Πολιτική

Την ανάγκη εξεύρεσης ισοδύναμων μέτρων για τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση υπογράμμισε ο υπουργός Ν. Φίλης

Την ανάγκη εξεύρεσης ισοδύναμων μέτρων για τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση υπογράμμισε ο υπουργός Ν. Φίλης
Ο φόρος 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, στο σύνολό της, απομακρύνει την Ελλάδα από το ευρωπαϊκό κεκτημένο, υποστήριξε ο υπουργός Παιδείας
Ως άμεση προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας έχρισε την εξεύρεση ισοδύναμων μέτρων, ώστε να αποφευχθεί η επιβολή του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας, κ. Νίκος Φίλης.
Ειδικότερα, υπογράμμισε την αδήριτη ανάγκη να βρεθούν τα ισοδύναμα μέτρα για τον ΦΠΑ στην ιδιωτικής εκπαίδευση, εκτιμώντας πως «ο φόρος 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, στο σύνολό της, απομακρύνει την Ελλάδα από το ευρωπαϊκό κεκτημένο»
Στη συνέχεια πρόσθεσε, «νομίζω, δεν υπάρχει χώρα στην Ευρώπη που να φορολογεί τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες», για να καταστήσει σαφές πως, κατά τη γνώμη του, «πρέπει να αναζητηθούν τρόποι εναλλακτικοί».
Διευκρινίζοντας ανέφερε, «όχι να φορολογήσουμε την κατανάλωση κάπου αλλού», αλλά μέσω της πάταξης της φοροδιαφυγής θα μπορούσε να βρεθεί η λύση.
«Πρέπει αύριο μεθαύριο, η πρώτη πράξη της κυβέρνησης να είναι ότι δεν εφαρμόζεται αυτό και ότι αναζητούνται τάχιστα τα ισοδύναμα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο υπουργός, μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1.
Παράλληλα, αναγνώρισε ότι «η μεγαλύτερη κατηγορία αυτού που ονομάζουμε "ιδιωτική παιδεία", δηλ. η παιδεία που πληρώνουν οι γονείς, είναι υπηρεσίες που δεν παρέχει το δημόσιο σχολείο και αναγκασμένοι οι γονείς προσφεύγουν στο φροντιστήριο, στη λεγόμενη παράλληλη εκπαίδευση», συμπληρώνοντας ότι «η ιδιωτική εκπαίδευση, δηλ. το ιδιωτικό σχολείο, δεν λέω ότι είναι σχολείο των προνομιούχων και των πλουσίων. Κι εκεί υπάρχουν πολλές κατηγορίες, κι εκεί υπάρχουν άνθρωποι που για λόγους που έχουν να κάνουν με τις εργασιακές τους συνθήκες πηγαίνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό σχολείο».
Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Φίλης, απέδωσε το πρόβλημα με τα κενά στα σχολεία σε διοικητική και πολιτική αδράνεια.
«Προφανώς υπάρχει μια αδράνεια της κρατικής μηχανής αλλά και της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας» είπε, σημειώνοντας ωστόσο ότι πρόκειται για ένα πρόβλημα δεκαετίας και όχι φετινό.
«Τα κενά είναι πολλά, δεν είναι φετινό πρόβλημα, είναι δεκαετίας το λιγότερο.
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται κάθε χρόνο και προσλήψεις δεν έχουν γίνει.
Συνεπώς το ζήτημα δεν είναι μόνο να αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο κάπως ευκαιριακά το ζήτημα των κενών με αναπληρωτές αλλά να κάνουμε μόνιμους διορισμούς, διότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί με μια ευκαιριακή σχέση του μαθητή με τον δάσκαλο.
Πρέπει να υπάρχει μια σχέση πιο μόνιμη, εμπιστοσύνης ειδικά όπως σε περιπτώσεις όπως είναι τα παιδιά με ειδική αγωγή» επισήμανε.
Επιπλέον, ο υπουργός επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης, όπως αυτή διατυπώθηκε στις προγραμματικές δηλώσεις, ότι «από τις 30 Μαΐου και μετά θα υπάρξει δραστική περικοπή των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών που είναι εκτός αιθούσης» και οι οποίες φθάνουν τις 2.500, ενώ γνωστοποίησε πως για την κάλυψη των φετινών κενών στα σχολεία υλοποιείται, όπως εξήγησε, «ένα πρόγραμμα πολυπληθών προσλήψεων αναπληρωτών» και μέχρι την Παρασκευή θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση με 14.000 αναπληρωτές.
Επίσης, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, υπάρχουν πιστώσεις από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και το ΕΣΠΑ που θα επιτρέψουν να φτάσει ο αριθμός των αναπληρωτών τις 19.500.
«Με αυτόν τον τρόπο καλύπτουμε τη μεγάλη πλειοψηφία των κενών. Υπάρχουν βεβαίως και άλλα κενά. Δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν όλα. Υπάρχει το δημοσιονομικό πρόβλημα» παραδέχθηκε.
Τέλος, για τα ειδικά σχολεία, είπε ότι φέτος θα γίνουν επιπλέον 1.000 προσλήψεις για αναπληρωτές.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης