Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

HSBC: Οι εταιρείες επιστρέφουν στις «πατρίδες» τους λόγω ανόδου του προστατευτισμού

HSBC: Οι εταιρείες επιστρέφουν στις «πατρίδες» τους λόγω ανόδου του προστατευτισμού
Σύμφωνα με τη HSBC, τρεις στις πέντε εταιρείες πιστεύουν ότι ο προστατευτισμός είναι σε άνοδο
Τη στιγμή που ο προστατευτισμός γίνεται βασικό μότο για τα στελέχη των επιχειρήσεων, οι εταιρείες φαίνεται πως βρίσκουν διάφορους τρόπους για να ξεπεράσουν τα εμπόδια στο εμπόριο.
Ειδικότερα, από τις 6.000 εταιρείες που συμμετείχαν σε έρευνα της HSBC, το 61% δήλωσε ότι οι κυβερνήσεις γίνονται πιο προστατευτικές στις εγχώριες οικονομίες.
Το συναίσθημα ήταν πιο ισχυρό μεταξύ των εταιρειών στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική (70%) και στην Ασία-Ειρηνικό (68%).
Στις ΗΠΑ το 61% πιστεύει ότι ο προστατευτισμός ήταν σε άνοδο, ενώ στην Ευρώπη, μόνο το 50% είδε άνοδο των προστατευτικών τάσεων.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η πλειονότητα των εταιρειών αναζητούν εγχώριους εταίρους για να συνεργαστούν εμπορικά.
Σχεδόν τα 3/4 του εξωτερικού εμπορίου στην Ευρώπη και σε Ασία - Ειρηνικό πραγματοποιείται εντός της ίδιας περιοχής.
Ο Noel Quinn από την HSBC δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις αποδεικνύονται ευπρόσδεκτες κατά την αλληλοεπικάλυψη του παγκόσμιου εμπορικού περιβάλλοντος.
«Οι εταιρείες βλέπουν το e-marketing και τις ηλεκτρονικές αλυσίδες εφοδιασμού ως έναν τρόπο αντιστάθμισης ορισμένων προστατευτικών μέτρων.
Ορισμένες επιχειρήσεις μεταφέρουν μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού τους για να καθίσουν στις αγορές», δήλωσε στο CNBC.
Σύμφωνα με τον Quinn το 28% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα αναζητούσαν κοινοπραξίες και θυγατρικές εταιρείες για να αντιμετωπίσουν σε τυχόν τοπικά εμπόδια.
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι πολλές άλλες εταιρείες δέχθηκαν τα υψηλότερα κόστη λόγω του προστατευτισμού και απλά θα πρέπει συνεχίσουν με αυτό.
Παρά τους φόβους σχετικά με τον προστατευτισμό, από την έρευνα προέκυψε ότι η περισσότερα από τα τρία τέταρτα των εταιρειών ήταν αισιόδοξες για τις μελλοντικές προοπτικές του διεθνούς εμπορίου.
Οι κυριότεροι λόγοι που οδήγησαν στην εμπιστοσύνη αυτή ήταν η αύξηση της ζήτησης από τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, οι ευνοϊκές οικονομικές συνθήκες, καθώς και η μεγαλύτερη χρήση της τεχνολογίας για την προώθηση της ανάπτυξης και τη μείωση του κόστους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης