Έγγραφο του FBI: Οι πραγματικοί λόγοι για τους οποίους η Novartis δωροδοκούσε πολιτικά πρόσωπα

Έγγραφο του FBI: Οι πραγματικοί λόγοι για τους οποίους η Novartis δωροδοκούσε πολιτικά πρόσωπα
Στοιχεία του εγγράφου του FBI δημοσιεύει η "κυριακάτικη Δημοκρατία"
Την «αποκάλυψη των δύο πραγματικών λόγων για τους οποίους η Novartis δωροδοκούσε τα πολιτικά πρόσωπα» αλλά και ονόματα προσώπων και εταιρειών μέσων ενημέρωσης, περιλαμβάνει το έγγραφο του FBI, το οποίο διαβιβάστηκε μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ στις ελληνικές εισαγγελικές Αρχές στις 23 Ιανουαρίου 2018, στοιχεία του οποίου δημοσιεύει αύριο η "κυριακάτικη Δημοκρατία".
Οι πραγματικοί λόγοι για τους οποίους η Novartis δωροδοκούσε, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, αφορούσαν «την εγγραφή (εισαγωγή) νέων προϊόντων στην αγορά και την προστασία ελάττωσης τιμών» με το δεύτερο να σημαίνει ότι «τα λαδώματα γίνονταν για να αποτρέπεται η περαιτέρω μείωση των τιμών στα φάρμακα της Novartis στο πλαίσιο της περικοπής της φαρμακευτικής δαπάνης μετά την υπαγωγή στο Μνημόνιο».
Αναφορικά με τα πρόσωπα, το FBI, βάσει του ίδιου δημοσιεύματος, «αναφέρει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι πληροφορίες των εγγράφου "για την εφαρμογή του νόμου" σχετικά με τα εξής πολιτικά πρόσωπα: Ανδρέα Λοβέρδο, Μάριο Σαλμά, 'Αδωνι Γεωργιάδη, Ανδρέα Λυκουρέντζο, Αντώνιο Σαμαρά, Ιωάννη Στουρνάρα και Δημήτριο Αβραμόπουλο.
Δεν περιέχονται στο έγγραφο αυτό τα ονόματα των Π. Πικραμμένου, Ευ. Βενιζέλου και Γ. Κουτρουμάνη».
Επιπλέον, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας , στο έγγραφο του FBI  «ειδική αναφορά γίνεται στον Παναγιώτη Μαυρίκο (έχασε τη ζωή του όταν πήρε φωτιά το αυτοκίνητό του στη Αττική Οδό), τον οποίο ο Φρουζής ήθελε ως εταιρεία ξεπλύματος χρήματος και ο οποίος ήταν η γέφυρα ανάμεσα στη Novartis και στους κυβερνητικούς αξιωματούχους, είχε πρόσβαση σε 3-4 υπουργούς Υγείας».
Επιπλέον, όπως αναφέρει το εν λόγω δημοσίευμα της εφημερίδας, στο έγγραφο περιέχονται περιγραφές «για τους χρηματισμούς γιατρών κλπ» που «παραπέμπουν σε μεγάλο βαθμό ακόμα και σε μαφιόζικες μεθόδους».
Σε ό,τι αφορά το «διαφημιστικό σκέλος των λαδωμάτων», καταρχήν αποκαλύπτεται ότι «η Ελλάδα είχε μεγαλύτερα διαφημιστικά έξοδα από τη Γαλλία ή τη Γερμανία και ότι ο προϋπολογισμός του τμήματος επικοινωνίας ενισχύθηκε σημαντικά, ιδίως για έξοδα προώθησης», αλλά και ότι «ενώ αρχικά ήταν περίπου 40.000 ευρώ, αυξήθηκε στα 500.000 ευρώ, επιπλέον στα 500.000 ευρώ για την πρόσβαση στην αγορά με ένα επιπρόσθετο κονδύλιο στον τομέα της ογκολογίας».

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS