Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Moody's: Αύξηση των ευρωπαϊκών λιανικών πωλήσεων το 2015-16, παρά την αβεβαιότητα σε Ελλάδα και Ουκρανία

Moody's: Αύξηση των ευρωπαϊκών λιανικών πωλήσεων το 2015-16, παρά την αβεβαιότητα σε Ελλάδα και Ουκρανία
Ο οίκος διατηρεί σταθερό το outlook για τον κλάδο τους επόμενους 12-18 μήνες και σημειώνει ότι θα προχωρήσει σε θετική αναθεώρησή του αν καταγραφεί αύξηση τουλάχιστον 2% των λιανικών πωλήσεων τους επόμενους 12-18 μήνες
Ανάπτυξη των λιανικών πωλήσεων στην Ευρώπη το διάστημα 2015-2016 εκτιμά ο οίκος αξιολόγησης Moody's, παρά τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές αβεβαιότητες και κυρίως σε Ελλάδα και Ουκρανία και διατηρεί σταθερό το outlook για τον εν λόγω κλάδο τους επόμενους 12-18 μήνες.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σημείωμά της με σημερινή ημερομηνία (9 Σεπτεμβρίου 2015), η ισχυρότερη καταναλωτική εμπιστοσύνη και η συνεχιζόμενη αύξηση του ΑΕΠ θα στηρίξουν μια μέτρια ανάπτυξη του τομέα λιανικών πωλήσεων στην Ευρώπη ελαφρώς κάτω του 1% για τη ζώνη του ευρώ και περί το 1,5% για το Ηνωμένο Βασίλειο τους επόμενους 12-18 μήνες, παρά τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα στην Ελλάδα και την Ουκρανία.
Στην έκθεση της Moody's με τίτλο «Λιανική – Ευρώπη: Συνέχιση της ανάπτυξης των πωλήσεων, όχι όμως επαρκής για την αλλαγή του σταθερού outlook», επισημαίνεται ότι «με την καταναλωτική εμπιστοσύνη στο υψηλότερο σημείο σε πολλές χώρες από την παγκόσμια ύφεση και με την οικονομική ανάπτυξη να εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί στην Ευρώπη, αναμένουμε ότι το επιπλέον ρευστό που διαθέτουν οι καταναλωτές θα μεταφραστεί σε υψηλότερες πωλήσεις για τους λιανοπωλητές».
«Ακόμη και αν το διαθέσιμο εισόδημα αρχίσει να αυξάνεται, βλέπουμε μια στροφή προς παίκτες αξίας σε όλη την Ευρώπη, υποδηλώνοντας μια μόνιμη αλλαγή στην συμπεριφορά των καταναλωτών», επισημαίνει και προσθέτει ότι «αναμένουν ότι οι καταναλωτές θα επιλέξουν να ξοδέψουν περισσότερο σε πολυτελή προϊόντα και διακοπές από το να επανέλθουν στις προ κρίσης συνήθειές τους».
Με την εξαίρεση της Ρωσίας, το μακροοικονομικό outlook της οποίας παραμένει αδύναμο, η Moody's προβλέπει μέτρια ανάπτυξη των πωλήσεων σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές τους επόμενους 12-18 μήνες, ωθούμενες από την επιστροφή στην ανάπτυξη του ΑΕΠ σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ιταλία και τη συνεχή στερεή ανάπτυξη στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, όπου καταγράφεται χαμηλή ανεργία και αύξηση των πραγματικών μισθών.
Ενώ οι λιανικές πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο εκτιμάται ότι θα αναπτυχθούν μετρίως και θα μπορούσαν να ξεπεράσουν αυτές στην υπόλοιπη Ευρώπη, μια πιθανή αύξηση των επιτοκίων στις αρχές του 2016 θα μπορούσε να επιδράσει αρνητικά στη ζήτηση για προϊόντα, όπως αυτοκίνητα και έπιπλα.
Ωστόσο, ο ευρωπαϊκός τομέας παραμένει ευάλωτος σε κινδύνους, όπως μια πιθανή κλιμάκωση της κρίσης στην Ουκρανία ή την εξελισσόμενη κατάσταση στην Ελλάδα.
Επιπλέον, η συνεχής αδυναμία του ευρώ ακόμη επιδρά στους περισσότερους λιανοπωλητές στη ζώνη του ευρώ, αν και οι χαμηλές τιμές εμπορευμάτων έχουν εν πολλοίς αντισταθμίσει τον αρνητικό αντίκτυπο από τις περισσότερο ακριβές εισαγωγές από χώρες εκτός της νομισματικής ένωσης.
Η Moody's σημειώνει ακόμη ότι οι λιανικές πωλήσεις μέσω διαδικτύου θα συνεχίσουν να καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, φθάνοντας το 10% στη Δυτική Ευρώπη και σχεδόν 20% στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι το 2020.
Τέλος, σημειώνει ότι θα εξετάσει αλλαγή του outlook του τομέα σε θετικό, αν οι ετήσιες λιανικές πωλήσεις αυξηθούν τουλάχιστον κατά 2% τους επόμενους 12-18 μήνες.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης