Τελευταία Νέα
Οικονομία

Nielsen: Στις 60 μονάδες ο δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα - Παραμένει η εργασιακή ανασφάλεια

tags :
Nielsen: Στις 60 μονάδες ο δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα - Παραμένει η εργασιακή ανασφάλεια
Το 83% των ερωτωμένων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά
Στις 60 μονάδες ανήλθε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας αύξηση 8 μονάδων, επηρεαζόμενος κυρίως από τις πιο θετικές εκτιμήσεις  για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2017.  
Παρόλα αυτά, το 83% των ερωτωμένων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά.
Σημειώνεται ότι είναι το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 63 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen ανά τον κόσμο.
Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια - 3 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (30%) και για την οικονομία (28%).
Οι συγκεκριμένες 3 ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά οι Έλληνες από το 2013.
Τέλος, 7 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, σημαντικά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, εάν συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (56%).
Ειδικότερα, οι κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται στην μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (70%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (71%), και στα έξοδα για  ρουχισμό  (63%).
 
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Η παγκόσμια έρευνα Consumer Confidence and Spending Intentions της Nielsen, δημιουργήθηκε το 2005 και μετράει το βαθμό αισιοδοξίας, τις μεγαλύτερες ανησυχίες και την πρόθεση αγορών περισσότερων από 30,000 καταναλωτών σε 63 χώρες.
Η μεθοδολογία είναι on-line ενώ το δείγμα έχει quotas στο φύλο και την ηλικία και επιπλέον σταθμίζεται ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό των χρηστών internet σε κάθε χώρα.
Η τελευταία μέτρηση πραγματοποιήθηκε το διάστημα 13– 22 Σεπτεμβρίου, 2017.
Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται ως ο μέσος όρος των επιμέρους 3 δεικτών των ακόλουθων μεταβλητών: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό, και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.
Η τιμή του κυμαίνεται από το 0 έως το 200, με την τιμή 100 να υποδηλώνει ότι υπάρχει ίδιο ποσοστό αισιόδοξων και απαισιόδοξων πολιτών.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης