Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Αύξηση 1,6% στο τζίρο των σουπερμάρκετ μετά από 7 χρόνια πτώσης και 2,6% στα σημεία λιανικής

tags :
Αύξηση 1,6% στο τζίρο των σουπερμάρκετ μετά από 7 χρόνια πτώσης και 2,6% στα σημεία λιανικής
Αύξηση 1,6% στο τζίρο των σουπερμάρκετ μετά από 7 χρόνια πτώσης - Αύξηση 2,6% στα σημεία λιανικής
Με αύξηση 1,6% έκλεισε ο τζίρος των σουπερμάρκετ γα το 2017.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen και συμπεριλαμβανομένου του τζίρου της Lidl, η αγορά των σουπερμάρκετ πέρυσι, μια χρονιά με έντονες ανακατατάξεις, κινήθηκε για πρώτη φορά ανοδικά μετά από 7 χρόνιας συνεχούς πτώσης.
Αν ωστόσο εξαιρεθεί ο τζίρος της Lidl, τότε το ποσοστό της αύξηση είναι κατά μισή μονάδα περίπου κάτω (στο 1,1%).
Η αύξηση αυτή σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οφείλεται στην αύξηση κατά 2,6% των σημείων λιανικής λόγω της επαναλειτουργίας πολλών καταστημάτων που άνηκαν στην Μαρινόπουλος και υπολειτουργούσαν.
Η άνοδος του τζίρου των σουπερμάρκετ το 2017, προκαλεί μια αμυδρή αισιοδοξία στα στελέχη του κλάδου που ευελπιστούν ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και το 2018.
Σύμφωνα και με τη χθεσινή (30/1) έρευνα του ΙΕΛΚΑ τα στελέχη του κλάδου κλάδου για το α’ εξάμηνο 2018 εκτιμούν ότι θα υπάρξει οριακή αύξηση των πωλήσεων και σαφή βελτίωση του οικονομικού κλίματος.
Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου για πρώτη φορά καταγράφεται πλειοψηφία η οποία εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν αυξητικά σε ποσοστά 34%, έναντι 25% ότι θα υπάρξει μείωση και 41% ότι οι πωλήσεις θα μείνουν αμετάβλητες.
Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,2% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιανουάριος 2018-Ιούνιος 2018 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2017.
Βέβαια οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων σχετίζονται άμεσα με την ψυχολογία των καταναλωτών και την ευρύτερη οικονομική και κοινωνική κατάσταση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στελέχη της βιομηχανίας τροφίμων είναι αρκετά πιο αισιόδοξα για την εξέλιξη των πωλήσεων σε σχέση με τα στελέχη του λιανεμπορίου με ποσοστό 43% έναντι 25% αντίστοιχα.
Όσον αφορά τα προβλήματα του κλάδου, ως βασικό καταγράφεται η αβεβαιότητα περιβάλλοντος (κοινωνικού-οικονομικού) κάτι που αποδίδεται τόσο στις εσωτερικές εξελίξεις στη χώρα, όσο και στις γενικότερες αλλαγές που διέρχεται ο συγκεκριμένος κλάδος διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα.
Σημαντικό πρόβλημα παραμένει ο υψηλός ΦΠΑ, οι μειωμένες πωλήσεις, η χαμηλή κερδοφορία που σχετίζεται με την υψηλή τάση των προσφορών, την ακρίβεια του δανεισμού και τον υψηλό ανταγωνισμό.
Παράγοντες πάντως της αγοράς εκτιμούν ότι το 2018 θα είναι το έτος ξεκαθαρίσματος στον κλάδο των σουπερμάρκετ, με την τακτική των προσφορών που έφτασε στο ζενίθ της μέσα στο 2017, να μετριάζεται στη χρονιά που διανύουμε και το στοίχημα της εξαγοράς του Μαρινόπουλου από το Σκλαβενίτη να παραμένει ακόμη σε εκρεμμότητα αν θα κερδηθεί.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης