Τελευταία Νέα
Διεθνή

Βρετανία: Έρευνα των αρχών στη Ryanair για τις συνθήκες εργασίας των υπαλλήλων

tags :
Βρετανία: Έρευνα των αρχών στη Ryanair για τις συνθήκες εργασίας των υπαλλήλων
Η Ryanair βρίσκεται στο στόχαστρο των βρετανικών αρχών για τον τρόπο με τον οποίο φέρεται στους υπαλλήλους της 
Σε έλεγχο από δύο αρμόδιες Επιτροπές (work and pensions committee και business select committee) του βρετανικού Κοινοβουλίου αναμένεται να υποβληθεί η Ryanair, μετά τις ουκ ολίγες καταγγελίες για τον τρόπο με τον οποίο φέρεται η low-cost αεροπορική εταιρεία στους εργαζομένους της.
Μεταξύ άλλων, η ιρλανδική εταιρεία κατηγορείται για την καταβολή αμοιβών που βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο από τον εθνικό κατώτατο μισθό.
«Δυστυχώς, δεν μας εκπλήσσει η λυπηρή αλήθεια.
Πρόκειται για μια εταιρεία που κέρδισε 1,15 δισ. στερλίνες το 2016 πέρυσι πιέζοντας τους εργαζομένους της.
Άνθρωποι που εργάζονται πολύ καιρό και έχουν σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια των επιβατών, αλλά προφανώς δεν μπορούν να υπολογίζουν στη λήψη του εθνικού κατώτατου μισθού - ή ακόμα και κοντά σε αυτόν.
Και, βέβαια, την ίδια στιγμή έχει παράλογες -ή και παράνομες-απαιτήσεις από αυτούς», αναφέρουν σε επιστολή τους στον διευθύνοντα σύμβουλο Michael O’Leary οι επικεφαλής των Επιτροπών.

Όπως είχε γίνει γνωστό τον περασμένο Νοέμβριο, η ιρλανδική εταιρεία «απειλούσε» τους-τις αεροσυνοδούς, σχετικά με τις επιδόσεις τους στις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των πτήσεων.
Ειδικότερα, σε γράμμα προς το προσωπικό που δημοσιοποίησε η εφημερίδα Guardian, η διοίκηση προειδοποιούσε το προσωπικό ότι αν καταφέρει να πουλήσει αρκετά εμπορεύματα κινδυνεύει «πειθαρχικές διαδικασίες» (!).
Επίσης, να επισημανθεί ότι, το 2015, η Ryanair συμφώνησε οι αεροσυνοδοί να εργάζονται για πέντε ημέρες και να έχουν τρεις ημέρες άδειας.
Επί αυτού, στο γράμμα η εταιρεία αναφέρει πως «δεν έχει καμία υποχρέωση» να τηρήσει τα παραπάνω, εάν δεν επιτευχθούν οι στόχοι πωλήσεων.
Μάλιστα, προειδοποίησε ότι, από τον επόμενο μήνα, οι αεροσυνοδοί θα κληθούν να εργαστούν αυθαίρετες ώρες, σε εβδομαδιαία βάση!
Η πώληση τροφίμων, ποτών, αρωμάτων και άλλων αντικειμένων, όπως τα ξυστά, αποτελεί σημαντικό μέρος του εισοδήματος της Ryanair, παρέχοντας 1,5 δισ. στερλίνες ετησίως.
Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 27% των συνολικών εσόδων της αεροπορικής εταιρείας, η οποία θέλει να αυξήσει το ποσοστό στο 30%.

Πριν από τα παραπάνω, είχε προηγηθεί η ανταρσία από πλευράς των πιλότων, οι οποίοι αρνούνται να συμβιβαστούν με την πρόταση της εταιρείας για αύξηση των μισθών, ζητώντας διπλασιασμό των αμοιβών στις 150.000 στερλίνες και απειλώντας με απεργίες αν δεν βρεθεί λύση.
Μέσα στον Οκτώβριο, το 60% των πιλότων της σχετικής ένωσης -με βάση το αεροδρόμιο Στάνσεντ του Λονδίνου- καταψήφισε την πρόταση της Ryanair για αύξηση του ετήσιου μισθού κατά 22.000 στερλίνες, από 64.000 που είναι αυτή τη στιγμή.
Παράλληλα, οι πιλότοι απειλούν την δωρεάν παροχή σνακς και καφέ εντός του αεροπλάνου.
Σε αυτό το σημείο γεννάται η απορία: η Ryanair δεν τα παρείχε αυτά μέχρι στιγμής δωρεάν στους πιλότους;;
Η ιρλανδική εταιρεία έχει ακυρώσει συνολικά πάνω από 20.000 πτήσεις έως και τον Μάρτιο του 2018, εξαιτίας του προβλήματος που έχει προκύψει με τα προγράμματα των κυβερνητών.
Οι ακυρώσεις επηρεάζουν 400.000 πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει το εισιτήριό τους.

Στις 15 Δεκεμβρίου 2017, η διοίκηση της Ryanair συμφώνησε να αναγνωρίσει -για πρώτη φορά στην ιστορία της- την ανεξάρτητη εκπροσώπηση των ενώσεων πιλότων εντός της εταιρείας, γλιτώνοντας έτσι την απεργία που είχε προγραμματιστεί στις 20 Δεκεμβρίου 2017 και η οποία, πιθανότατα, θα επέφερε νέο μπαράζ απεργιών που θα οδηγούσε σε νέες ακυρώσεις πτήσεων.
«Οι Χριστουγεννιάτικες πτήσεις είναι πολύ σημαντικές για τους πελάτες μας και θέλουμε να εξαλείψουμε κάθε ανησυχία για ενδεχόμενες διαταραχές στα ωράρια της επόμενης εβδομάδας.
Αν ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι να μιλήσουμε στους πιλότους μας μέσα από μια αναγνωρισμένη συνδικαλιστική διαδικασία, τότε είμαστε έτοιμοι να το πράξουμε.
Προσκαλέσαμε σήμερα τα συνδικάτα σε συζήτηση», δήλωσε τότε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O'Leary.

Για το τρίτο τρίμηνο του 2017, η κερδοφορία της εταιρείας κατέγραψε πτώση της τάξεως του 1,8% στα 895,4 εκατ. ευρώ, δεχόμενη πιέσεις από τα έξοδα αποζημίωσης επιβατών ύψους 25 εκατ. ευρώ.
Σε ότι αφορά τις πωλήσεις της Raynair, αυτές ενισχύθηκαν στα 2,52 δισ. ευρώ, έναντι 2,44 δισ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Παρά τα προαναφερθέντα ζητήματα, η εταιρεία διατήρησε το στόχο της για κέρδη μεταξύ 1,4 με 1,45 δισ. ευρώ το σύνολο του 2017.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης