Στον αέρα οι διαγωνισμοί για τα 22 διόδια της Εγνατίας Οδού - Στις 26/1 η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση

Στον αέρα οι διαγωνισμοί για τα 22 διόδια της Εγνατίας Οδού - Στις 26/1 η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση
Στον αέρα οι διαγωνισμοί για τα 22 διόδια της Εγνατίας Οδού - Στις 26/1 η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση
Στον αέρα βγήκαν οι δύο διαγωνισμοί για την συντήρηση της Εγνατίας Οδού οι οποίοι συνοδεύονται με δύο νέα μετωπικά διόδια σε Καβάλα και Στρυμονικό και με δικαίωμα προαίρεσης την κατασκευή επιπλέον 22 μετωπικών και πλευρικών διοδίων προκηρύσσει η Εγνατία Οδός ΑΕ.
μφωνα με την προκήρυξη, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν τις προσφορές τους μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου, για τα συμβόλαια συντήρησης 18μηνης διάρκειας στο Δυτικό και Ανατολικό τομέα του αυτοκινητοδρόμου και τους κάθετους άξονες.
Υπενθυμίζεται ότι οι υφιστάμενες συμβάσεις συντήρησης της Εγνατίας εκπνέουν στα τέλη Απριλίου.

Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός

Στην εργολαβία για το δυτικό κομμάτι της Εγνατίας (από την έξοδο του Λιμένα Ηγουμενίτσας μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Κλειδίου μήκους 289 χλμ. και των κάθετων αξόνων Δυτικής Σιάτιστας – Κορομηλιά - Μεθοριακός Σταθμός Κρυσταλλοπηγής και Λαγκαδά – Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα) περιλαμβάνεται η εγκατάσταση του μετωπικού σταθμού διοδίων του Στρυμονικού.
Ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης την προαιρετική κατασκευή βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Μαίος 2017), του μετωπικού σταθμού διοδίων Σιάτιστας καθώς και των πλευρικών σταθμών Παναγιάς, Ανατολικής Σιάτιστας, Καλαμιάς, Κλειδιού , Μαλγάρων, Αξιού και Λαγκαδά-Σερρών και Πολυκάστρου.
Ο προϋπολογισμός των εργασιών κατασκευής των σταθμών διοδίων ανέρχεται στο ύψος των 17,8 εκατ. ευρώ.
Με βάση τις προβλέψεις ο κύριος του έργου θα μπορεί να ενεργοποιήσει το δικαίωμα προαίρεσης μονομερώς, δηλαδή να κατασκευάσει μόνο κάποιους από τους σταθμούς διοδίων καθώς είναι σαφές πως δεν υπάρχει η κατάλληλη ωρίμανση στην αδειοδότηση και στις μελέτες των έργων. Αντίστοιχα, για τον Ανατολικό τομέα της Εγνατίας (από ανισόπεδο κόμβο Κλειδιού μέχρι πριν το Τελωνείο Κήπων, μήκους 368,7 χλμ. και τους Κάθετους Άξονες Αξιού/Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων” και “Κομοτηνή – Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα”) προβλέπεται ένας βασικός μετωπικός σταθμός, της Καβάλας.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ ασκώντας το δικαίωμα της προαιρετικής κατασκευής θα μπορεί να εγκαταστήσει και τον μετωπικό σταθμό Αρδανίου μαζί με τους πλευρικούς Προφήτη, Βαγιοχωρίου, Βρασνών/Ασπροβάλτας, Γαληψού/Ορφανίου, Μουσθένης, Ελευθερούπολης, Αγίου Ανδρέα, Άσπρων Χωμάτων, Βαφέικων, Ιάσμου, ΒΙΠΕ Κομοτηνής/Φύλακα και Μέστης.
Η διοίκηση πάντως της Εγνατίας έχει δηλώσει ότι μόνο οι σταθμοί σε Καβάλα και Στρυμονικό είναι εφικτό να προχωρήσουν τους επόμενους μήνες καθώς για τους άλλους σταθμούς υπάρχει μεγάλη υστέρηση σε περιβαλλοντικές και άλλες άδειες για να ενεργοποιηθούν οι σχετικές διαδικασίες, πριν την μετάβαση στα δορυφορικά διόδια.
Ο προϋπολογισμός των νέων διοδίων ανέρχεται σε 22,8 εκ. ευρώ.

Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας

Σε εξέλιξη βρίσκεται παράλληλα ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας με την ημερομηνία κατάθεσης εκδήλωσης ενδιαφέροντος να έχει οριστεί για τις 26 Ιανουαρίου.
Όσοι περάσουν στην δεύτερη φάση θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.
Η σύμβασης παραχώρησης για την «χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων στον Προτιμητέο Επενδυτή αφορά σε χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.

www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS