Τελευταία Νέα
Διεθνή

To «ράλι του Άγιου Βασίλη» προ των πυλών στο γερμανικό χρηματιστήριο

To «ράλι του Άγιου Βασίλη» προ των πυλών στο γερμανικό χρηματιστήριο
To «ράλι του Άγιου Βασίλη» προ των πυλών του γερμανικού χρηματιστηρίου
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή επαναλαμβάνεται ένα φαινόμενο της χρηματιστηριακής αγοράς, που αναμένεται με ενθουσιασμό από τους επενδυτές.
Το ράλι του Άγιου Βασίλη.
Σύμφωνα με χρηματιστηριακούς αναλυτές οι τιμές των μετοχών συνήθως αυξάνονται αρκετά συχνά και ιδιαίτερα έντονα λίγο πριν την αλλαγή του έτους.
Είναι χαρακτηριστικό το ράλι του Άγιου Βασίλη στο γερμανικό δείκτη DAX.
Οι κινήσεις τιμών είναι συχνά υπερβολικές στη γερμανική χρηματιστηριακή αγορά, γεγονός που οδηγεί σε αρκετά έντονες - επομένως και επικερδείς - εποχιακές τάσεις.
Οι επαναλαμβανόμενες τάσεις μπορούν να διακριθούν με μια ματιά σε ένα εποχιακό διάγραμμα
Το παρακάτω διάγραμμα δεν είναι ένα πρότυπο διάγραμμα που απεικονίζει μια τάση των τιμών για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Αντίθετα, αυτό το εποχιακό διάγραμμα δείχνει το τυπικό εποχιακό μοτίβο του γερμανικού δείκτη DAX.
Επεξηγεί τις μέσες αποδόσεις που παράγει ο δείκτης κατά τη διάρκεια ενός έτους τα τελευταία 20 χρόνια.
Ο οριζόντιος άξονας δείχνει την χρονική στιγμή του έτους, ο κάθετος άξονας δείχνει τις πληροφορίες των τιμών σε 100.




Το ράλι του Άι Βασίλη ξεκινά στα μέσα Δεκεμβρίου

Η θετική εποχιακή περίοδος είναι αυτή κοντά στο τέλος του έτους και υπογραμμίζεται στο σκούρο μπλε στο διάγραμμα.
Το ράλι του Άγιου Βασίλη στο δείκτη DAX αρχίζει στις 13 Δεκεμβρίου και τυπικά διαρκεί μέχρι τις 2 Ιανουαρίου του επόμενου έτους.

Δυσανάλογο κέρδος στις τιμές των μετοχών

Η μέση απόδοση που επιτεύχθηκε κατά τη χρονική περίοδο από  τις 13 Δεκεμβρίου έως τις 2 Ιανουαρίου ανήλθε σε 3,66%.
Αυτό το κέρδος δημιουργήθηκε σε μόλις 19 ημερολογιακές ημέρες.
Έτσι, το ράλι του Άι Βασίλη κατά μέσο όρο δημιούργησε ένα ετήσιο κέρδος 99,62%!
Για λόγους σύγκρισης, στο υπόλοιπο χρονικό διάστημα το ετήσιο κέρδος του δείκτη DAX ανερχόταν μόλις στο 1,86%.
Εν ολίγοις, η εποχιακή τάση γύρω από τις διακοπές των Χριστουγέννων είναι εξαιρετική.

 Οι τιμές αυξάνονται στο 90% όλων των περιπτώσεων

Αυτό εγείρει το ερώτημα κατά πόσο αυτό είναι ένα ισχυρό αποτέλεσμα ή αν είναι ένα στατιστικό τεχνούργημα που αποδίδεται σε λίγες εκτροπές.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στα συγκεκριμένα χρόνια που αποτελούν το υπόδειγμα.
Το ακόλουθο γράφημα δείχνει πώς συμπεριφέρθηκαν οι τιμές κατά την περίοδο από τις 13 Δεκεμβρίου έως τις 2 Ιανουαρίου κάθε χρόνο από το 1997.
Οι πράσινες ράβδοι δείχνουν τα έτη που δημιουργούν κέρδη, οι κόκκινες ράβδοι δείχνουν τα έτη κατά τα οποία σημειώθηκαν απώλειες.




Το ποσοστό απόδοσης του δείκτη DAX που επιτεύχθηκε μεταξύ 13 Δεκεμβρίου και 2 Ιανουαρίου σε μεμονωμένα έτη από το 1997.
Τις περισσότερες φορές ο δείκτης DAX αυξάνεται στο τέλος του κάθε έτους.
Όπως δείχνει η κατανομή, οι πράσινες ράβδοι κυριαρχούν σαφώς τόσο στη συχνότητα όσο και στην έκταση.
Το ράλι του Άι Βασίλη πραγματοποιήθηκε στα 18 από τα τελευταία 20 χρόνια, με το μεγαλύτερο κέρδος να ανέρχεται σε 16,13% (επιτεύχθηκε το 1998).
Αντίθετα, υπήρχαν μόνο δύο χρόνια κατά τα οποία δεν συνέβη το ράλι του Άι Βασίλη.
Η μεγαλύτερη απώλεια σημειώθηκε το 2000 και ανήλθε στο 4,99%.
Με άλλα λόγια, μεμονωμένα γεγονότα δεν είναι υπεύθυνα για τη δημιουργία της ισχυρής αγοράς κοντά στο τέλος του κάθε έτους. Στην πραγματικότητα, το πρότυπο είναι αρκετά σταθερό από στατιστική άποψη.
Τι προκαλεί όμως την ισχύ της αγοράς στο τέλος του κάθε έτους;

Υπάρχουν συναρπαστικοί λόγοι για το ράλι στο χρηματιστήριο

Ένας συχνά αναφερόμενος λόγος για το ράλι της χρηματιστηριακής αγοράς στο τέλος του κάθε έτους είναι το λεγόμενο window dressing ("ωραιοποίηση χαρτοφυλακίου)" από τα hedge funds - δηλαδή, τα hedge funds υποστηρίζουν τις τιμές στο τέλος του έτους, προκειμένου να αυξήσουν τις αποδόσεις των επενδύσεών τους - το οποίο έχει την καθαρά συμπτωματική παρενέργεια της ενίσχυσης του μπόνους που λαμβάνουν, τα οποία υπολογίζονται συχνά και δίνονται στο τέλος κάθε έτους.
Λιγότερο προφανείς, είναι συχνά οι ψυχολογικοί λόγοι που αποτελούν ίσως έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες.
Οι επενδυτές άνθρωποι συχνά αγοράζουν μετοχές στο τέλος του κάθε έτους προκειμένου να τοποθετηθούν για το νέο έτος. Επιπλέον, υπάρχει το στατιστικά σημαντικό αποτέλεσμα των διακοπών, το οποίο αποδεικνύεται ότι οδηγεί σε ράλι των τιμών κατά τη διάρκεια και άλλων διακοπών.
Κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, υπάρχει η έντονη επιθυμία για τους ανθρώπους να αγοράζουν πράγματα (όπως δώρα) και αυτό φαίνεται να διαχέεται και στο χρηματιστήριο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης