Τελευταία Νέα
Οικονομία

IRI: Το λιανεμπόριο το 2018 θα ακολουθεί την πορεία του ΑΕΠ

IRI: Το λιανεμπόριο το 2018 θα ακολουθεί την πορεία του ΑΕΠ
Η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί από 3,1% έως 4,8%
Που θα κινηθεί η κατανάλωση το 2018 δηλαδή το ύψος των χρημάτων που θα ξοδέψουν φέτος οι καταναλωτές για την κάλυψη των καθημερινών τους αναγκών, θα εξαρτηθεί από την πορεία αύξησης του ΑΕΠ.
Τη διαπίστωση αυτή κάνει ο επικεφαλής της IRI κ. Παναγιώτης Μπορέτος που μίλησε χθες σε προμηθευτές
Πρόκειται για τον πιο κατάλληλο  άνθρωπο αφού μετρά το σφυγμό της αγοράς και ξέρει καλύτερα από το καθένα που ξοδεύουν οι καταναλωτές τα χρήματα τους, όταν περνούν την πόρτα των σούπερ μάρκετ καθώς πρόκειται για εξειδικευμένη εταιρεία έρευνας αγοράς.
Ο κ. Παναγιώτης Μπορέτος, συνδέει την πορεία της κατανάλωσης με βάση τους ρυθμούς αύξησης του ΑΕΠ.
Εκτιμά ότι η κατανάλωση μπορεί να ενισχυθεί από 3,1% έως 4,8% τη φετινή χρονιά σε σχέση με πέρυσι.
Η άνοδος της κατανάλωσης στα επίπεδα του 3,1% μπορεί να επιτευχθεί  στην περίπτωση που η ελληνική οικονομία  αναπτυχθεί  με ρυθμούς στα επίπεδα του 1,28%.
Να σημειωθεί ότι το οικονομικό  επιτελείο της κυβέρνησης έχει κάνει πρόβλεψη για ρυθμό ανάπτυξης στα επίπεδα  του 2,5%.
Στο ενδεχόμενο να επιβεβαιωθεί το κυβερνητικό σενάριο ανάπτυξης της οικονομίας, η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί κατά 4,8%
Το 2017 ο τζίρος του λιανεμπορίου αναπτύχθηκε 3,2% αρκετά ισχυρός,σε σχέση με την αρνητική πορεία του 2016 καθώς υπήρξε η κατάρρευση του ομίλου Μαρινόπουλου, που ήταν «μάστορας» στη αύξηση της κατανάλωσης με αρκετές προωθητικές ενέργειες που έβαζε σε εφαρμογή.
Οι προμηθευτές έδωσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις εκτιμήσεις του κ. Π. Μπορέτο και έλαβαν ενημέρωση από πρώτο χέρι, για όσα πιθανά συμβούν.
Με βάση το αισιόδοξο σενάριο, οι πωλήσεις ταχυκίνητων κωδικών, προϊόντα τυποποιημένα που «φεύγουν» πιο γρήγορα από τα ράφια αναμένεται να αναπτυχθούν κατά 4,1% με τα προϊόντα επί ζυγίου να σημειώνουν ανάπτυξη 8,2%.
Τα προϊόντα επι ζυγίου δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράζουν τις ποσότητες που θεωρούν αναγκαίες, για το σπίτι και με αυτό τον τρόπο αποφεύγουν τις σπατάλες.
Σε ότι αφορά τις άλλες κατηγορίες, τρόφιμα, τυποποιημένα τρόφιμα, snacks, κατεψυγμένα τρόφιμα, αναψυκτικά και ποτά  εκτιμάται ότι θα α εμφανίσουν μονοψήφια ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους.
Στον αντίποδα όλες οι άλλες κατηγορίες, όπως προϊόντα προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, κλπ, αναμένεται να  κινηθούν ανοδικά αλλά με χαμηλή και κάτω από 2% ανάπτυξη των πωλήσεών τους.
Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι σε αυτή την κατηγορία, και των  γαλακτοκομικών  προϊόντων, με την εκτίμηση της IRI να κάνει λόγο για αύξηση από 1,2% με βάση το δυσμενές σενάριο έως 1,8% με βάση το αισιόδοξο σενάριο.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης