Κοπελούζος - Sichuan εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την Εγνατία Οδό - Μεγάλος ανταγωνισμός

Κοπελούζος - Sichuan εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την Εγνατία Οδό - Μεγάλος ανταγωνισμός
Η συμμετοχή των Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ, ΓΕΚΤΕΡΝΑ θεωρείται δεδομένος
(upd) Μεγάλοι ελληνικοί και ξένοι ακτασκευαστικοί Όμιλοι δίνουν το παρών στην σημερινή εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού.
Η συμμετοχή των Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ, ΓΕΚΤΕΡΝΑ θεωρείται δεδομένος, όπως επίσης και της γαλλικής Vinci (επικεφαλής των κοινοπραξιών που διαχειρίζονται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου και την Ολυμπία Οδό), ενώ ερώτημα παραμένει η συμμετοχή ή μη της Intrakat.
Από την άλλη πλευρά ο όμιλος Κοπελούζου μαζί με τον κινεζικό Sichuan Communication Investment Group, ανακοίνωσαν και επίσημα ότι προχώρησαν σε «εκδήλωση ενδιαφέροντος» για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Να σημειωθεί ότι η αρχική προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της Εγνατίας, ήταν για τις 26 Ιανουαρίου, ωστόσο κρίθηκε απαιραίτητη η παράταση της ημερομηνίας.
Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ και από τους συμβούλους του έργου και όσοι περάσουν στην δεύτερη φάση θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.
Χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για τον διαγωνισμό είναι η Alpha Bank, νομικός η δικηγορική εταιρεία Ζέμπερης, Μαρκεζίνης, Λάμπρου και Συνεργάτες και τεχνικοί σύμβουλοι οι εταιρείες Avaris Transport Engineers και Novus Consulting Engineers S.A.
Η ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης για την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων στον Προτιμητέο Επενδυτή αφορά σε χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.
Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερομένους την26η Ιανουαρίου 2018, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Ηπαραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποτελεί μια από τις μνημονιακές υποχρεώσεις της Ελλάδας.
Ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας έως τους Κήπους του Νομού Έβρου και εξυπηρετεί τη Θεσπρωτία, τα Ιωάννινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη και τη Ροδόπη.
Παράλληλα συνδέεται με τα σύνορα της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας μέσω εννέα κάθετων αξόνων ενώ διέρχεται από την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, τη Βέροια, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.
Ο συνολικού μήκους 800 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομος συνδέεται με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης καθώς και με τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Καστοριάς, της Κοζάνης, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Παράλληλα αποτελεί τη βασική οδό πρόσβασης για 30 τουριστικές περιοχές και τη βασική οδό σύνδεσης για τις βιομηχανικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος.

www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS