Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

DBRS: Επιβεβαιώνεται η ανώτατη αξιολόγηση «ΑΑΑ» για το Ην. Βασίλειο - Σταθερό το trend

tags :
DBRS: Επιβεβαιώνεται η ανώτατη αξιολόγηση «ΑΑΑ» για το Ην. Βασίλειο - Σταθερό το trend
H DBRS επιβεβαίωσε την ανώτατη αξιολόγηση «ΑΑΑ» για το Ηνωμενο Βασίλειο, σταθερό το outlook
H DBRS επιβεβαίωσε την ανώτατη αξιολόγηση μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής ικανότητας «ΑΑΑ» για το Ηνωμενο Βασίλειο, διατηρώντας σταθερό το trend, το οποίο αντικατοπτρίζει την άποψη του οίκου ότι, παρά τις ανησυχίες σχετικά με την τεράστια πρόκληση των διαπραγματεύσεων για το Brexit και στη συνέχεια την έξοδο της Μεγάλης Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η αβεβαιότητα που σχετίζεται με το Brexit και την πρόσφατη επί τα χείρω αναθεώρηση της πρόβλεψης για την οικονομική ανάπτυξη, αντισταθμίζονται από ορισμένα πλεονεκτήματα.
Η αγορά εργασίας είναι ιδιαίτερα ευέλικτη, η αύξηση της απασχόλησης είναι ισχυρή και το ποσοστό ανεργίας βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλό.
Τα δημοσιονομικά καταγράφουν καλύτερες επιδόσεις από ό,τι αναμενόταν βραχυπρόθεσμα και η κυβέρνηση βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει τους ενδιάμεσους δημοσιονομικούς της στόχους.
Η αξιολόγηση "AAA" αντικατοπτρίζει το μέγεθος και την ανθεκτικότητα της οικονομίας και των χρηματοπιστωτικών αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου. Το υπουργείο Οικονομικών και η Τράπεζα της Αγγλίας (BoE) επιβλέπουν ένα από τα κύρια νομίσματα και τα συναλλαγματικά διαθέσιμα στον κόσμο. Αυτό διευκολύνει το χαμηλό κόστος δανεισμού σε τοπικό νόμισμα σε ένα ευρύ φάσμα προθεσμιών λήξης, ακόμη και σε περιόδους αποφυγής κινδύνου των επενδυτών.
Η ώριμη και προηγμένη οικονομία της Μεγάλης Βρετανίας, τα ισχυρά θεσμικά της όργανα, το κράτος δικαίου και η ιδιαίτερα ευνοϊκή διάρθρωση του δημόσιου χρέους της υποστηρίζουν το επίπεδο αξιολόγησης της ΑΑΑ και μετριάζουν τις πιστωτικές προκλήσεις.
Άλλοι υποστηρικτικοί συντελεστές διαβάθμισης που αναμένεται από την DBRS ότι θα παραμείνουν αμετάβλητοι ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του Brexit, περιλαμβάνουν την ανεξαρτησία της Κεντρικής Τράπεζας, μια καλή δομή χρηματοπιστωτικής εποπτείας και τους εκ του νόμου φορολογικούς κανόνες.
Οι πιστωτικές προκλήσεις περιλαμβάνουν το δύσκολο πολιτικό καθήκον των διαπραγματεύσεων για την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ και την επακόλουθη διαδικασία εφαρμογής νέων δομών και συστημάτων.
Επίσης, το υψηλό επίπεδο του δημόσιου χρέους που περιορίζει την ευελιξία της δημοσιονομικής επιβράδυνσης, όπως αυτή συμβαίνει επί του παρόντος.
Οι εκτιμήσεις της DBRS ότι η διαρκής πρόοδος όσον αφορά τη δημοσιονομική εξυγίανση είναι απαραίτητη για να αρχίσει να μειώνεται το δημόσιο χρέος προς τα κάτω.
Επιπλέον, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών υπέστη πρόσφατα αρνητικές αναθεωρήσεις που σχετίζονται με το καθαρό εισόδημα από επενδύσεις και το Brexit που δημιουργεί αβεβαιότητες.
Το δημοσιονομικό πλαίσιο του Ηνωμένου Βασιλείου είναι υγιές και διαφανές, υποστηριζόμενο από ευέλικτους δημοσιονομικούς κανόνες.
Από το 2010, σημειώθηκε ουσιαστική πρόοδος στη μείωση του ελλείμματος από 10% του ΑΕΠ το 2009/10 στο 2,4% του ΑΕΠ το 2017/18.
Αυτό το πολύ χαμηλότερο επίπεδο είναι μόνο μια μικρή αύξηση από 2,3% του ΑΕΠ το 2016/17, που οφείλεται στις επιπτώσεις των χρονοδιαγραμμάτων των εσόδων και αναμένεται να μειωθεί στο 2% το 2018/19.
Οι θετικές δημοσιονομικές αναθεωρήσεις βραχυπρόθεσμα αντισταθμίζονται από αρνητικές προβλέψεις για αναθεωρήσεις που αναμένεται να αυξηθούν λόγω δημοσιονομικών κινήτρων το 2018/19 και το 2019/20. Το τελευταίο κίνητρο περιλαμβάνει καθαρές φορολογικές περικοπές, χαμηλότερες από τις προβλεπόμενες μειώσεις στις δαπάνες των υπηρεσιών και πρόσθετες κεφαλαιακές δαπάνες.
Ωστόσο, αναμένεται να επιτευχθούν οι ενδιάμεσοι στόχοι της κυβέρνησης για δημοσιονομική πολιτική μείωσης του κυκλικά προσαρμοσμένου ελλείμματος κάτω του 2% του ΑΕΠ έως το 2020-21 και μείωσης του καθαρού χρέους του δημόσιου τομέα ως ποσοστού του ΑΕΠ κατά την περίοδο 2020-2021, αλλά με μειωμένο δημοσιονομικό ύψος.
Ο στόχος να εξασφαλιστεί ότι οι δαπάνες κοινωνικής πρόνοιας το 2022-23 είναι κάτω από ένα προκαθορισμένο ανώτατο όριο φαίνεται να είναι εφικτή αυτή τη στιγμή.
Μετά από έντονη αύξηση του δείκτη δημόσιου χρέους του Ηνωμένου Βασιλείου μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, ο δείκτης αυτός σταθεροποιείται σε γενικές γραμμές, φτάνοντας το 86,8% του ΑΕΠ το 2016/17, με προβλέψεις 87,0% το 2017/18 και 87,3% το 2018/19.
Αυτό το επίπεδο χρέους είναι υψηλό και μειώνει το περιθώριο δημοσιονομικής ευελιξίας του Ηνωμένου Βασιλείου, πλησιάζει όμως τον μέσο όρο της ζώνης του ευρώ κατά 87,2% (πρόβλεψη στα τέλη του 2017) και κάτω από τη Γαλλία (96,9%).
Όσον αφορά το καθαρό χρέος, το ποσοστό της Μεγάλης Βρετανίας 77,8% συγκρίνεται ευνοϊκά με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (ΗΠΑ) στο 108,1%.
Η DBRS αξιολογεί τη δέσμευση και τη δυνατότητα της χώρας να ανταποκριθεί στις ανάγκες εξυπηρέτησης του χρέους της ως ισχυρή.
Ο δημόσιος δανεισμός είναι σε στερλίνες και η πλειοψηφία των κατόχων χρυσού είναι εγχώριοι επενδυτές.
Το υψηλό ποσοστό του δείκτη χρέους, που αντιστοιχεί στο 26% του συνολικού χρέους, συνδέεται με την έντονη διαρθρωτική ζήτηση των εγχώριων συνταξιοδοτικών ταμείων. Συγκριτικά, το μερίδιο της Γαλλίας στο δείκτη χρέους είναι σχεδόν 10%. ΗΠΑ περίπου 8% και τον Καναδά 6%.
Η διαδικασία εγκατάλειψης της ΕΕ θέτει έναν κίνδυνο για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.
Άλλοι κίνδυνοι περιλαμβάνουν το υψηλό χρέος των νοικοκυριών, το οποίο σήμερα ανέρχεται στο 94,4% του ΑΕΠ και το 140% του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, και η αύξηση των τιμών των κατοικιών, αν και αυτό πρόσφατα επιβραδύνθηκε.
Το τραπεζικό σύστημα της Βρετανίας έχει βελτιώσει τα αποτελέσματά του, αλλά εξακολουθεί να έχει ορισμένους κινδύνους από καταναλωτικά δάνεια.

www.bankignnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης