Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου το deal Σκλαβενίτη – Μαρινόπουλου θα πάρει σάρκα και οστά!

Την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου το deal Σκλαβενίτη – Μαρινόπουλου θα πάρει σάρκα και οστά!
Τα «καλά» νέα έχουν φθάσει στους 11.000 εργαζομένους της Μαρινόπουλος που περιμένουν διακαώς την υλοποίηση της συμφωνίας
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η υλοποίηση της συμφωνίας Σκλαβενίτη - Μαρινόπουλου.
Την Τρίτη14 Φεβρουαρίου τελειώνουν ουσιαστικά οι νομικές εκκρεμότητες που είχαν δημιουργηθεί με την αρχική απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών.
Με τη νέα δικαστική απόφαση καθίσταται ενεργή η αρχική η συμφωνία για την οποία το μόνο που θα απομένει είναι η τελική υπογραφή της συμφωνίας με τις τράπεζες.
Τα «καλά» νέα έχουν φθάσει στους 11.000 εργαζομένους της Μαρινόπουλος που περιμένουν διακαώς την υλοποίηση της συμφωνίας ενώ εμφανίζονται να διαθέτουν αρκετή υπομονή παρότι δεν τους έχει καταβληθεί ο μισθός του Ιανουαρίου.
Επίσης τους οφείλεται το 50% των αποδοχών του Δεκεμβρίου.
Το μισθολογικό κόστος του ομίλου Μαρινόπουλου ανέρχεται περίπου σε 7 εκατ. ευρώ το μήνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες επαναλειτουργούν καταστήματα της Μαρινόπουλος που μέχρι πρότινος ήταν κλειστά, καθώς άρχισε ο ανεφοδιασμός τους με προϊόντα από τον όμιλο Σκλαβενίτη.
Πάντως η αγορά του λιανεμπορίου, ενόψει της τελικής συμφωνίας των δύο ομίλων, προσπαθεί να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς με βασικό στόχο να κρατήσουν την πελατεία της Μαρινόπουλος.
Στέλεχος ισχυρού πολυεθνικού ομίλου και βασικός προμηθευτής τη αγοράς θεωρεί αναγκαία την παρουσία του νέου σχήματος Σκλαβενίτη-Μαρινόπουλου, καθώς θα συμβάλει αποφασιστικά στη διατήρηση του ανταγωνισμού που είναι υπέρ των καταναλωτών.
Προσθέτει ότι ειδικά στην αγορά του λιανεμπορίου είναι αναγκαίο να υπάρχουν υγιείς «παίχτες» αλλά ο πιο ισχυρός δεν πρέπει να έχει μερίδια αγοράς που να ξεπερνούν το 35%.
Σε αυτή την περίπτωση η ισχυρή αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα είναι σε θέση να βάζει όρους στους προμηθευτές που θα αλλοιώνουν στην πράξη τον ανταγωνισμό.
Το ίδιο στέλεχος εκτιμά ότι η ενοποιημένη αλυσίδα του Σκλαβενίτη θα κάνει αντίστοιχες προσφορές που κάνουν ήδη οι αντίστοιχες αλυσίδες.
Πάντως οι συμμετέχοντες γνωρίζουν ότι το εισόδημα των καταναλωτών έχει μειωθεί δραματικά και την ίδια στιγμή έχουν αυξηθεί οι φορολογικοί συντελεστές στερώντας την αγορά με ρευστό.
Είναι ενδεικτικό ότι τον Ιανουάριο του 2017 η πτώση της αγοράς των βασικών καταναλωτικών ειδών εκτιμάται ότι έφτασε το 5% σε σχέση με πέρυσι.
Παρά όμως τις ασφυκτικές καταστάσεις στο μέτωπο της ζήτησης, που τροφοδοτούνται περαιτέρω από την παράταση της αβεβαιότητας στο μέτωπο της αξιολόγησης, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ξεδιπλώνουν μια στρατηγική πύκνωσης του δικτύου τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες επιχειρήσεις που μετέχουν στο σχήμα «ΕΛΟΜΑΣ» εξετάζουν την ανάπτυξη δικτύου μικρών καταστημάτων σούπερ μάρκετ αποσκοπώντας να στήσουν ένα δίκτυο που μοιάζει περισσότερο σε καταστήματα μικρής λιανικής.
Άλλωστε αυτού του είδος τα καταστήματα που έχουν δημιουργηθεί από μεγάλες αλυσίδες, τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν σημαντική επιτυχία, λόγω διευρυμένου ωραρίου και επιλογής καλών σημείων στις διάφορες αγορές.
Συνολικά εκτιμάται ότι περίπου υπάρχουν περίπου 30.000 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα, ενώ οι εγχώριοι παραγωγοί και οι εισαγωγικές επιχειρήσεις διακινούν περίπου το 55% των πωλήσεων μέσω χονδρεμπόρων, το 30% απευθείας σε καταστήματα λιανικής (κάβες, μαγαζιά τροφίμων κλπ) και το 15% μέσω Cash & Carry.
Πέρα από αυτά όμως είναι σε πλήρη εξέλιξη μια προσπάθεια ανάπτυξης δικτύου από όλους του παίκτες της αγοράς.
Η AB Βασιλόπουλος, η Lidl, το My Market της οικογένειας Παντελιάδη και η Μασούτης που κυριαρχεί στη Β. Ελλάδα με μερίδια εκεί κοντά στο 34%, με συνεχείς και καθημερινές προσφορές επιδιώκουν να κρατήσουν και να αυξήσουν μερίδια εκμεταλλευόμενοι την καθυστέρηση υλοποίησης του σχεδίου απορρόφησης της Μαρινόπουλος από την Σκλαβενίτης.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr  

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης