Τελευταία Νέα
Ενέργεια

OilPrice.com: Θύμα της νέας πετρελαϊκής στρατηγικής της Ρωσίας αποδεικνύεται η Ευρώπη

OilPrice.com: Θύμα της νέας πετρελαϊκής στρατηγικής της Ρωσίας αποδεικνύεται η Ευρώπη
Η Μόσχα στρέφει το ενδιαφέρον της προς την Κίνα, αυξάνοντας με σταθερό ρυθμό τις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου
Η αύξηση των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου στην Κίνα, αποτελεί τελικά πρόβλημα για την Ευρώπη, όπως εκτιμούν οι ειδικοί της αγοράς, καθώς οι Ευρωπαίοι εισαγωγείς μαύρου χρυσού θα βρεθούν αντιμέτωποι με αυξήσεις τιμών.
Βάσει των επίσημων στοιχείων οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου, εξαιτίας της επέκτασης του αγωγού East Siberia-Pacific Ocean (ESPO), προς την Κίνα διπλασιάστηκαν φθάνοντας στους 30 εκατ. τόνους ετησίως.
Σύμφωνα με την εταιρεία FGE, η επέκταση του συγκεκριμένου αγωγού βοηθά τη Ρωσία να αυξήσει τις εξαγωγές της προς την Κίνα κατά 160.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, ενώ εκτιμάται ότι αυτή η αύξηση μπορεί να φθάσει, πάντα ημερησίως, και τα 200.000 βαρέλια.
Η Ρωσία στρέφει το ενδιαφέρον της στα ανατολικά σύνορά της, κυρίως μετά την επιβολή εμπάργκο από τη Δύση το 2014, λόγω της προσάρτησης της Κριμαίας.
Το 2016 οι ρωσικές εξαγωγές στην Ευρώπη έφθασαν κατά μέσο όρο στα 3,7 εκατ. βαρέλια ημερησίως, ενώ προς την Κίνα ήταν λιγότερο από ένα εκατ. βαρέλια.
Αποτέλεσμα η Ευρώπη να αντιστοιχεί στο 70% των ρωσικών εξαγωγών, όπως σημειώνει η ΕΙΑ.
Όμως αυτή η τάση αρχίζει να αλλάζει, όπως, άλλωστε, αποτυπώνεται και στο παρακάτω διάγραμμα:



Η αύξηση των εξαγωγών προς την Κίνα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή από το 2014, ενώ τον Νοέμβριο του 2017 οι συνολικές εξαγωγές προς τη χώρα από τη Ρωσία έφθασαν στα 1,3 εκατ. βαρέλια.
Κανείς δεν γνωρίζει, τουλάχιστον αυτή τη στιγμή, το μέγεθος του πλήγματος που θα δεχθούν οι Ευρωπαίοι αγοραστές.
Το πετρέλαιο των Ουραλίων διαπραγματεύεται κατά τέσσερα δολάρια χαμηλότερα από το Brent, ενώ το αμερικανικό ελαφρύ αργό (WTI) κατά έξι δολάρια χαμηλότερα.
Ίσως, λοιπόν, η στροφή της Ρωσίας προς την Κίνα να αποτελεί μία καλή ευκαιρία για τους αμερικανικούς ομίλους να ενισχύσουν την παρουσία τους στην Ευρώπη, εάν φυσικά το κόστος μεταφοράς παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα.
Σε μακροχρόνιο ορίζοντα η όλη κατάσταση είναι ακόμη πιο αβέβαιη.
Η Ρωσία έχει καταστήσει σαφές ότι η Κίνα αποτελεί γι’ αυτήν προτεραιότητα.
Πέρνα της επέκτασης του αγωγού ESPO, η Gazrpom βρίσκεται ένα βήμα πριν ολοκληρώσει τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου Power of Siberia, κάτι που αναμένεται να συμβεί το 2019.
Πρόκειται για έναν αγωγό μήκους 2.500 χιλιομέτρων, με μεταφορική ικανότητα 1,3 τρισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου στην Κίνα σε ετήσια βάση.
Η Κίνα είναι, ήδη, ο τρίτος μεγαλύτερος καταναλωτής φυσικού αερίου παγκοσμίως, με τους δύο πρώτους να είναι οι ΗΠΑ και Ρωσία, ενώ εκτιμάται ότι έως το 2040 θα αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση.
Αυτή η κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης έχει προκαλέσει ένα «κενό» στις προμήθειες.
Άραγε η Gazprom είναι έτοιμη να εγκαταλείψει την Ευρώπη;
Μάλλον απίθανο με δεδομένο ότι έχει στην κατοχή της το 30% της αγοράς φυσικού αερίου της Γηραιάς Ηπείρου.
Αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ότι η Κίνα θα ξεπεράσει, κάποια στιγμή, την Ευρώπη και θα καταστεί ο μεγαλύτερος αποδέκτης των ρωσικών εξαγωγών, ιδιαίτερα εάν οι σχέσεις Ρωσίας – Ευρώπης συνεχίσουν να είναι τεταμένες.

 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης