Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ερώτηση σχετικά με το έλλειμμα της ΟΣΥ Α.Ε. κατέθεσε στη Βουλή ο Χάρης Θεοχάρης

Ερώτηση σχετικά με το έλλειμμα της ΟΣΥ Α.Ε. κατέθεσε στη Βουλή ο Χάρης Θεοχάρης
Ο κ. Θεοχάρης απευθύνθηκε, μέσω ερώτησής του, στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη
«Η οικονομική ασφυξία στην οποία έχει περιέλθει η ΟΣΥ Α.Ε. καθιστά δυσχερή την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου λεωφορείων και τρόλεϊ στην Αθήνα», επισημαίνει σε επίκαιρη ερώτησή του στη Βουλή ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης.
Όπως ανέφερε ο ανεξάρτητος βουλευτής, «από τα δύο χιλιάδες λεωφορεία του στόλου, μόλις 900 βγαίνουν στους αθηναϊκούς δρόμους καθημερινά, ενώ περίπου 840 παραμένουν στα αμαξοστάσια λόγω βλαβών», προσθέτοντας παράλληλα ότι «αναφορικά με τα τρόλεϊ, από τα 360 που συνιστούν τον κύριο στόλο, μόλις 162 εκτελούν δρομολόγια σε καθημερινή βάση».
«Η κατάσταση επιβαρύνεται και από την άρνηση των προμηθευτών να χορηγήσουν ανταλλακτικά λόγω της ύπαρξης παλαιών οφειλών, καθώς και από την αδυναμία του ΟΑΣΑ να εισπράξει για λογαριασμό της ΟΣΥ Α.Ε. τις οφειλές ύψους 110 εκατομμυρίων ευρώ που απορρέουν από τη χορήγηση δωρεάν ή μειωμένων εισιτηρίων σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού από τα υπουργεία Εργασίας, Παιδείας, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας και Ναυτιλίας», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Θεοχάρης.
Αναλυτικότερα, το πλήρες κείμενο της ερώτησης του ανεξάρτητου βουλευτή:
«ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Οικονομική Κατάρρευση των Οδικών Συγκοινωνιών Α.Ε.»
Οι Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ Α.Ε.) παρέχουν υπηρεσίες κοινής ωφελείας εκτελώντας το συγκοινωνιακό έργο με λεωφορεία και τρόλεϊ στην περιοχή αρμοδιότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.).
Τα τελευταία δύο έτη η εταιρία έχει περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση, όπως εμφαίνεται στα ελλείμματα που μόνο για το 2016 ανήλθαν στα 30 εκατομμύρια ευρώ, σε αντιδιαστολή με το 2014 όταν οι Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. υπήρξαν οριακά κερδοφόρες.
Η οικονομική ασφυξία καθιστά δυσχερή την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου καθώς εκ του συνόλου των 2 χιλιάδων λεωφορείων που αποτελούν τον στόλο της ΟΣΥ Α.Ε. μόλις 900 λεωφορεία βγαίνουν στους αθηναϊκούς δρόμους καθημερινά, ενώ περίπου 840 παραμένουν στα αμαξοστάσια λόγω βλαβών.
Αναφορικά με τα τρόλεϊ, εκ των 360 που συνιστούν τον κύριο στόλο, μόλις 162 τρόλεϊ εκτελούν δρομολόγια σε καθημερινή βάση. Η κατάσταση περιπλέκεται έτι περαιτέρω από την άρνηση των προμηθευτών να χορηγήσουν ανταλλακτικά λόγω της ύπαρξης παλαιών οφειλών καθώς και από την αδυναμία του ΟΑΣΑ να εισπράξει για λογαριασμό της ΟΣΥ Α.Ε. τις οφειλές ύψους 110 εκατομμυρίων ευρώ που απορρέουν από τη χορήγηση δωρεάν ή μειωμένων εισιτηρίων σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού από τα υπουργεία Εργασίας, Παιδείας, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας και Ναυτιλίας.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
- Με ποιο τρόπο προτίθεστε να αντιμετωπίσετε την οικονομική αιμορραγία της ΟΣΥ Α.Ε. που ενισχύεται από την μη καταβολή της κρατικής επιχορήγησης και ποια τα μέτρα ώστε να εισπραχθούν οι οφειλές υπουργείων λόγω της χορήγησης εκπτωτικών εισιτηρίων σε ειδικές κατηγορίες του πληθυσμού;
- Σκοπεύετε να προβείτε σε λογιστική προσέγγιση του οικονομικού ελλείμματος της ΟΣΥ Α.Ε., όπως καταγράφεται σε πρόσφατα δημοσιεύματα, απομειώνοντας ωστόσο με αυτό τον τρόπο την αξία της εταιρίας;
- Πώς σκοπεύετε να ακυρώσετε τις προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση του άρθρου 47 του κ.ν. 2190/1920 που προβλέπει λύση και εκκαθάριση της ΟΣΥ Α.Ε. σε περίπτωση που ο δείκτης σύνολο των ιδίων κεφαλαίων προς μετοχικό κεφάλαιο είναι μικρότερος από το ποσοστό 50 τοις εκατό;
- Ποιος ο σχεδιασμός ώστε να ικανοποιηθούν οι προμηθευτές ανταλλακτικών για παλαιότερες οφειλές της ΟΣΥ Α.Ε. ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της έλλειψης οχημάτων που δημιουργεί πολύωρη αναμονή στις στάσεις του επιβατικού κοινού;
Ο ερωτών βουλευτής
Θεοχάρης (Χάρης) Θεοχάρης, Β΄Αθήνας»

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης