Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Ποιοι παράγοντες μπορεί να ωθήσουν την τιμή του πετρελαίου πάνω από τα 70 δολάρια το βαρέλι

Ποιοι παράγοντες μπορεί να ωθήσουν την τιμή του πετρελαίου πάνω από τα 70 δολάρια το βαρέλι
Ποιοι παράγοντες μπορεί να ωθήσουν την τιμή του πετρελαίου πάνω από τα 70 δολάρια το βαρέλι
Η αγορά πετρελαίου εξελίσσεται προς την κατεύθυνση ενός κενού εφοδιασμού που θα μπορούσε να στείλει τιμές αργού πετρελαίου των ΗΠΑ πάνω από 70 δολάρια το βαρέλι, τονίζει στη Wall Street Journal, ο αναλυτής γκουρού του ενεργειακού κλάδου Gary Ross.
«Η πετρελαϊκή αγορά βρίσκεται στο επίκεντρο μιας ηρεμίας πριν από τη θύελλα» με έντονη ζήτηση από την Ασία, η οποία θα ωθήσει τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα», δήλωσε ο κ. Ross, επικεφαλής οικονομολόγος ενέργειας στην S&P Global Platts.
Το ράλι στο πετρέλαιο που άρχισε το 2017, έχει σταματήσει το 2018, καθώς οι τιμές έχουν δεχθεί πιέσεις από τις προβλέψεις για μαζικές αυξήσεις στην παραγωγή αργού πετρελαίου, οι οποίες έχουν τρομάξει ορισμένους επενδυτές.
Το Brent, το παγκόσμιο σημείο αναφοράς, διαπραγματεύεται μόλις στα 66 δολάρια το βαρέλι, αφού είχε φτάσει στα 70 δολάρια το βαρέλι τον Ιανουάριο.
Το αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ διαπραγματεύεται χαμηλότερα από τα 63 δολάρια το βαρέλι, αφού είχε αυξηθεί στα 66 δολάρια το βαρέλι.
Κάποιοι έχουν πολύ χαμηλότερες προσδοκίες.
Η Citigroup από την άλλη πλευρά εκτιμά πώς οι τιμές του πετρελαίου θα διαμορφωθούν περί τα 50 δολάρια το βαρέλι το καλοκαίρι του 2018.
Ακόμα και με την αύξηση της παραγωγής στις ΗΠΑ, από την πετρελαϊκή αγορά λείπουν πάνω από 800.000 βαρέλια ημερησίως το 2018, σύμφωνα με τον κ. Ross.
Στο επίκεντρο των προβλέψεών του είναι η αυξανόμενη ζήτηση, ιδίως από την Ινδία και την Κίνα.
Προβλέπει ότι τα διυλιστήρια στις δύο χώρες θα απορροφούν από κοινού 1,1 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως περισσότερο από το 2017, αντισταθμίζοντας την πρόσθετη παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου των ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα, οι περικοπές του ΟΠΕΚ έχουν εξαντλήσει τα αποθέματα πετρελαίου.
Εκτός της Βόρειας Αμερικής, ο κ. Ross είπε ότι δεν περιμένει πολλά για την πρόσθετη παραγωγή πετρελαίου σε σύγκριση με το 2017.
Ως αποτέλεσμα, όταν τα διυλιστήρια σε άλλα μέρη του κόσμου, ειδικά στην Ευρώπη, τελειώσουν με τις εποχιακές εργασίες συντήρησης και θέλουν να αγοράσουν περισσότερο αργό πετρέλαιο, μπορεί να διαπιστώσουν ότι πρέπει να πληρώσουν υψηλότερες τιμές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης