Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η Black Friday έφερε αύξηση τζίρου έως 700% το 2016 - Για το 2017 η προσδοκία είναι να φέρει και κέρδη

tags :
Η Black Friday έφερε αύξηση τζίρου έως 700% το 2016 - Για το 2017 η προσδοκία είναι να φέρει και κέρδη
Η Black Friday έφερε αύξηση τζίρου έως 700%, το 10% των καταναλωτών περιμένει την «Μαύρη Παρασκευή»
Όταν λείπουν τα λεφτά από την αγορά το λόγο έχουν προσφορές, την απάντηση αυτή δίνει επιχειρηματίας που μετρά πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό του ενώ δεν συμμετέχει στην Black  Friday.
Όμως οι καταναλωτές ζουν στον παλμό των προσφορών της Black Friday που τους υπόσχεται φθηνότερες αγορές έως 60% σε προϊόντα τεχνολογίας αλλά και σε «λευκές» και «μαύρες» συσκευές.
Τα Puplic έφεραν το θεσμό στην Ελλάδα το 2016 και εξυπηρέτησαν 392.000 καταναλωτές από τα 50 καταστήματα τους, αιφνιδιάζοντας τον ανταγωνισμό.
Όμως το 2017, είναι όλοι προετοιμασμένοι αναζητώντας μερίδιο αγοράς.
Η Κωτσόβολος εισέρχεται δυναμικά στην αγορά της «Μαύρης Παρασκευής» με το δικό της τηλεοπτικό σποτ.
Πρόκειται για χιουμοριστική καμπάνια με κεντρικό μήνυμα «Είχες και στο χωριό σου Black Friday και φέρνει την ιστορία του «Παρασκευά» που υποχρεώθηκε να κάνει εκπτώσεις έως 60%.
Μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις συμμετέχουν στην Black Friday καθώς θέλουν να  κερδίσουν τζίρο καθώς όλοι γνωρίζουν ότι οι καταναλωτές θα απέχουν από την αγορά αν δεν πέσουν οι τιμές.
O νεοεισερχόμενος θεσμός της Black Friday στην Ελλάδα δημιουργεί μία νέα κατηγορία καταναλωτών που ξέρει να περιμένει τις ευκαιρίες.  
Ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Κωτσόβολος, κ. Α. Αθανασόπουλος, κατά την παρουσία της καμπάνιας είχε αναφέρει ότι στην Ελλάδα «σχεδόν κάθε μέρα έχουμε εκπτώσεις» και ο χρόνος των εκπτώσεων  φθάνει σχεδόν τους επτά μήνες και πρόσθεσε ότι σήμερα τις τιμές των προϊόντων της διαμορφώνει ο πελάτης, εννοώντας ότι το ύψος των τιμών καθορίζεται εν πολλοίς από το όλο και μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, και ως εκ τούτου παραμένει συγκρατημένο.
Στέλεχος της αγοράς υποστηρίζει ότι η Black Friday λειτουργεί ως «μαγνήτης» γα τους καταναλωτές οι οποίοι ψάχνουν την ευκαιρία ή την μεγαλύτερη  έκπτωση πριν πάρουν την τελική απόφαση για την αγορά του προϊόντος.
Πάντως οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην διαδικασία των προσφορών της «Μαύρης Παρασκευής» τη χρονιά που πέρασε σημείωσαν αύξηση των πωλήσεων από 150% έως 700%.
Κάτι ανάλογο αναμένεται να καταγραφεί και φέτος ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η προετοιμασία των επιχειρήσεων θα διαφυλάξει και θα προστατεύσει την κερδοφορία τους καθώς κλείσθηκαν έγκαιρα συμφωνίες με τους προμηθευτές, οι οποίοι ανέλαβαν εν μέρει το κόστος των προσφορών.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ, η συμμετοχή των επιχειρήσεων στην Black Friday αυξήθηκε το 2017 στο 19% έναντι 16% το 2016.
Δηλαδή οι οκτώ στις δέκα απέχουν από τη διαδικασία καθώς το ζητούμενο για αυτές είναι η προστασία της κερδοφορίας και όχι η αύξηση του τζίρου. Στελέχη επιχειρήσεων θεωρούν ότι ο νεοεισερχόμενος θεσμός ανεβάζει την αδρεναλίνη των καταναλωτών και θερμαίνει την αγορά, αλλά ο λογαριασμός πάει  στον πωλητή, καθώς θυσιάζει το περιθώριο κέρδους και αγοράζει τζίρο.
Πάντως για τους  καταναλωτές η Black Friday αποτελεί προφανές κίνητρο, ιδίως σε μια εποχή που ο Έλληνας έχει μετατραπεί σε «κυνηγό» των προσφορών. Είναι ενδεικτικό μάλιστα, πως σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου, ένα 10% των συμμετεχόντων (ποσοστό που εμφανίζεται για πρώτη φορά), δηλώνει πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεμβρίου, και ειδικότερα, στην Black Friday.

Η Black Friday και στην αγορά των υπηρεσιών

Το 2016 τα outlets και οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών είχαν τον πρώτο λόγο, στη φετινή Black Friday συμμετέχει κάθε κλάδος του εμπορίου ακόμη και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, οι οποίες διεκδικούν μερίδιο από τον ούτως ή άλλως σφιχτό προϋπολογισμό των Ελλήνων.
Έτσι, Public, Κωτσόβολος, Πλαίσιο και Media Markt έχουν ήδη ενημερώσει και επικοινωνήσει πλήθος των προϊόντων και το ύψος των εκπτώσεων που προσφέρουν.
Αλυσίδες επίπλων επίσης συμμετέχουν όπως η ΙΚΕΑ, η Bo Concept, η Entos,  ενώ και στον τομέα της ένδυσης – ακόμη και στις οικονομικές αλυσίδες – προετοιμάζονται εκπτώσεις.
Οι αλυσίδες καλλυντικών καθώς και διαδικτυακά καταστήματα όπως το Attica Beauty προφέρουν εκπτώσεις έως και 50%.
Στο χορό μπαίνουν οι αλυσίδες παιδικών (DPAM, Mothercare, Early Learning Center) αλλά και ινστιτούτα αισθητικής και online εταιρίες κράτησης εισιτηρίων.
Έντονη συμμετοχή θα έχουν επίσης και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με συγκεκριμένες προσφορές, τα φαρμακεία, ακόμη και τα καταστήματα εστίασης.
Μεταξύ των επιχειρήσεων που έχουν ανακοινώσει τη συμμετοχή τους είναι επίσης τα εμπορικά κέντρα River West, Athens Metro Mall, τα εκπτωτικά χωριά στα Σπάτα McArthurGlen και SmartPark, τα πολυκαταστήματα Factory Outlet και πολλές άλλες ακόμη επιχειρήσεις, είτε πρόκειται για αλυσίδες είτε για μεμονωμένα εμπορικά καταστήματα.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης