Αύξηση 51% σε όγκο παρουσίασαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ το 2017

Αύξηση 51% σε όγκο παρουσίασαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ το 2017
Η αλυσίδα Lidl η μεγάλη κερδισμένη.
Καλά κρατεί η μάχη των επώνυμων προϊόντων στα ράφια των σουπερ μάρκετ με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας , με τους καταναλωτές να επιδίδονται καθημερινά στο « κυνήγι» των ευκαιριών και των προσφορών στις αλυσίδες για να μειώσουν το κόστος του οικογενειακού τους προϋπολογισμού.
Οι πολυεθνικές εταιρείες και η εγχώρια βιομηχανία τροφίμων δεν θέλουν να πέσουν « αμαχητί» στην αγορά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κα δίνουν τα …ρέστα τους για να κρατήσουν τους καταναλωτές στα επώνυμα.
Η αντιπαλότητα ανάμεσα στα πιο ακριβά επώνυμα προϊόντα και σ τα πιο φθηνά της ιδιωτικής ετικέτας, όμως δίνουν πλεονέκτημα στην αλυσίδα Lidl καθώς πλασάρεται ως ο βασικός παίχτης στην αγορά των προϊόντων αυτής της κατηγορίας,δίνοντας λύσεις για πιο φθηνά ψώνια.
Το 80% των προϊόντων του Lidl είναι ιδιωτικής ετικέτας και το υπόλοιπο 20% αφορά επώνυμα προϊόντα που έχουν και υπόλοιπες αλυσίδες.
Οι πολυεθνικές εταιρείες διαπιστώνοντας την ανοδική πορεία της εκπτωτικής αλυσίδας έχουν έρθει σε συμφωνίες με τη διοίκηση, για την είσοδο επώνυμων προϊόντων σε καθεστώς προσφορών.
Οι καταναλωτές εξαιτίας της οικονομικής αφαίμαξης των εισοδημάτων από την υψηλή φορολογία προσπαθούν να διαχειριστούν το διαθέσιμο εισόδημα τους με το καλύτερο δυνατό τρόπο
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI ο όγκος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε κατά 51,9% το 2017 σε σχέση με το 2016.Ανήλθε σε 4.778.785.615 τεμάχια πέρυσι από 3.146.865.524 πρόπερσι.
Πρόκειται για σημαντική αλλαγή από τους καταναλωτές καθώς διαπιστώνουν ότι τα επώνυμα προϊόντα παρά τις προσφορές δεν μπορούν να τα αγοράσουν και στρέφονται σε πιο φθηνά.
Η αξία όμως των προϊόντων αυξήθηκε οριακά και πιο συγκεκριμένα 0,7% στα 849.380.385 ευρώ το 2017 από 843.651.437 το 2016.
Η διαφορά του όγκου και της αξίας των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας αναδεικνύει ότι τα προϊόντα της ιδιωτικής ετικέτας εμφανίζουν ανοδική τάση στην εγχώρια αγορά και το κυριότερο έχουν πιο χαμηλές τιμές.
Οι πολυεθνικές εταιρείες που διαχειρίζονται τα επώνυμα προϊόντα προσπαθούν να κλείσουν την ψαλίδα αναφορικά με την τιμή ανάμεσα σε τις δύο κατηγορίες των προϊόντων.
Οι προσφορές σε επώνυμα προϊόντα φθάνουν στο 50% του συνόλου της αγοράς και σε ποσοστό 60% γίνονται με ζημιά από την εταιρεία που τα προωθεί με σκοπό να απομακρύνει τους καταναλωτές από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Να σημειωθεί ότι στις εποχές της οικονομικής άνθησης στην κατηγορία των απορρυπαντικών, είχαν διπλάσιες τιμές σε σχέση με αυτές που έχουν σήμερα.
Η Ελλάδα εμφανίζει τα χαμηλότερα ποσοστά στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας Διαμορφώνεται στο 15% και μαζί με τη Lidl ανέρχεται το 25% όταν στο σύνολο των χωρών της ΕΕ ο μέσος όρος διαμορφώνεται υψηλότερα του 40%.
Στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν ότι οι πολυεθνικές «θυσιάζουν» μέρος των κερδών τους για να παραμείνουν στην αγορά και επι της ουσίας …χρηματοδοτούν τους καταναλωτές μέσω των προσφορών ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής καθιστούν της αλυσίδες σουπερ μάρκετ πιο ισχυρές καθώς τα περιθώρια κέρδους είναι υψηλότερα σε σχέση με αυτά που τους δίνουν τα επώνυμα προϊόντα.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS