Τελευταία Νέα
Άμυνα – Διπλωματία

Πρόγραμμα F-16V: "Δει δε χρημάτων..."

tags :
Πρόγραμμα F-16V:
Ο δρόμος προς την αναβάθμιση είναι μακρύς...
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που προέκυψαν από άτυπη ενημέρωση της Lockheed Martin χθες, το τελικό σχέδιο LOA (Letter of Offer and Acceptance) μετά από τις παρατηρήσεις που είχαν γίνει από ελληνικής πλευράς στο προηγούμενο προσχέδιο, έφτασε στην Αθήνα στις 11 Δεκεμβρίου και πάνω σε αυτό γίνεται πλέον η σχετική διαπραγμάτευση, που πιστεύεται ότι θα οδηγήσει σε αποδοχή της πρότασης της αμερικανικής κυβέρνησης μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018.
Η διαπραγμάτευση αφορά 84 (πλέον) F-16 Block 52+ και Block 52M επί τη βάση του προτεινόμενου ποσού των $1,6 δισεκατομμυρίων. Το τελικό κόστος στο οποίο θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα είναι και το κύριο θέμα της διαπραγμάτευσης, με προσπάθεια συμπίεσης από πολλές πλευρές. Όπως, όμως, τονίζει η αμερικανική πλευρά (αμερικανική κυβέρνηση) προτάσσεται το πλαίσιο «re-scoping» και όχι «εκπτώσεις», δηλαδή τον «επαναπροσδιορισμό» του κόστους. Αυτό σημαίνει ότι επικεντρώνει την συρρίκνωσή του σε περικοπή κάποιων χαρακτηριστικών του, που μπορεί να σημαίνει ότι κάποιες από τις επιλογές που υφίστανται δεν θα συμπεριληφθούν. Επίσης, υπάρχει η εντύπωση ότι το, υπό συζήτηση, πρόγραμμα είναι ένα «πακέτο» που πέραν του «πυρήνα» («core») του (δηλαδή τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών) περιέχονται και ορισμένα άλλα θέματα (πιθανότατα αρχικά ανταλλακτικά ή παρελκόμενα) που μπορούν να συμπιεστούν περαιτέρω. Στόχος της ελληνικής πλευράς είναι το τελικό κόστος να κυμανθεί ανάμεσα στα $1,4 και $1,45 δις (€1,81-€1,22 δις).
Το άλλο, εξ’ ίσου σημαντικό πρόβλημα που υφίσταται και αναζητείται λύση είναι οι χρηματοροές. Ποιο συγκεκριμένα απατούνται $130 εκ. περίπου ως προκαταβολή για την ενεργοποίηση της σύμβασης και άλλα $300-$350 εκ. μέχρι το τέλος του 2021 ή τις αρχές του 2022, επειδή το πρόγραμμα είναι άκρως εμπροσθοβαρές (λόγω της ανάγκης παραγγελίας απαρτίων νωρίς στην εκτέλεσή του) που δυσκολεύουν τον ελληνικό προγραμματισμό. Από εκεί και πέρα, όμως, τα απαιτούμενα ποσά είναι πολύ μικρότερα κάθε χρόνο.

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του προγράμματος, δυο περίπου χρόνια μετά την ενεργοποίηση της σύμβασης, θα απαιτηθούν για την μηχανολογική σχεδίαση (engineering) του ελληνικού προτύπου, με τροποποίηση του «μοντέλου» που υφίσταται ήδη για άλλους πελάτες F-16V. Ένας επιπλέον χρόνος θα χρειαστεί για δοκιμές, αν και στο μεσοδιάστημα θα ξεκινήσει παράλληλα και η τροποποίηση των πρώτων ελληνικών Viper, τα πρώτα από τα οποία θα παραδοθούν τέσσερα περίπου χρόνια από την ενεργοποίηση της σύμβασης. Στη συνέχεια ο στόχος είναι για 12 τουλάχιστον αεροπλάνα τον χρόνο.

Με στοιχεία από το περιοδικό "ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ"


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης