Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η πώληση του 9,88% της Αττικής Οδού και η … ταμπακέρα της εσωτερικής πληροφόρησης

Η πώληση του 9,88% της Αττικής Οδού και η … ταμπακέρα της εσωτερικής πληροφόρησης
Το 9,88% που κληρονόμησε από την ΑΤΕ η Πειραιώς και η τακτική του Υπουργείου Υποδομών
Θέμα χρόνου αποτελεί η πώληση από την Τράπεζα Πειραιώς του 9,88% της εταιρίας παραχώρησης «Αττική Οδός» που «κληρονόμησε» από την Αγροτική Τράπεζα το καλό κομμάτι της οποίας απέκτησε.
Η Αγροτική είχε βρεθεί με το συγκεκριμένο πακέτο στα χέρια της από το 2010 όταν και το είχε αγοράσει από την ΑΤΤΙΚΑΤ έναντι 113 εκ Ευρώ.
Η εξαγορά αυτή είχε γίνει προκειμένου να μειωθεί η δανειακή έκθεση της Αγροτικής προς την  ΑΤΤΙΚΑΤ η οποία με το ξέσπασμα της κρίσης είχε διαμορφωθεί σε δυσθεώρητα ύψη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αττική Οδός διένειμε μέρισμα 62,3 εκατ. ευρώ το 2015 ενώ σε ανάλογα επίπεδα αναμένεται να διαμορφωθεί και το μέρισμα του 2016.
Μάλιστα το 2015 η εταιρία κατέγραψε ζημίες από τη συμμετοχή της στις αυξήσεις κεφαλαίου των Τραπεζών Εθνική, Πειραιώς και Attica γεγονός που οδήγησε σε οριακή μείωση του μερίσματος σε σχέση με το 2014.
Η πώληση του πακέτου από την Πειραιώς έχει ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον κατασκευαστικών εταιριών αλλά επενδυτικών χαρτοφυλακίων του εξωτερικού δεδομένου του μερίσματος από αποδίδει στους μετόχους της η εταιρία.
Ωστόσο το ζήτημα που υφίσταται είναι ότι ναι μεν επισήμως η σύμβαση παραχώρησης έχει ημερομηνία λήξης το 2024 αλλά ουδείς γνωρίζει αν θα παραταθεί.
Και αυτό διότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών σε ανύποπτο χρόνο είχε αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να γίνουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που έχουν προταθεί από την κοινοπραξία και ως αντάλλαγμα για το κόστος των επεκτάσεων να συμφωνηθεί παράταση της σύμβασης. Αν υπάρξει παράταση της σύμβασης είναι προφανές ότι τίμημα για την πώληση του πακέτου του 9.88% θα είναι διαφορετικό από το αν η σύμβαση λήξει το 2024 όπως η απόδοση μιας επένδυσης θεωρείται σε πολύ μεγάλο βαθμό προκαθορισμένη.
Το ερώτημα είναι αν κάποιοι έχουν γνώση του τι θα συμβεί και κατ’ ουσίαν διαθέτουν το πλεονέκτημα να μπορούν να υποβάλλουν παράλογες εκ πρώτης όψεως προσφορές. Αυτό μένει να αποδειχτεί.
Επισημαίνεται Μέτοχοι της Εταιρείας Παραχώρησης είναι εκτός της Τράπεζας Πειραιώς , η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (που ανήκει στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε.) και κατέχει ποσοστό 59,2497%, η J.&P. ΑΒΑΞ Α.Ε. που κατέχει ποσοστό 20,8043%, η ΕΤΕΘ Α.Ε. (που ανήκει στον Όμιλο J.&P. ΑΒΑΞ Α.Ε.) με ποσοστό 10,0231%, και η Γαλλική EGIS PROJECTS S.A. με 0,0423%.
Οι εγχώριοι μέτοχοι της εταιρίας παραχώρησης μέσω της Αττικά Διόδια κατέχουν το 80% της εταιρίας λειτουργίας και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου Αττικές Διαδρομές  με τη Γαλλική εταιρία EGIS ROAD OPERATION (πρώην Transroute International) να κατέχει το υπόλοιπο 20%.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com  

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης