Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Φτωχότεροι οι καταναλωτές με το ΣΥΡΙΖΑ - Ξοδεύουν λιγότερα και περιμένουν τις προσφορές

Φτωχότεροι οι καταναλωτές με το ΣΥΡΙΖΑ - Ξοδεύουν λιγότερα και περιμένουν τις προσφορές
Έρευνα της «ShopperHood Study»
Με τα ταμεία express που διαθέτουν τα σουπερ μάρκετ μοιάζει το λιανεμπόριο στα χρόνια της κρίσης ενώ μια χαραμάδα φωτός  έπεσε στο επτάμηνο του 2017 σε σχέση με το 2016.
Μερικά εκατομμύρια ευρώ παραπάνω ξοδεύτηκαν και πιο συγκεκριμένα 13 εκατ. ευρώ φθάνοντας τα 4,19 δισ. ευρώ στο επτάμηνο  του 2017 από 4,06 δισ. ευρώ στο επτάμηνο του 2016.
Πρόκειται για τον Δείκτη Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου, ο οποίος εμφανίζει αύξηση 3,1% στο επτάμηνο του 2017 σε σχέση με το 2016.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης μιλώντας σε συνέδριοτης ECR Hellas έδωσε έμφαση σε αυτά που θα συμβούν το τελευταίο τρίμηνο του 2017, τα οποία αναμένεται να καθορίσουν την στρατηγική των επιχειρήσεων στο λιανεμπόριο έχοντας ως αιχμή του δόρατος τα σούπερ μάρκετ.
Τα στοιχεία από την αγορά δείχνουν οριακό θετικό πρόσημο αναφορικά με την πορεία της κατανάλωσης το μήνα Σεπτέμβριο.
Οι προσδοκίες είναι θετικές αλλά είναι αναγκαίο να επιβεβαιωθούν από τις εισπράξεις.
Η γενικότερη εικόνα της κατανάλωσης απογοητεύει όταν η σύγκριση γίνει στις αρχές της κρίσης καθώς χάθηκαν περίπου 2 δισ. ευρώ από το 2009.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έκανε πιο φτωχούς τους καταναλωτές

Σύμφωνα με έρευνα «ShopperHood Study μέσα σε δύο χρόνια (2015/2017) η μέση μηνιαία δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών μειώθηκε στα Supermarkets.
Το 2015 η μέση μηνιαία δαπάνη ήταν 280 ευρώ και στο πρώτο τετράμηνο του 2017 έπεσε στα 239 ευρώ δηλαδή 41 ευρώ λιγότερα. Οι καταναλωτές πλέον πάνε λιγότερες φορές τον μήνα στο Supermarket 9 έναντι 10 το 2015 και ξοδεύουν λιγότερα χρήματα το 2017 σε σχέση  με το 2015.
Συγκεκριμένα για τα απαραίτητα δίνουν 26,5 ευρώ έναντι 28 ευρώ το 2015.
Ο τζίρος του λιανεμπορίου και των προμηθευτών υποχωρεί και εξαιτίας της υπερβολικής εστίασης του κλάδου στις προσφορές, τάση που ενισχύθηκε μπροστά στην επιτακτικότητα κάλυψης του μεριδίου του «Μαρινόπουλου».
Με βάση την έρευνα, ο ένας στους δύο καταναλωτές δηλαδή το 51% περιμένει να αγοράσει ένα προϊόν μέχρι αυτό να διατεθεί σε προσφορά,ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2015 ήταν 42%.
Η συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν, επι της ουσίας κρατούν αποστάσεις από τη αγορά και με την καταναλωτική τους συμπεριφορά τους ασκούν έμμεσες πιέσεις στις εταιρείες να δίνουν τα προϊόντα τους σε προσφορές.
Η αγορά του λιανεμπορίου επιβιώνει σε περιβάλλον συρρίκνωσης αφού χάθηκαν από την αγορά συνολικά 36 δισ. ευρώ από το 2010 μέχρι το 2017.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr   
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης