Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Οι προσφορές των super market «σώζουν» τα νοικοκυριά

Οι προσφορές των super market «σώζουν» τα νοικοκυριά
Πόσο χάνουν οι αλυσίδες από τις προσφορές;
Οι προσφορές κρατούν «ζωντανό» το λιανεμπόριο, οι οποίες να σημειωθεί αυξήθηκαν 57% τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας νέα καταναλωτικά ήθη στην αγορά.
Από το 33% εκτινάχθηκε στο 52% με αποτέλεσμα ένα στα δυο προϊόντα που πωλείται ή αγοράζεται από τα ράφια των σούπερ μάρκετ να προέρχεται από προσφορές.
Δηλαδή ένα στα δύο προϊόντα πωλείται χάρη στις προωθητικές ενέργειες των προμηθευτών και των αλυσίδων σουπερ μάρκετ.
Το στοιχείο όμως που εντυπωσιάζει είναι ότι το 60% των προσφορών είναι ζημιογόνες για όσους τις κάνουν και μόλις το 16% των προσφορών προκύπτει κέρδος για τον πωλητή.
Τα στοιχεία προήλθαν από παρουσίαση της Nielsen και συγκεκριμένα από την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο κ. Βίκη Γρηγοριάδου, η οποία αναφέρθηκε στο λιανεμπόριο και τις προοπτικές του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κορυφή των προϊόντων που πωλούνται με προσφορές είναι τα  απορρυπαντικά σε ποσοστό 68,8% το 2017από 73,8% που ήταν το 2016.
Δηλαδή τα 7 στα 10 απορρυπαντικά φεύγουν από τα ράφια με προσφορές.
Πάντως σε διάστημα ενός έτους οι προσφορές της κατηγορίας μειώθηκαν κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες καθώς οι εταιρείες διαπίστωσαν ότι δεν μπορούσαν να συντηρήσουν μια ζημιογόνα κατάσταση και τις περιόρισαν.
Στη δεύτερη θέση είναι τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς με ποσοστό 66,1% το 2017 από 65% το 2016.
Ηκατηγορία των χαρτικών έδωσε προσφορές στο 58,2% πέρυσι από 57,6%  πρόπερσι.
Τα καθαριστικά για το σπίτι στο 53,6%, στα μη αλκοολούχα ποτά ανήλθε στο 53,3% για τα αλκοολούχα ποτά στο 53%, στα γαλακτοκομικά προϊόντα  οι προσφορές έφθασαν το 33,5%, στο 29,6%  για τα είδη ζαχαροπλαστικής.  
Οι προσφορές  σε επίπεδο αξίας καλύπτουν το 40%  της αγοράς που  αποτιμάται  περίπου σε 4 δισ. ευρώ.  
Οι αλυσίδες σουπερ  μάρκετ για να παραμείνουν …ανοικτές χρηματοδότησαν την αγορά με δισεκατομμύρια ευρώ όταν το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης «φόρτωνε» με φόρους τους  καταναλωτές.  
Στέλεχος της Nielsen απέφυγε να αποτιμήσει τις πιθανές εξελίξεις στην αγορά του λιανεμπορίου  εξαιτίας των προσφορών οι οποίες σε σημαντικό βαθμό είναι ζημιογόνες;  
Η Nielsen προβλέπει ότι το οργανωμένο λιανεμπόριο δηλαδή οι ισχυρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ φέτος θα ελέγχουν το 80% της αγοράς.  
Προβλέπει ότι ο συνολικός τζίρος θα φθάσει τα 11 δισ. ευρώ  στον οποίο περιλαμβάνονται και τα «μικρά» καταστήματα του λιανεμπορίου που διαθέτουν σημεία πώλησης μικρότερα των 100 τ.μ.  
Για τη χρονιά  που πέρασε ο τζίρος διαμορφώνεται στα  10,8 δισ. ευρώ έναντι  13,1 δισ. ευρώ το 2009, σημειώνοντας πτώση 18% τα τελευταία 8 χρόνια  της κρίσης.  
Οι «μικρές» αλυσίδες και τα καταστήματα της γειτονιάς χάθηκαν από την αγορά καθώς το οργανωμένο λιανεμπόριο σημείωσε άνοδο του μεριδίου αγοράς κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες.
Από το 68,6% το 2009 ανήλθε στο 78%  το 2017.
Όταν το 2005 οι μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ είχαν το 65% της αγοράς.  
Η οικονομική  κρίση και τα μνημόνια εξόντωσαν τις μικρές και ατομικές επιχειρήσεις που λειτουργούσαν στο λιανεμπόριο.
Η Nielsen εκτιμά ότι φέτος η αγορά θα αναπτυχθεί κατά 2% που σημαίνει σε ρευστό χρήμα περίπου 180 εκατ. ευρώ.  

Το εισόδημα των καταναλωτών

Οι τρείς στους δέκα καταναλωτές αγοράζουν με βάση λίστας τα ψώνια τους και το υπόλοιπο 70% αγοράζει επιπλέον προϊόντα μέσα στο κατάστημα, το  οποίο εκμεταλλεύεται τυχόν προσφορές που βλέπει στα ράφια. .
Οι καταναλωτές εγκατέλειψαν τα μεγάλα καρότσια και αρκούνται στα μικρά καλάθια για τα ψώνια τους.
Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από τα 20 έως τα 25 ευρώ ανά επίσκεψη και σε επίπεδο μήνα  διαμορφώθηκε στα 284 ευρώ το 2017, από 280 ευρώ τα 2016 και310 ευρώ το 2015.
Το 40% των καταναλωτών λέει ότι πριν κάνει τα ψώνια κάνει έρευνα αγοράς από 3 έως 4 καταστήματα και το 30% πηγαίνει σε 1 με 2 καταστήματα.
Πάντως το 30% των καταναλωτών δηλώνει πλήρη αδυναμία για αποταμίευση και μόλις το 28% έχει αυτή τη  δυνατότητα.  
Τέλος να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές δεν φοβούνται για τα χειρότερα και καταγράφεται μία σταθερότητα στην καταναλωτική τους συμπεριφορά.

Νίκος  Θεοδωρόπουλος  
nteo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης