Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΔΕΣΦΑ: Μειώνει το κόστος μεταφοράς δικτύου φυσικού αερίου από Μάιο 2018 προς όφελος των καταναλωτών

tags :
ΔΕΣΦΑ: Μειώνει το κόστος μεταφοράς δικτύου φυσικού αερίου από Μάιο 2018 προς όφελος των καταναλωτών
Η εταιρία ΔΕΣΦΑ....εμφανίζει ταμειακά διαθέσιμα που «αγγίζουν» τα 200 εκατ. ευρώ.
Οι μελλοντικές προοπτικές του ΔΕΣΦΑ και τα πολύ καλά  οικονομικά του μεγέθη ίσως να προβληματίζουν τους υποψήφιους αγοραστές που αναμένεται να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για το 66% των μετοχών.
Το τίμημα  της Socar και συγκεκριμένα τα 400 εκατ. ευρώ μπορεί να αποδειχθούν ότι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματική αξία της εταιρείας όταν ο ΔΕΣΦΑ ολοκληρώνει  μία νέα  επένδυση ύψους 100 εκατ ευρώ, κατασκευάζοντας μία νέα δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Επίσης η εταιρεία εμφανίζει ταμειακά διαθέσιμα που «αγγίζουν» τα 200 εκατ. ευρώ.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ  κ. Σωτήρης Νίκας ,ανακοίνωσε ότι χάρη στη θετική οικονομική πορεία της εταιρείας θα προχωρήσει στη μείωση των τιμολογίων χρήσης των υποδομών μεταφοράς φυσικού αερίου από τις αρχές Μαΐου 2017. Το όφελος αναμένεται να μεταφερθεί στα τελικά τιμολόγια των επιχειρήσεων  και  των οικιακών καταναλωτών.
Η μείωση του  κόστους μεταφοράς είναι αποτέλεσμα της υπεραπόδοσης του 2017, οπότε τα κέρδη του ΔΕΣΦΑ προβλέπεται να φτάσουν στα 94 εκατ. ευρώ (2,5 φορές πάνω σε σχέση με την επίδοση του 2016).
Μέρος των κερδών θα διατεθεί για την απόσβεση του ποσού που έχει λαμβάνειν ο ΔΕΣΦΑ από προηγούμενες χρήσεις, το οποίο έχει υπολογιστεί σε 326 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο στο τέλος του χρόνου θα περιοριστεί σε 273 εκατ. ευρώ.
Το υπόλοιπο θα χρηματοδοτήσει τη μείωση των τελών χρήσης η οποία στα επιμέρους τιμολόγια θα φτάσει μέχρι 40%.
Να σημειωθεί ότι τα τέλη μεταφοράς αντιστοιχούν στο 10% περίπου του τιμολογίου της βιομηχανίας και στο 5-7% του τιμολογίου των οικιακών καταναλωτών.
Η αύξηση της κερδοφορίας του ΔΕΣΦΑ οφείλεται στην άνοδο της κατανάλωσης φυσικού αερίου τόσο στην ηλεκτροπαραγωγή όσο και στη βιομηχανία και τα νοικοκυριά, εξαιτίας της μείωσης της τιμής του καυσίμου που ακολουθεί τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Η κατανάλωση φυσικού αερίου αναμένεται να κλείσει εφέτος στα 4,6 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, μέγεθος που είναι 50% υψηλότερο σε σχέση με το 2015.
Ο  πρόεδρος  και διευθύνων σύμβουλος  του ΔΕΣΦΑ, ερωτηθείς για την πώληση του 66% των μετοχών της εταιρείας που είναι σε εξέλιξη, εξέφρασε την πεποίθηση ότι αυτή τη φορά η εξαγορά θα ολοκληρωθεί και παρά το μειωμένο ανταγωνισμό το αποτέλεσμα θα είναι θετικό για την εταιρεία και για τη χώρα.
"Τα μεγέθη της εταιρείας οδηγούν σε αντικειμενικά μεγαλύτερο τίμημα σε σχέση με τον προηγούμενο διαγωνισμό".
Ο κ. Νίκας διατύπωσε την επιφύλαξη του για το ύψος  του τιμήματος επειδή ο ανταγωνισμός δεν είναι πολύ μεγάλος.
Είναι δύο οι συμμετέχοντες και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερο τίμημα" τόνισε ο κ. Νίκας.
Πρόσθεσε  ότι  οι πωλητές έχουν τα όπλα να διαπραγματευτούν το τίμημα, να κάνουν τις αποτιμήσεις τους και να μη δεχθούν να πουλήσουν κάτω από ένα όριο γιατί ενδεχομένως τα έσοδα της εταιρείας θα υπερκαλύψουν ένα χαμηλό τίμημα.
Η δική μας επιθυμία είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία, να υπάρξει καλό τίμημα και να έχουμε αυτούς τους διαχειριστές στο μετοχικό μας κεφάλαιο.
Το όριο των 400 εκατ. ευρώ (είναι το τίμημα που είχε προσφερθεί στον προηγούμενο διαγωνισμό) έχει τεθεί σαν κατώφλι από τα ΕΛΠΕ και το Δημόσιο.
Δεν ξέρω πώς θα κινηθούν οι υποψήφιοι, δεν μπορεί κανείς να ξέρει τι προσφορά θα δώσουν".
 Να αναφερθεί  ότι  στελέχη των υποψήφιων αγοραστών επισκέφτηκαν επί μία εβδομάδα τις εγκαταστάσεις εταιρείας και εξέτασαν τα οικονομικά, τεχνικά και εμπορικά δεδομένα καθώς και το ρυθμιστικό πλαίσιο.
Οι προσφορές επρόκειτο να υποβληθούν πριν τα Χριστούγεννα, ωστόσο έχει ζητηθεί παράταση για τις αρχές του 2018.
Η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ παρουσίασε χθες την πρόοδο των εργασιών για την αναβάθμιση του σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στη νησίδα Ρεβυθούσα.
Η αναβάθμιση περιλαμβάνει την προσθήκη τρίτης δεξαμενής ΥΦΑ, χωρητικότητας 95 χιλιάδων κυβικών μέτρων (οι δύο υφιστάμενες έχουν χωρητικότητα 130 χιλιάδες κυβικά), την αύξηση της δυνατότητας αεριοποίησης σε 1.400 κυβικά την ώρα (από 1.000) και τη βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων προκειμένου να καταστεί δυνατή η υποδοχή πλοίων χωρητικότητας έως 260 χιλιάδων κυβικών, από 155.000 που είναι τώρα.
Σύμφωνα με τις μελέτες του ΔΕΣΦΑ, μετά την αναβάθμιση η ετήσια δυναμικότητα του σταθμού θα αυξηθεί στα 7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα το χρόνο από τα οποία τα 2 δισ. προορίζονται για την ελληνική αγορά και τα πέντε για εξαγωγές, μέγεθος που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο περίπου των αναγκών των χωρών της περιοχής.
Τέλος να σημειωθεί ότι ο ΔΕΣΦΑ διαπραγματεύεται με τον αγωγό TAP για την παροχή υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Αλβανία ενώ αναμένει απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας προκειμένου να προχωρήσει σε διασύνδεση με τα Σκόπια.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης