Τελευταία Νέα
Οταν μιλούν οι αριθμοί

Ο κλάδος που σηκώνει στους ώμους του πλέον όλη την κερδοφορία της αγοράς

tags :
Ο κλάδος που σηκώνει στους ώμους του πλέον όλη την κερδοφορία της αγοράς
Άλλο ένα εξαιρετικό τρίμηνο από κάθε άποψη για τις δύο εισηγμένες της διύλισης.
Ο κλάδος που σηκώνει στους ώμους του πλέον όλη την κερδοφορία της αγοράς

Άλλο ένα εξαιρετικό τρίμηνο από κάθε άποψη για τις δύο εισηγμένες της διύλισης. Ο κλάδος σηκώνει στους ώμους του πλέον όλη την κερδοφορία της αγοράς.

Οι δύο εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην διύλιση έχοντας διανύσει δύο εξαιρετικές χρονιές (2015 – 2016) εμφανίζονται το 2017 να κάνουν την καλύτερη χρήση της ιστορίας τους από πλευράς οικονομικών επιδόσεων.

Περιθώρια βελτιώσεων πάντα υπάρχουν, ωστόσο η χρήση του 2017 θα είναι σημείο αναφοράς και για τις δύο εταιρίες. Τόσο η Motoroil όσο και τα Ελληνικά Πετρέλαια βρέθηκαν την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος – σωστά επενδεδυμένες εν προκειμένω- για να φέρουν την καλύτερη δυνατή απόδοση στους μετόχους τους.

Θα μπορούσε να είναι και καλύτερα; Ναι. Αν ας πούμε η συντήρηση του διυλιστηρίου της Ελευσίνας ήταν στην ώρα της τα ΕΛΠΕ θα είχαν 60 εκατ. ευρώ περισσότερα λειτουργικά κέρδη. Πιθανόν και λιγότερο δανεισμό αν είχε πουληθεί η ΔΕΣΦΑ. Η Motoroil θα μπορούσε να είχε «σώσει» 39 εκατ. ευρώ από την διαφορά των συναλλαγματικών ισοτιμιών που τις «στοίχησε» η διακράτηση των διαθεσίμων της σε δολάρια.

Το εννεάμηνο: Και οι δύο εταιρίες βρίσκονται πλέον σε απόσταση αναπνοής από την περυσινή τελική γραμμή με την Motoroilνα έχει ξεπεράσει σε προσαρμοσμένα μεγέθη (χωρίς δηλαδή την προσθήκη ή αφαίρεση έκτακτών παραγόντων τα περυσινά κέρδη).

Τα περιθώρια διύλισης ήταν εξαιρετικά για την μεν Motoroilκινήθηκαν στα 8,53 δολ./βαρέλι και για τα Ελληνικά Πετρέλαια στα 6,1δολ./βαρέλι με την Ελευσίνα εκτός για περισσότερο από τα 2/3 του τριμήνου και την Θεσσαλονίκη να γράφει την υψηλότερη τιμή περιθωρίου στην ιστορία του διυλιστηρίου.

Η συνεισφορά της εμπορίας ήταν στα περυσινά υψηλά επίπεδα και για τις δύο εταιρίες οι οποίες αύξησαν το μερίδιο τους στην αγορά λιανικής. Σε υψηλά επίπεδα κινήθηκε και η συνεισφορά από τα πετροχημικά για τα Ελληνικά Πετρέλαια ενώ και οι δύο εταιρίες κατέγραψαν λογιστικά κέρδη από αποτίμηση αποθεμάτων (29 εκατ. ευρώ για τα ΕΛΠΕ και 15 εκατ. ευρώ για την ΜΟΗ).

Ρευστότητα: Η εντυπωσιακή μείωση του δανεισμού στην Motoroilσυνεχίστηκε φθάνοντας πλέον τα 232 εκατ. ευρώ όταν πριν από τέσσερα χρόνια ο καθαρός δανεισμός ήταν πάνω από ένα δις ευρώ.

Μέσα σε ένα τρίμηνο η εταιρία δημιούργησε ρευστότητα 129 εκατ. ευρώ όταν όλο το λειτουργικό αποτέλεσμα ήταν 166 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μια επίδοση που προσεγγίζει το άριστα καθώς η Motoroilαυτά τα χρόνια έχει πετύχει και το ακατόρθωτο: Να φέρει δηλαδή οργανική ρευστότητα σε ένα τρίμηνο μεγαλύτερη από τα οργανικά της κέρδη. Και τα Ελληνικά Πετρέλαια ωστόσο είχαν θετικές ταμειακές ροές ύψους 53 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 10 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν στο πρόγραμμα αγοράς μετοχών για το προσωπικό ενώ σε μικτό επίπεδο ο δανεισμός μειώθηκε κατά 10% από το δεύτερο τρίμηνο.

Μερίσματα: Μέσα στο Δεκέμβριο και πριν την λήξη των παραγώγων της 15ης Δεκεμβρίου και οι δύο εταιρίες διένειμαν προμερίσματα (0,15 ΕΛΠΕ, 0,30 Motoroil) που αντανακλούν τις θετικές τους επιδόσεις. Μάλιστα τα περιθώρια για διανομή ρεκόρ στην Motor Oil ισχύουν στο ακέραιο αφού άνετα και χωρίς να διαταραχθεί η παρούσα κεφαλαιακή δομή θα μπορούσε να δοθεί 1 ευρώ επιπλέον το καλοκαίρι του 2018. Εφόσον η υπόθεση της ΔΕΣΦΑ προχωρήσει γρήγορα αυτό θα δώσει κάποιους βαθμούς ελευθερίας στην διοίκηση των ΕΛΠΕ να διπλασιάσει την διανομή προς τους μετόχους (0,15 +0,30 = 0,45)μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων χρήσης.

Από εδώ και πέρα: Η ψαλίδα έκπτωσης με τα «αργά» πετρέλαια φαίνεται να κλείνει σταδιακά και αυτό θα συμπιέσει το περιθώριο διύλισης στην πορεία της επόμενης χρήσης. Παρόλα αυτά μετά από ένα διάλλειμα στις αρχές Οκτωβρίου τα περιθώρια φαίνεται να κινούνται προς τα «συνήθη» υγιή επίπεδα. Οι εξαγωγές φαίνεται να έχουν γίνει πλέον και για τις δύο εταιρίες ένα πεδίο που ξέρουν να το διαχειρίζονται χωρίς να χαλάνε την κερδοφορία τους εξασφαλίζοντας έτσι ομαλή ροή της παραγωγής τους στο εξωτερικό.

Επίσης οι τουριστικές εισροές σε κάποιο βαθμό έδειξαν ικανές να απορροφήσουν τις όποιες επιβραδύνσεις παρουσιάζει η αγορά των καυσίμων κίνησης. Τέλος το κόστος δανεισμού αναμένεται να εμφανίσει μεγαλύτερη αποκλιμάκωση καθώς και οι δύο εταιρίες έχουν βελτιώσει πολύ το προφίλ τους με τις συνεχείς αναχρηματοδοτήσεις με χαμηλότερα επιτόκια.

Άρα ακόμα και αν τα περιθώρια κινηθούν χαμηλότερα το 2018 οι προοπτικές παραμένουν θετικές για μια ικανοποιητική χρονιά. Η έκπτωση διαπραγμάτευσης με τον ανταγωνισμό σε όρους αποτίμησης των δύο εταιριών είναι από 10%(ΕΛΠΕ) έως 20%(ΜΟΗ).
http://www.bankingnews.gr





Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης