Δραγασάκης: Συνεργασίες με χώρες της Ασίας και πέρα από την Κίνα αναζητά η Ελλάδα

Δραγασάκης: Συνεργασίες με χώρες της Ασίας και πέρα από την Κίνα αναζητά η Ελλάδα
Η Κίνα βρίσκεται μεταξύ των χωρών με την οποία η Αθήνα επιθυμεί μια πιο στενή σχέση, ωστόσο η ελληνική κυβέρνηση επιθυμεί επίσης να οικοδομήσει πιο ισχυρούς δεσμούς και με άλλες ασιατικές χώρες
Η Ελλάδα επιθυμεί να εμβαθύνει τις σχέσεις της με τα ασιατικά έθνη. Ωστόσο η ενισχυμένη οικονομική παρουσία της χώρας στην περιοχή απαιτεί λεπτούς χειρισμούς εξισορρόπησης από την Ελλάδα, σημειώνει σε δημοσίευμά της η Nikkei Asian Review, η οποία φιλοξενεί δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη.
Η Κίνα βρίσκεται μεταξύ των χωρών με την οποία η Αθήνα επιθυμεί μια πιο στενή σχέση, ωστόσο η ελληνική κυβέρνηση επιθυμεί επίσης να οικοδομήσει πιο ισχυρούς δεσμούς με την Ιαπωνία, την Ινδία και άλλες ασιατικές χώρες, όπως τόνισε ο Γ. ΔΦραγασάκης.
«Δεν επιθυμούμε μία μονόπλευρη μοναδική σχέση», εξηγεί ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης.
«Αντιμετωπίζουμε τις πολιτικές μας ως προσπάθεια να βρούμε τρόπους να έχουμε στενές σχέσεις με όλη την Ασία – Ιαπωνία, Κίνα, Ινδία».
Το λιμάνι του Πειραιά είναι το κλειδί για την πρωτοβουλία της Κίνας για «τον δρόμο του μεταξιού», με στόχο την σύνδεση της Ασίας και της Ευρώπης μέσω ξηράς και θάλασσας. Το 2016, η Cosco Shipping Holdings, μέσω εταιρείας της λειτουργεί το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, αναφέρεται στο δημοσίευμα.
Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι παρατηρήσεις του κ. Δραγασάκη δείχνουν ότι η Ελλάδα, που έχει δεχθεί πλήγμα από την κρίση χρέους, δεν θέλει να καταστεί υπερβολικά εξαρτημένη από την Κίνα, η οποία επενδύει σε υποδομές σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ελληνικής κυβέρνησης, η Ελλάδα σχεδιάζει να συγκροτήσει ένα «μαξιλάρι» έως 20 δισεκατομμύρια ευρώ ως προληπτικό μέτρο για περαιτέρω οικονομική αναταραχή και εν όψει της λήξης του προγράμματος βοήθειας.
Και συμπληρώνει ότι η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει 9 δισ. μέσω δανείων από την Eυρωζώνη και το υπόλοιπο θα προκύψει από την έκδοση κρατικών ομολόγων.
Ο Γ. Δραγασάκης δηλώνει ότι στο λιμάνι του Πειραιά έχει διαπιστωθεί αύξηση του όγκου των εμπορευμάτων, αλλά είναι πολύ νωρίς για μία αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της επένδυσης της Cosco.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο, η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει το λιμάνι και την ίδια τη χώρα μόνο ως συγκοινωνιακό κόμβο, αλλά θέλει να δημιουργήσει παραγωγικές και μεταποιητικές βάσεις που θα δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία.
Επισημαίνει, τέλος, ότι οι κινέζοι επενδυτές, περιλαμβανομένων ιδιωτικών εταιρειών, εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για ελληνικά περιουσιακά στοιχεία. «Πολλές κινεζικές εταιρείες συνεχίζουν να ψάχνουν», πρόσθεσε καταλήγοντας.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS