Τελευταία Νέα
Διεθνή

ΕΒΑ: Οι νέοι κανόνες για τα NPLs θα έχουν αντίκτυπο 205 μ.β. στο CET1 των ευρωπαϊκών τραπεζών σε ορίζοντα 20ετίας, στο συντηρητικό σενάριο

tags :
ΕΒΑ: Οι νέοι κανόνες για τα NPLs θα έχουν αντίκτυπο 205 μ.β. στο CET1 των ευρωπαϊκών τραπεζών σε ορίζοντα 20ετίας, στο συντηρητικό σενάριο
Οι μη διακριτικές απαιτήσεις ανάσχεσης (δηλαδή οι υποχρεωτικές κρατήσεις από τα ρυθμιστικά κεφάλαια) μπορούν να συμβάλουν στην ενεργητική αντιμετώπιση των NPLS
Οι τράπεζες θα υποστούν μείωση στους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας περίπου 200 μονάδες βάσης σε χρονικό ορίζοντα 20 ετών από τους νέους προγραμματισμένους κανόνες που απαιτούν μείωση του κεφαλαίου τους έναντι των επισφαλειών, σύμφωνα με τις "πολύ συντηρητικές" εκτιμήσεις που δημοσιεύει η Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών.
Η ανάλυση της ΕΒΑ την Τετάρτη δημοσιεύθηκε λίγες ώρες πριν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να δημοσιεύσει προτάσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι τράπεζες θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ένα από τα βασικά ζητήματα που καλούνται οι Ευρωπαίοι να αντιμετωπίσουν.
Η επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει σχέδια γύρω από τα λεγόμενα υποχρεωτικά προληπτικά backstops, τα οποία ουσιαστικά υποχρεώνουν τις τράπεζες να αποκτήσουν μεγαλύτερα κεφάλαια έναντι του κινδύνου κατοχής μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Ειδικότερα, η ΕΒΑ σημειώνει ότι τα μέτρα που θα συμπληρώνουν το υφιστάμενο σύνολο προληπτικών μέτρων και οι νέες λογιστικές διατάξεις του IFRS 9 στοχεύουν στην παροχή ορισμένων ποιοτικών κριτηρίων καθώς και σε μια συντηρητική ανάλυση αντικτύπου των προτεινόμενων μέτρων.
Η ΕΒΑ διεξήγαγε την ανάλυση αυτή ανταποκρινόμενη στο αίτημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παροχή συμβουλών προκειμένου να εξετάσει τον αναμενόμενο αντίκτυπο που θα είχε η θέσπιση τέτοιων νόμιμων προληπτικών αντισυμβαλλομένων στις τράπεζες, λαμβάνοντας υπόψη τις διάφορες επιλογές που προτάθηκαν κατά τη διαβούλευσή της, στις 10 Νοεμβρίου 2017.
Η ΕΒΑ προέβαλε ορισμένες εκτιμήσεις σχετικά με το σχεδιασμό του νόμιμου προληπτικού συστήματος ασφαλείας, καθώς και με ορισμένα ποσοτικά στοιχεία σχετικά με τις διάφορες προδιαγραφές του συστήματος "backstop".
Στο πλαίσιο της διαδικασίας επιδιόρθωσης του τραπεζικού τομέα της ΕΕ, η ΕΒΑ προώθησε την ταχεία αναγνώριση και την επίλυση των ζητημάτων ποιότητας των στοιχείων ενεργητικού στην ΕΕ.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι μη διακριτικές απαιτήσεις ανάσχεσης (δηλαδή οι υποχρεωτικές κρατήσεις από τα ρυθμιστικά κεφάλαια) μπορούν να συμβάλουν στην παροχή κινήτρων στις τράπεζες για την ενεργητική αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και την πρόληψη της μελλοντικής τους συσσώρευσης στους ισολογισμούς.
Η ποσοτική ανάλυση διεξήχθη υπό την προϋπόθεση στατικού ισολογισμού, όπου δεν προβλέπονται μεταβολές στο υπόλοιπο των ανοιγμάτων και άλλων στοιχείων του ισολογισμού, όπως τα κεφάλαια CET1 και Tier 2.
Επιπλέον, οι συγκεκριμένες παράμετροι του θεσμικού οργάνου και της κατηγορίας έκθεσης, όπως το ποσοστό αθέτησης, τα ποσοστά θεραπείας, τα ποσοστά ανάκτησης και οι δείκτες ζημιών απομείωσης καθορίζονται επίσης στις αξίες τους κατά την περίοδο 2014-2017, όταν τα θέματα ποιότητας των στοιχείων ενεργητικού σε επίπεδο ΕΕ έφθασαν στο αποκορύφωμά τους.
Αυτές οι συντηρητικές συνθήκες προβάλλονται σε χρονικό ορίζοντα 20 ετών.
Επομένως, η ποσοτική ανάλυση βασίζεται σε μια πολύ συντηρητική μεθοδολογία, η οποία προβαίνει σε παρεκβολή των υψηλών επιπέδων μη εξυπηρετούμενων δανείων που παρατηρήθηκαν πρόσφατα εντός της ΕΕ σε χρονικό ορίζοντα 20 ετών και δεν συνεπάγεται καμία αλλαγή στα πρότυπα δημιουργίας τραπεζών ούτε στις πολιτικές προβλέψεων.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, μετά από είκοσι χρόνια, η προβλεπόμενη από το νόμο υποχώρηση θα οδηγούσε σε μείωση του δείκτη κεφαλαίου CET1 κατά 205 μονάδες βάσης για τη μέση ευρωπαϊκή τράπεζα.
Για έναν επταετή ορίζοντα, ο οποίος θεωρείται ως το μέγιστο χρονικό πλαίσιο για τις τράπεζες και τους εποπτικούς φορείς να προσαρμόσουν τις πολιτικές τους, ο σωρευτικός αντίκτυπος θα ανερχόταν σε 56 μονάδες βάσης, ίσο με το 10% των διαφυγόντων κερδών.
Η ανάλυση πρέπει να θεωρηθεί ως άσκηση για την εκτίμηση του αντίκτυπου του προληπτικού ασφαλιστικού μέσου για το κεφάλαιο, αν είχε εισαχθεί το 2014 και οι τράπεζες δεν έλαβαν καμία ενέργεια ανταποκρινόμενη στην κανονιστική αλλαγή.
Στην πραγματικότητα, με την καλή λειτουργία της προληπτικής εποπτείας, ο αντίκτυπος του μέτρου πρέπει να συμβάλει στην πρόληψη της μελλοντικής δημιουργίας μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης ένα ποιοτικό μέρος, όπου η ΕΒΑ θεωρεί ότι από νομικής απόψεως η προληπτική εποπτεία εστιάζει στην αλληλεπίδραση του συστήματος ασφαλείας με το σύνολο των διαθέσιμων κανονιστικών και εποπτικών μέτρων που ισχύουν επί του παρόντος.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία της ΕΒΑ, το ένα τρίτο των τραπεζών της ΕΕ έχουν δείκτες μη εξυπηρετούμενων δανείων άνω του 10%, ενώ οι τράπεζες στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία και την Πορτογαλία έχουν τους υψηλότερους δείκτες μη εξυπηρετούμενων δανείων.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης