Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Αυξήθηκαν τα έσοδα του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος - Προσεχώς οι διαπραγματεύσεις για ανανέωση της σύμβασης με ΤΑΙΠΕΔ

Αυξήθηκαν τα έσοδα του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος - Προσεχώς οι διαπραγματεύσεις για ανανέωση της σύμβασης με ΤΑΙΠΕΔ
Πολλοί εκτιμούν ότι η διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ δε θα είναι εύκολη
Χρονιά ορόσημο ήταν το 2015 για το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος (ΔΑΑ), που κατέγραψε κέρδη ύψους 120,7 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι διατήρησε για 7η χρονιά σταθερά τα τιμολόγια του.
Στην επίτευξη των κερδών, αλλά και των αυξημένων εσόδων συνέβαλε η ανάπτυξη του δικτύου των αερομεταφορέων που έχουν βάση στο αεροδρόμιο, ο αυξημένος ανταγωνισμός, ο οποίος βοηθούμενος από τις χαμηλές τιμές των καυσίμων, οδήγησε σε μείωση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων και οι προσφορές μειωμένων ναύλων με συνέπεια να αυξηθούν τα αεροπορικά ταξίδια των Ελλήνων και στην αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού προς την Ελλάδα και την Αθήνα σε επίπεδα ρεκόρ.
Ως αποτέλεσμα αυτών ήταν η επιβατική κίνηση του αερολιμένα άγγιξε το επίπεδο των 18,09 εκατ. επιβάτες υπερβαίνοντας τα επίπεδα του προηγούμενου έτους κατά 2,9 εκατ. επιβάτες, γεγονός που αντιστοιχεί σε σημαντική αύξηση της τάξης του 19,0%.
Έτσι το 2015 ο ΔΑΑ κατέγραψε κέρδη προ φόρων ύψους 179,8 εκατ. ευρώ έναντι 126,7 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΑΑ προς την Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων, ποσό ύψους 114,6 εκατ. προτείνεται να διανεμηθεί ως μέρισμα στους μετόχους, σε σύγκριση με τα 87,3 εκατ. ευρώ που διανεμήθηκαν το προηγούμενο έτος.
Επίσης εντός του προσεχούς διαστήματος αναμένεται να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση για την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» με το ΤΑΙΠΕΔ. Σημειώνεται ότι οι διαπραγματεύσεις θα διεξαχθούν με το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο PSP, που κατέχει το 40% του ΔΑΑ (το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 30% και το Δημόσιο ένα επιπλέον 25%) για την ανανέωση της παραχώρησης έως το 2046.
Στην πράξη, το ΤΑΙΠΕΔ θα προσλάβει συμβούλους για να αποτιμήσουν την αξία της επέκτασης παραχώρησης κατά 20 χρόνια, από το 2026 έως το 2046, με βάση τις προοπτικές αύξησης της επιβατικής κίνησης, τις επενδύσεις που υποχρεούται να κάνει ο επενδυτής κλπ. Η διαδικασία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε ένα τετράμηνο.
Πολλοί πάντως εκτιμούν ότι η διαπραγμάτευση δεν θα είναι εύκολη. Τον περασμένο Φεβρουάριο ο πρόεδρος του αεροδρομίου Π. Ρουμελιώτης, έκανε λόγο για το «σκάνδαλο», όπως το χαρακτήρισε, του ΤΑΙΠΕΔ να επιθυμεί την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών. Στην υφιστάμενη σύμβαση προβλέπεται η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης κατά 20 χρόνια.
Ο κ. Ρουμελιώτης προέκρινε να μη γίνει καμία επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, αλλά η κυβέρνηση να αφήσει να λήξει η υφιστάμενη σύμβαση, ώστε να περιέλθει η διαχείριση του αεροδρομίου το 2026 κατά 100% στο ελληνικό Δημόσιο. Κατά τον πρόεδρο του ΔΑΑ η κερδοφορία της επιχείρησης θα επιτρέψει την καλύτερη εξυπηρέτηση του χρέους παραμένοντας υπό τον έλεγχο του ελληνικού Δημοσίου. «Αυτά που θα εισπράξει σήμερα είναι πολύ λιγότερα από αυτά που εγγυάται η κερδοφορία του αεροδρομίου», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης