Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τσινάβος (Κρι Κρι) στο bankingnews: Η ελληνική αγορά δεν σηκώνει μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα - Θέλει μικρά και ευέλικτα

tags :
Τσινάβος (Κρι Κρι) στο bankingnews: Η ελληνική αγορά δεν σηκώνει μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα - Θέλει  μικρά και ευέλικτα
Η Κρι Κρι  σαρώνει στις ξένες αγορές και διεκδικεί την 1η  θέση στην εγχώρια αγορά
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Τσινάβος της εταιρείας Κρι Κρι αποκάλυψε ότι η εταιρεία… τρέχει στην κρίση με ρυθμούς ανάπτυξης που εντυπωσιάζουν αφού έφθασαν το 70% όταν το ΑΕΠ της χώρας μειώθηκε 26%.
Η Κρι Κρι επικεντρώθηκε στο γιαούρτι και στο παγωτό και στην κυριολεξία «αλωνίζει» στην ευρωπαϊκή αγορά καθώς έχει παρουσία σε 24 χώρες ενώ στη ελληνική αγορά βρίσκεται στη δεύτερη θέση ευρωπαϊκού τύπου γιαούρτης αφού ένας στους τέσσερις καταναλωτές προτιμά το γιαούρτι της Κρι Κρι.
Πάντως κατέχει την πρώτη θέση στο παιδικό γιαούρτι με μερίδιο αγοράς που ανέρχεται στο 33,8% με βάση τον όγκο.
Το μερίδιο αγοράς στο παγωτό διαμορφώνεται στο 15,2% με βάση τον όγκο και διαθέτει δίκτυο διανομής 15.000 σημείων σε όλη τη χώρα.
Ο κ. Παναγιώτης Τσινάβος σε ερώτηση του bankingnews αν προβλέπει συγκέντρωση στον κλάδο, έδωσε μια αφοπλιστική απάντηση και περιέγραψε ότι η δυναμική της αγοράς προέρχεται από τα «μικρά» και ευέλικτα επιχειρηματικά σχήματα. Συγκεκριμένα είπε «ότι η ελληνική αγορά είναι μικρή  και ρηχή για να έχει «βαριά» και μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα. Στην οκταετή κρίση επιβίωσαν αυτοί που ήταν ευέλικτοι αυτοί που ήταν «4χ4» είπε χαρακτηριστικά και όχι τα μεγάλα οχήματα.
Προσθέτει ότι τα μεγάλα σχήματα και… οχήματα είναι για τους ευθείς και ομαλούς δρόμους ενώ τα «4χ4» είναι για δρόμους που μπορείς να τους ανέβεις και να τους κατέβεις.
Ο κ. Παναγιώτης Τσινάβος καταλήγει λέγοντας ότι τα «μεγάλα» σχήματα δεν χωράνε στην ελληνική αγορά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι είπε ότι είναι ευπρόσδεκτοι και καλοδεχούμενοι οι επενδυτές που επιθυμούν να  αγοράσουν πακέτο μετοχών της εισηγμένης αλλά δεν ήταν έτοιμος να ανακοινώσει κάποια συμφωνία.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι η πλειοψηφία των μετοχών θα παραμείνει στην οικογένεια όπως και το management.
Σύμφωνα με πληροφορίες το 21% των μετοχών είναι σε διασπορά σε εγχώριούς θεσμικούς και ιδιώτες επενδυτές ενώ το 5%  ανήκει σε ξένους οι οποίοι αναζητούν πακέτα μετοχών.
Ο κ Παναγιώτης Τσινάβος αναφερόμενος στην μερισματική πολιτική, είπε ότι θα διατηρηθεί για την οικονομική χρήση του 2017 και διευκρίνισε ότι η μερισματική απόδοση διαμορφώθηκε στο 3% για το μέρισμα της οικονομικής χρήσης που διανεμήθηκε και ανήλθε στα 9 λεπτά του ευρώ.

Η Κρι Κρι στις αγορές της Ευρώπης  

Η εταιρεία των Σερρών διαπρέπει στις διεθνείς αγορές καθώς έχει παρουσία σε 24 χώρες.
Σήμερα οι εξαγωγές συμμετέχουν σε ποσοστό 30% στο σύνολο των πωλήσεων οι οποίες αναμένεται να φθάσουν το 50% τα επόμενα χρόνια.
Η αγορά της Αγγλίας είναι η πιο δυναμική καθώς απορροφά το 50% των εξαγωγών η Ιταλία 11% η Γερμανία 7% η FYROM 6% η Κύπρος 4% το Ιράκ 4%, η Ολλανδία3%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ελληνικό γιαούρτι πραγματοποιεί τζίρο 1 δισ. ευρώ ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις κατέχουν μόλις το 20% της αγοράς που αποτιμάται σε 200 εκατ. ευρώ.
«Μικρές» και μεσαίες επιχειρήσεις της Ευρώπης κάνουν «χρυσές» μπίζνες με το ελληνικό γιαούρτι το οποίο εμφανίζει σημαντική διείσδυση στους ευρωπαίους καταναλωτές.
Οι πωλήσεις της εταιρείας αναμένεται φέτος να αυξηθούν σε διψήφιο ποσοστό και  οι προσδοκίες είναι να διατηρηθούν και στο δεύτερο εξάμηνο οι ρυθμοί αύξησης 17,5% που σημείωσε στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Οι πωλήσεις της  εταιρείας αναμένεται να διαμορφωθούν στα 81 εκατ. ευρώ φέτος από 67 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Πάντως το 2010 οι πωλήσεις της εταιρείας έφθαναν τα 47,2 εκατ. ευρώ το 2010 σημειώνοντας αύξηση 71,6% σε διάστημα έξι ετών.
Ο κ. Παναγιώτης Τσινάβος θέλει την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά για τα γιαούρτια Κρι Κρι αλλά και την ανάδειξη των εξαγωγών επωνύμων προϊόντων, αυτός είναι και ο σκοπός με το επαναλανσάρισμα του στραγγιστού.
Η διευθύντρια Marketing Τζελίνα Κουκουμέλη είπε ότι συγκριτικό πλεονέκτημα της Κρι- Κρι είναι ότι όλα τα προϊόντα της εταιρείας γίνονται με 100% ελληνικό γάλα, το οποίο σε ποσοστό 50% της παραγωγής φτιάχνεται στην Κεντρική Μακεδονία.
Η εταιρεία απορροφά  το 25% της τοπικής παραγωγής.
Η κα Κουκουμέλη τόνισε ότι η εταιρεία  θέλει να αυξήσει την παρουσία της στη Νότια Ελλάδα και να ενισχύσει τις εξαγωγές στην Ευρώπη.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr    
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης