Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Πέφτουν οι υπογραφές για ΟΛΘ - Πώς τα υψηλά μερίσματα, βούλιαξαν τις επενδύσεις στο λιμάνι

tags :
Πέφτουν οι υπογραφές για ΟΛΘ - Πώς τα υψηλά μερίσματα, βούλιαξαν τις επενδύσεις στο λιμάνι
Ένσταση κατά της παραχώρησης του ΟΛΘ από τους εργαζομένους
Έφτασε η ώρα των υπογραφών για τη μεταβίβαση του ΟΛΘ στην κοινοπραξία DIEP, Terminal Link (CMA) και Belterra (Ιβάν Σαββίδης). Μετά την διευθέτηση και των τελευταίων εκκρεμοτήτων (πρόσφατα εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση) αναμένονται οι υπογραφές από τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας και του ΤΑΙΠΕΔ αύριο Παρασκευή 15/12.
Αμέσως μετά τις υπογραφές, η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αν και εκτιμάται ότι η έγκριση θα αποτελέσει τυπική διαδικασία με δεδομένο ότι ο επικεφαλής της κοινοπραξίας, η γερμανική DIEP δεν διαθέτει πέραν του ΟΛΘ συμμετοχή σε άλλο λιμάνι.
Πάντως εδώ και πολλά χρόνια η εταιρεία, το 75% της οποίας ανήκει στο κράτος, δεν έδινε μεγάλα μερίσματα (για παράδειγμα, μόλις 0,40 ευρώ ανά μετοχή το 2011) – επειδή προγραμμάτιζε τη διενέργεια επενδύσεων που θα αύξαναν σημαντικά τα έσοδα, την κερδοφορία και την αξία της. Όταν όμως μεταβιβάσθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, τα μερίσματα αυξήθηκαν κατακόρυφα
Την μία χρονιά 1,5000 ευρώ ανά μετοχή, την επόμενη δόθηκε ένα ειδικό μέρισμα 3,4000 ευρώ ανά μετοχή, συν ένα κανονικό 0,6000 ευρώ (δηλαδή συνολικά 40 εκατ. ευρώ). Το επόμενο έτος το μέρισμα ήταν 1,9500 ευρώ κλπ.
Ως εκ τούτου βγήκαν από τα ταμεία της εταιρείας περί τα 80 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να διενεργήσει επενδύσεις, οι οποίες είναι απαραίτητες για την λειτουργία της.
Με τον τρόπο αυτό ο ΟΛΘ απαξιώθηκε μεθοδικά, ενώ η σκόπιμη αδυναμία του να επενδύσει κατέστησε απαραίτητη την εκποίηση του.
Παρά το ότι οι απαιτούμενες επενδύσεις έχουν υπολογισθεί στα 309 εκατ. ευρώ, η κοινοπραξία δεσμεύθηκε μόνο για 180 εκατ. – οπότε η καινούργια προκυμαία που θα κατασκευασθεί θα είναι 400 μέτρα αντί 600, θα εξυπηρετούνται λιγότερα πλοία από όσα είχαν προγραμματισθεί.

Ένσταση κατά της παραχώρησης από του εργαζομένους

Ένσταση- αίτηση αναθεώρησης κατά της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον προσυμβατικό έλεγχο της πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) κατέθεσαν σήμερα στο Δικαστήριο οι εργαζόμενοι, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στην παραχώρηση του λιμανιού.
Δεδομένου ότι μετά το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την υπογραφή της Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ), ο φάκελος θα οδεύσει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, οι εργαζόμενοι ετοιμάζουν αντίστοιχη παρέμβαση και στο συγκεκριμένο όργανο. «Δηλώνουμε πως κάθε κατεύθυνση πως δεν θα υποστέλλουμε μέχρι τέλους τη σημαία υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων, χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο τρόπο.
Μετά την παρέμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο θα πραγματοποιήσουμε παρέμβαση και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Καλούμε το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση έστω και την ύστατη ώρα να ματαιώσουν την εκποίηση διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον και την ενεργή ανάπτυξη του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη στην τοπική και εθνική οικονομία» υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης