Γ.Δ.   740.72 +0,02%

Η ΕΕ επιβάλει αυστηρότερους κανόνες για τον έλεγχο των νέων αυτοκινήτων

Η ΕΕ επιβάλει αυστηρότερους κανόνες για τον έλεγχο των νέων αυτοκινήτων
Πιο αυστηρούς ελέγχους στα αυτοκίνητα επιβάλλει η ΕΕ
Οι διαπραγματευτές της ΕΕ συμφώνησαν σε νέους κανόνες την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017, που δίνουν στις Βρυξέλλες την εξουσία να ελέγχουν τις εθνικές αρχές έγκρισης αυτοκινήτων και να θέτουν στόχους για ελέγχους εκπομπών μετά το σκάνδαλο της Volkswagen.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε προτείνει κανόνες σχετικά με τις νέες εξουσίες, όπως να επιβάλλουν πρόστιμα στους κατασκευαστές, μετά το σκάνδαλο Dieselgate το 2015, όταν η Volkswagen παραδέχτηκε ότι παραποίησε τις δοκιμές εκπομπών κινητήρων ντίζελ στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη συμφωνία των κανόνων, έχουν διαρκέσει σχεδόν δύο χρόνια από τότε που το εκτελεστικό μέλος της ΕΕ πρότεινε σχέδιο νόμου.
Σε τελικές συζητήσεις αυτή την εβδομάδα, οι διπλωμάτες της ΕΕ, ανέφεραν ότι η Γερμανία και η Ιταλία παραιτήθηκαν από την προσπάθεια της Επιτροπής, για μεγαλύτερη επίβλεψη ώστε να αποφευχθεί η επανάληψη ενός Dieselgate.
"Τα βασικά στοιχεία της πρότασής μας έγιναν δεκτά, συμπεριλαμβανομένων των πραγματικών εξουσιών εποπτείας και επιβολής κανόνων από την ΕΕ", ανέφερε σε δήλωσή του η Επίτροπος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας Elzbieta Bienkowska.
"Γνωρίζουμε ότι ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων παραποίησαν τις δοκιμές και πολλοί άλλοι εκμεταλλεύονταν τα κενά".
Στο πλαίσιο της συμβιβαστικής συμφωνίας, η οποία εξακολουθεί να χρειάζεται έγκριση από το Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη για να γίνει νόμος, το εκτελεστικό μέλος της ΕΕ μπορεί να ενεργοποιήσει ανακλήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ, να διενεργήσει ελέγχους αυτοκινήτων και να επιβάλει πρόστιμα μέχρι 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για παραβιάσεις κανόνων.
Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, οι εθνικοί φορείς, όπως η γερμανική αρχή KBA, εγκρίνουν νέα αυτοκίνητα και έχουν μόνο την εξουσία να ανακαλούν τις άδειες αυτές.
Η συμφωνία ήταν μια νίκη για τους αξιωματούχους της ΕΕ, οι οποίοι βλέπουν οι κυβερνήσεις να υποχωρούν στην ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία.
Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνει ότι οι οδικές εκπομπές τοξικών οξειδίων του αζώτου (NOx) ξεπερνούν κατά 15 φορές το ρυθμιστικό όριο.
Όλες οι μεγάλες χώρες της ΕΕ υποστήριξαν τον συμβιβασμό που επετεύχθη την Πέμπτη, δήλωσε ένας διπλωμάτης της ΕΕ, "επειδή άρχισαν να βλέπουν το πρόβλημα των δημοσίων σχέσεων".
Το σχέδιο νόμου επιτρέπει στην ΕΕ να διενεργεί έλεγχο των εθνικών αρχών που εγκρίνουν τύπους οχημάτων και ορίζει ελάχιστο αριθμό δοκιμών εκπομπών οχημάτων που υποχρεούνται να πραγματοποιήσουν οι χώρες - αφού οι έλεγχοι αυτοί στις ΗΠΑ συνέβαλαν στην αποκάλυψη του σκανδάλου της VW.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS