Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Βολιβία αναζήτα επενδύσεις για τη βιομηχανία λιθίου της - Αποτρεπτικός παράγοντας ο πρέοδρος Morales

Η Βολιβία αναζήτα επενδύσεις για τη βιομηχανία λιθίου της - Αποτρεπτικός παράγοντας ο πρέοδρος Morales
Η Βολιβία αναζήτα επενδύσεις για τη βιομηχανία λιθίου της - Αποτρεπτικός παράγοντας ο πρέοδρος Morales
Η Βολιβία ελπίζει ότι η αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση λιθίου μπορεί να προσελκύσει ξένους επενδυτές στη χώρα όπου σχεδόν εδω και μια δεκαετία κρατικής ανάπτυξης έχει αφήσει την παραγωγή πολύ μακριά από τους στόχους για το μέταλλο, που επιθυμούν οι κατασκευαστές μπαταριών για συσκευές από φορητούς υπολογιστές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναφέρει σε ανάλυσή του το Reuters.
To φτωχό κράτος της Νότιας Αμερικής διαθέτει περίπου το 25% των γνωστών αποθεμάτων του λιθίου.
Ωστόσο, η παραγωγή της Βολιβίας παραμένει πολύ πιο χαμηλά από αυτή της γειτονικής Χιλής και της Αργεντινής.
Η Βολιβία ελπίζει να υπογράψει συμφωνία με τουλάχιστον ένα ξένο όμιλο προκειμένου να επενδύσει έως 750 εκατ. δολάρια στα κρατικά εργοστάσια για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση από την Κίνα και άλλες χώρες για μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Η χώρα είναι πρόθυμη να επωφεληθεί από τις αυστηρότερες προμήθειες λιθίου.
Οι ειδικοί λένε ότι οι τιμές spot έχουν υπερδιπλασιαστεί σε περίπου 25.000 δολάρια ανά τόνο από κάτω από 10.000 δολάρια το 2015.
Η βροχή και άλλες φυσικές προκλήσεις έχουν παρεμποδίσει την παραγωγή λιθίου των κρατικών επιχειρήσεων.
Οι ξένες εταιρείες με περισσότερη τεχνογνωσία μπορεί να τρομοκρατηθούν από την αριστερή κυβέρνηση του προέδρου Evo Morales, του οποίου οι παρεμβατικές πολιτικές σε άλλους τομείς έχουν επηρεάσει μεγάλες εταιρείες και αρκετές να διστάζουν να επενδύσουν στη Βολιβία, ανέφεραν αναλυτές.
Η Βολιβία έλπιζε ότι το εργοστάσιό της στην περιοχή Uyuni, θα παρήγαγε μέχρι το 2011 40 τόνους λιθίου το μήνα.
Εννέα χρόνια μετά και 450 εκατ. δολάρια, το εργοστάσιο παράγει μόνο 10 τόνους το μήνα.
Αλλού στο τρίγωνο λιθίου της Νότιας Αμερικής, η Χιλή παράγει 70.000 τόνους ετησίως και η Αργεντινή 30.000 τόνους.
Η συνολική παγκόσμια παραγωγή λιθίου είναι περίπου 230.000 τόνοι.
Η Βολιβία προχώρησε στην πώληση του λιθίου της σε πολύ χαμηλότερες τιμές από αυτές της αγοράς, με κρατικά στελέχη να τονίζουν πως αυτό έγινε προκειμένου να εξασφαλίσει μερίδιο αγοράς.
Ο διευθύνων σύμβουλος της YLB Juan Carlos Montenegro απέρριψε τις ανησυχίες για την χαμηλή παραγωγή.
"Αυτή η κριτική δεν μας ενδιαφέρει", είπε.
"Το σημαντικό για μας είναι ... τα αποτελέσματα που θα δούμε το 2018 και το 2019".
Παράλληλα τόνισε ότι η Βολιβία μιλάει με πιθανούς εταίρους και ελπίζει ότι θα επενδύσουν μέχρι και 750 εκα. δολάρια.
Ο ίδιος αρνήθηκε να τις κατονομάσει, αλλά δήλωσε ότι μια συμφωνία θα μπορούσε να ολοκλήρωθεί αυτό το μήνα για την πώλήση του 49% YLB, γεγονός που θα σημάνει τη την κατασκευή επτά νέες εργοστασιακών εγκαταστάσεων παραγωγής, μπαταριών άλλων προιόντων.
Τον Ιανουάριο του 2018, ολοκληρώνεται η διαδικασία προσφορών για τη δημιουργία μια βιομηχανική εγκατάστασης ανθρακικού λιθίου.
Αυτό το εργοστάσιο, το οποίο προοριζόταν να παράγει 30.000 τόνους ετησίως το 2017, αναμένεται τώρα να παράγει περίπου 15.000 ετησίως το 2019.
Ωστόσο, οι επικριτές αμφιβάλλουν για το αν οι ξένες βιομηχανίες όπως η Albemarle Corp και η SQM της Χιλής θα διακινδυνεύσουν τα κεφάλαιά τους στη Βολιβία.
Ο πρόεδρος Morales απαλλοτρίωσε μια σειρά ξένων εταιρίων που λειτουργούσαν στη Βολιβία από τότε που ανέλαβε καθήκοντα το 2006.
Το 2016, η ελβετική εταιρεία εξόρυξης και εμπορίας Glencore δήλωσε ότι θα ξεκινήσει διαιτησία κατά της Βολιβίας για την εθνικοποίηση ορισμένων περιουσιακών στοιχείων της.
Οι ξένες εταιρείες με τη σωστή τεχνογνωσία, συμπεριλαμβανομένης μιας εταιρείας από την Κορέα, απέρριψαν την ιδέα να επενδύσουν στη Βολιβία, δήλωσε ο Robert Baylis, διευθύνων σύμβουλος της Roskill Information Services Ltd, μιας συμβουλευτικής εταιρείας.
"Ένιωσαν είτε τον κίνδυνο να εθνικοποιηθούν είτε ότι θα αντιμετώπιζαν πολλά προβλήματα", είπε, προσθέτοντας ότι κανείς δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει μια μελέτη που να δείχνει ότι οι βολιβιανοί πόροι (λίθιο) θα μπορούσαν να εξαχθούν με λογικά επιτρεπόμενο κόστος.
Η αγορά λιθίου είναι ώριμη για τους νεοεισερχόμενους.
Η εξειδικευμένη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων επιταχύνεται σημειώνοντας σημαντική ανάπτυξη, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές "συσφίγγουν" σε παγκόσμιο επίπεδο τα όρια εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, δεσμεύθηκε να καταστήσει τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα το ένα πέμπτο των πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι το 2025.
Η Βρετανία και η Γαλλία δεσμεύτηκαν να απαγορεύσουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες καύσης από το 2040.
Προμηθευτές όπως η Panasonic της Ιαπωνίας, η LG Chem και η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla, η οποία κατασκευάζει τις δικές της μπαταρίες, είναι πρόθυμες να εξασφαλίσουν ότι θα είναι απαραίτητη η μακρόχρονη προμήθεια λιθίου.
Στο εργοστάσιο Uyuni της Βολιβίας, το λίθιο  βρίσκεται κάτω από 10.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα άσπρου άλατος, τα λείψανα μιας τεράστιας προϊστορικής λίμνης σε ένα ψηλό οροπέδιο των Άνδεων που προσελκύει χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο.
Σε μια γωνία του επίπεδου αλατιού, τυρκουάζ χρώματος άλμη σιγά σιγά εξατμίζεται σε σειρές τεράστιων πλατειών πισινών, αφήνοντας πίσω τους κρυστάλλους λιθίου.
Αυτά μεταφέρονται σε πιλοτικό εργοστάσιο και μετατρέπονται σε ανθρακικό λίθιο.
Πάνω από εκατό μίλια ανατολικά, τοποθετημένα στα άγρια βουνά που δακτυλογραφούν την ιστορική πόλη μεταλλευμάτων πόρτο του Potosi, ένα άλλο πιλοτικό εργοστάσιο σε μετατρέπει το ανθρακικό λίθιο σε κάθοδο.
Μια τρίτη μονάδα δίπλα από την πόρτα τις καθιστά απλές μπαταρίες.
Το project είχε σχεδιαστεί για να μπορεί το βολιβιανό κράτος θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί το δικό του λίθιο, σε αντίθεση με τους κορυφαίους παραγωγούς της Αυστραλίας, της Χιλής και της Αργεντινής, όπου οι ιδιωτικές επιχειρήσεις εξάγουν το μερίδιο του λέοντος από το μέταλλο.
Οι βροχές συχνά πλημμυρίζουν τα επίπεδα αλατιού, επιμηκύνοντας τη διαδικασία εξαγωγής.
Η εξάτμιση, η επιλεγμένη τεχνική της Βολιβίας, αφήνει περίπου το μισό λίθιο στην άλμη.
Επίσης, ο λόγος μαγνησίου προς λιθίου στο Uyuni είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερος από ό,τι στην έρημο Atacama της Χιλής, καθιστώντας την εξόρυξη δυσκολότερη.
Ο Marcelo Castro, επικεφαλής των προσπαθειών του εργοστασίου Uyuni από το 2007 έως το 2016, δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι έκαναν εβδομάδες χωρίς να πλύνουν τα μαλλιά τους για να διατηρήσουν το νερό στις πρώτες μέρες του έργου, προτού να εγκατασταθούν στο αφιλόξενο τοπίο.
Ο Castroείπε ότι δεν είχε προγραμματίσει να περάσει μια δεκαετία στο έργο Uyuni, "αλλά όταν οι ανάγκες είναι επείγουσες μένεις".
Το έργο αποσκοπούσε στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας εφοδιασμού, βοηθώντας την Βολιβία να ελευθερωθεί από την υπερβολική εξάρτηση της από την αστάθεια της αγοράς εμπορευμάτων.
Λίγοι στρατηγικοί αναλυτές βλέπουν μια σαφή πορεία της Βολιβίας να καταστεί σημαντικός παράγοντας στην αναπτυσσόμενη βιομηχανία λιθίου.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης