Το πραγματικό success story του Γιάννη Καμπούρη - Από το φροντιστήριο στο... ελαιοτριβείο

Το πραγματικό success story του Γιάννη Καμπούρη - Από το φροντιστήριο στο... ελαιοτριβείο
Το πραγματικό success story του Γιάννη Καμπούρη - Από το φροντιστήριο στο... λιοτρίβι
Για το νέο εγχείρημα και τα νέα προϊόντα τις προοπτικές του ελληνικού ελαιόλαδου αλλά και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του E-LA-WON μιλά σε συνέντευξή του στο bankingnews.gr ο ιδρυτής της εταιρίας Olivelawon, Ιωάννης Καμπούρης.
Mέσα στη λαίλαπα της οικονομικής κρίσης, ανακάλυψε τη δική του ευκαρία βρήκε τη δικιά του ευκαιρία και συστήνοντας τη δική του εταιρεία και  προωθώντας στην αγορά το δικό τους ελαιόλαδο, με το όνομα E-LA-WON, συλλαβογραφική απόδοση της λέξης ΕΛΑΙΟΝ στη Γραμμική Β.

Πώς ξεκίνησε η επιχειρηματική ιδέα και τι θα συμβουλεύατε τους νέους επιχειρηματίες;

Θα ήθελα να επικοινωνήσω ένα απόσπασμα από άρθρο του Mark Zuckerberg: «Ο κόσμος συχνά ζητά τη συμβουλή μου για να ξεκινήσει μια επιχείρηση και πάντα τους λέω ότι στόχος σας δεν πρέπει να είναι ποτέ η έναρξη μιας επιχείρησης.
Επικεντρωθείτε στην αλλαγή που θέλετε να φέρετε, βρείτε ανθρώπους που να μοιράζονται τον ίδιο σκοπό και τελικά μπορεί αν έχετε την ευκαιρία να οικοδομήσετε κάτι που θα μπορεί να δημιουργήσει σκοπό για άλλους και θα έχει θετικό αντίκτυπο στον κόσμο».
Όπως μεγαλουργούμε στον εκπαιδευτικό χώρο με τα φροντιστήρια ΣΥΓΧΡΟΝΟ, έτσι και στην E-LA-WON εμείς οι ίδιοι μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα, επικεντρωμένοι στην αλλαγή στον τομέα της τυποποίησης ποιοτικών Ελληνικών προϊόντων και με τον ενθουσιασμό παρασύρουμε κι άλλους στον ίδιο στόχο.



Ποια είναι τα προϊόντα που διαθέτει το brand E-LA-WON;

Φιλοσοφία της εταιρείας μας είναι η συνεχής ανάπτυξη με νέους κωδικούς και νέα προϊόντα και η συνεχής επένδυση.
Αυτή τη στιγμή η γκάμα των προϊόντων που διακινεί η E-LA-WON είναι 18 συσκευασίες.
Από αυτές, σε ότι αφορά το ελαιόλαδο, είναι φιάλες premium και luxury καθώς λευκοσιδηρά δοχεία, αναμορφωμένα και λιθογραφημένα, ενώ ακολουθούν μονοποικιλιακά μέλια και pesto.

Τι ιδιαιτερότητες έχει το ελαιόλαδο, το μέλι και τα pesto;

Επενδύουμε στην αγορά των Healthy Foods κι εξειδικευόμαστε, γιατί υπάρχει μια εκρηκτική ανάγκη – ζήτηση.
Έχει ανοδική πορεία της τάξεως του 15% και εκτιμάται ότι ως το 2021 θα φτάσει τα 52 δισ. ευρώ.
Έτσι επιδιώκουμε τα αγουρόλαδά μας να έχουν «ισχυρισμό υγείας – health claim», δηλαδή να διαθέτουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα αντιοξειδωτικών πολυφαινολών, που προστατεύουν από την οξείδωση των λιπιδίων του αίματος σύμφωνα με τον κανονισμό 432/2012 της Ε.Ε..
Σημειώνεται ότι οι φαινολικές ουσίες Ελαιοκανθάλη και Ελαιασίνη διαθέτουν σημαντική βιολογική δράση και σ’ αυτές έχουν αποδοθεί αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές, καρδιοπροστατευτικές και νευροπροστατευτικές ιδιότητες.
Όσον αφορά τις ποικιλίες me-Li E-LA-WON είναι GMO free, δηλαδή είναι απαλλαγμένες από Γενετικά Τροποποιημένα, καθώς είναι ατόφιος ο Ελληνικός Θησαυρός της φύσης και γι΄ αυτό έχουν αποσπάσει αξιόλογες διακρίσεις.
Τα δε pesto είναι συνδυασμός των δύο παραπάνω προϊόντων της E-LA-WON, με ανάμειξη ό,τι πιο υγιεινό φυσικό και φυτικό υπάρχει.



Ποια βραβεία κοσμούν τη συλλογή της εταιρείας σας και τι σημαίνουν αυτές οι διακρίσεις;

Σημαντικό είναι να εκθέτεις τα Ελληνικά ποιοτικά προϊόντα όσο γίνεται συχνότερα, ώστε η παγκόσμια κοινότητα τροφίμων να ενημερώνεται.
Έτσι, η εταιρεία μας έχει αποσπάσει σε Διεθνείς και εγχώριους Διαγωνισμούς 35 βραβεύσεις, κυρίως για τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, αλλά και για την καινοτομία καθώς και για το design.
Εδώ να προσθέσουμε ότι οι συσκευασίες E-LA-WON έγιναν αντικείμενο μεταπτυχιακής μελέτης στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, αλλά και στο ΤΕΙ Αθήνας στο πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Νέες Τεχνολογίες και Marketing. ΕΞΥΠΝΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ».
Όλα λοιπόν τα παραπάνω δίνουν κύρος και προστιθέμενη αξία στην εταιρεία.

Μάθαμε ότι η E-LA-WON πήρε μέρος και σε μελέτη του Πανεπιστημίου Αθηνών, πείτε μας σχετικά

Μακροπρόθεσμος στόχος της εταιρείας μας είναι να βοηθήσει την έρευνα και τις σχετικές μελέτες που γίνονται στο ελαιόλαδο και γι’ αυτό το 2017 διακρίθηκε με «χρυσό βραβείο» ως προς την υποστήριξη τέτοιων ενεργειών.
Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο E-LA-WON πήρε μέρος στο πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Περιβάλλον και υγεία» - «Καινοτομία Επιχειρησιακού Προτύπου Αγρο-Επιχειρήσεων, Επιχειρησιακή Αριστεία», με επιβλέποντα καθηγητή τεχνολογίας και Επιχειρηματικότητας, George Washington University και Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, τον κ. Καραγιάννη.

Σε ποιες αγορές – από αυτές που εξάγετε – καταγράφεται η μεγαλύτερη ζήτηση;

Τα προϊόντα μας διατίθενται τόσο στην Ελληνική αγορά – σε επιλεγμένα delicatessen και σημεία πωλήσεως – όσο και στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη καθώς επίσης στην Αμερική και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Η ζήτηση είναι φανερά μεγαλύτερη στην Ευρώπη, όπου υπάρχει target group, που κυνηγά ποιότητα, στην Αμερική όπου ασχολούνται με τον «υγιεινό τρόπο διατροφής» και στον Κόλπο, όπου τους αρέσει η πολυτέλεια στη Luxury σειρά προϊόντων.



Το ελληνικό ελαιόλαδο θα μπορούσε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ξένες αγορές;

Εάν εξαλειφθούν πλήρως φαινόμενα που διοχετεύουν τόνους νοθευμένο ελαιόλαδο στην αγορά – τον περασμένο Νοέμβριο – και καθιστούν αναξιόπιστη κάθε αγνή προσπάθεια των Ελλήνων παραγωγών, τότε και το ελαιόλαδό μας, που λόγω της βιοποικιλότητας και του μικροκλίματος της χώρας μας κατέχει εξέχουσα θέση ως προς τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά, μπορεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Βεβαίως καλό θα ήταν να υπάρχει ουσιαστική βοήθεια, υποστήριξη και προβολή του αγροδιατροφικού τομέα από τους κρατικούς φορείς, μιας κι αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της Ελληνικής Οικονομίας μαζί με τη Ναυτιλία και τον Τουρισμό.

Ποιες είναι οι προβλέψεις του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιοκομίας για τις εισαγωγές;

Το IOC στην περιοδική έκθεση που ανακοινώνει με τη λήξη της ελαιοκομικής περιόδου 2016/2017, οι πωλήσεις κινήθηκαν με τον εξής τρόπο:
-άνοδος 17% στη Βραζιλία, 14% στην Κίνα, 10% στην Αυστραλία σε σχέση με το 2015/2016
-σταθερότητα σε Ιαπωνία και Ρωσία
-μείωση σε ΗΠΑ και Καναδά -4% και -3% αντιστοίχως
-1% άνοδος σε χώρες της Ε.Ε. από τρίτες χώρες και στασιμότητα από χώρες εκτός Ε.Ε.



www.bankingnews.gr

Νίκος Κονδυλόπουλος

BREAKING NEWS