Τελευταία Νέα
Οικονομία

Ξενόφος (ΤΑΙΠΕΔ): Απόλυτα εφικτός ο στόχος για έσοδα 2 δισ. το 2018 από ιδιωτικοποιήσεις

Ξενόφος (ΤΑΙΠΕΔ): Απόλυτα εφικτός ο στόχος για έσοδα 2 δισ. το 2018 από ιδιωτικοποιήσεις
Για το θέμα της ΛΑΡΚΟ ο κ. Ξενόφος επισήμανε ότι θα πρέπει κανείς να το δει με ιδιαίτερη ευαισθησία, καθώς η όποια εξέλιξη στην εταιρεία αφορά περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους
Τηλεφωνική συνέντευξη στον Alpha 9.89 παραχώρησε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος, με αφορμή την πορεία υλοποίησης του προγράμματος αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
Ο κ. Ξενόφος χαρακτήρισε πρόκληση για το ΤΑΙΠΕΔ την επίτευξη του στόχου των εσόδων φέτος, ύψους 2 δισ. ευρώ, αλλά είναι εφικτός στόχος. «Το δίμηνο που ακολουθεί μέχρι το καλοκαίρι είναι ιδιαίτερα κρίσιμο γιατί υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα τα οποία αποτελούν ναυαρχίδες.
Το πρόγραμμα και η εξέλιξη που θα έχει θα προσδώσουν το στίγμα στο στόχο και τελικά στο νούμερο που θα καταφέρουμε να φέρουμε», σημείωσε σχετικά.
Περιγράφοντας την νέα στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ επισήμανε ότι εστιάζει στο αναπτυξιακό προφίλ του Ταμείου, για το οποίο οι πωλήσεις δεν είναι αυτοσκοπός, ούτε το τίμημα είναι το μοναδικό κριτήριο, όσο περισσότερο εστιάζει στο αναπτυξιακό αποτύπωμα και το κοινωνικό όφελος που αφήνει η αξιοποίηση ενός περιουσιακού στοιχείου.
Ο κ. Ξενόφος επικαλέστηκε ως παράδειγμα την Εγνατία Οδό, έναν δρόμο ο οποίος διασχίζει όλη την Βόρειο Ελλάδα, στις απολήξεις του έχει σημαντικά λιμάνια όπως είναι της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας στην Ανατολή, της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας στη Δύση.
Έτσι δημιουργείται ένα αναπτυξιακό τόξο γιατί ουσιαστικά τα λιμάνια έρχονται να προσδώσουν υπεραξία στο δρόμο μέσα από την εμπορευματική κίνηση, αλλά και ο ίδιος ο δρόμος να προσφέρει κίνηση στα λιμάνια.
Για το θέμα της ΛΑΡΚΟ ο κ. Ξενόφος επισήμανε ότι θα πρέπει κανείς να το δει με ιδιαίτερη ευαισθησία, καθώς η όποια εξέλιξη στην εταιρεία αφορά περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους, ενώ για τα ΕΛΠΕ και την επικείμενη συμφωνία μετόχων μεταξύ των δύο βασικών μετόχων της εταιρείας σημείωσε ότι «είμαστε σε καλό δρόμο».
Αναφορικά με την αξιοποίηση των λοιπών λιμένων, για τα οποία το ΤΑΙΠΕΔ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλων, ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ ανέφερε ότι προτεραιότητα έχουν οι λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την Αλεξανδρούπολη και το δυνητικό ενδιαφέρον που υπάρχει, επισήμανε ότι είναι ένα λιμάνι το οποίο έχει προοπτική και δυναμική, έχουν γίνει επενδύσεις πάνω από 100 εκατ. ευρώ σε υποδομές, έχει γεωπολιτικό στίγμα και θέση, η οποία θα μπορέσει να έχει ένα καλό ενδιαφέρον και ένα καλό διαγωνισμό.

Ακολουθούν αποσπάσματα της συνέντευξης του κ. Ξενόφου

Δ. Βλέπετε ότι ο στόχος ο φετινός για τα 2 εκατ. Ευρώ θα πιαστεί;

Α.Ξ. Κοιτάξτε, είναι αναμφισβήτητα ένας πολύ υψηλός στόχος, είναι μια πρόκληση θα έλεγα για το Ταμείο.
Αρκεί κανείς να δει λίγο την ιστορία του Ταμείου από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα – περίπου εφτά χρόνια – αν καταφέρουμε και πετύχουμε αυτό το στόχο θα είναι ρεκόρ. Αυτό από μόνο του καταδεικνύει, αν θέλετε, την πρόκληση και τη δυσκολία την οποία έχει.
Νομίζω όμως ότι είναι ένας εφικτός στόχος.
Φυσικά, για να μπορέσει να επιτευχθεί, χρειάζονται κάποιες προϋποθέσεις. Θα έλεγα ότι μια βασική προϋπόθεση είναι – αντιλαμβάνεστε ότι  λόγω της συνθετότητας και της δυσκολίας των έργων – υπάρχουν πολλά εμπλεκόμενα μέρη στο βαθμό που και αυτά συμμερίζονται και τη δική μας αγωνία και ζέση, νομίζω ότι μπορούμε να οδηγηθούμε σε ένα καλό αποτέλεσμα. Το δίμηνο που ακολουθεί μέχρι το καλοκαίρι είναι ιδιαίτερα κρίσιμο γιατί υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα τα οποία αποτελούν για μένα ναυαρχίδες. Το πρόγραμμα και η εξέλιξη που θα έχει θα προσδώσουν το στίγμα στο στόχο και τελικά στο νούμερο που θα καταφέρουμε να φέρουμε.

Δ: Βλέπουμε στο κομμάτι της ενέργειας ενώ υπήρχαν αμφιβολίες ότι τα ΕΛΠΕ αρχίζουν και τρέχουνε, να το πω έτσι απλά, περιμένετε μία συμφωνία μεταξύ των δύο βασικών μετόχων του ελληνικού Δημοσίου και τον όμιλο Λάτση ουσιαστικά, την Paneuropean.
Έχει κλείσει αυτή η συμφωνία μεταξύ τους, για να προχωρήσει ο διαγωνισμό του ΕΛΠΕ;

Α.Ξ: Πρέπει να σεβαστούμε ότι είναι μια εισηγμένη εταιρία, άρα πρέπει να είμαστε πολύ προσεχτικοί στις δηλώσεις μας, υπάρχει μια συγκεκριμένη ανακοίνωση από την εταιρία ότι οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται. Θα έλεγα ότι είμαστε σε έναν καλό δρόμο, εφόσον υπάρξει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, το όποιο πιστεύω θα είναι σχετικά σύντομα και θα βγάλουμε ανακοινώσεις στον Τύπο.

Δ: Στο κομμάτι της ενέργειας είναι και το θέμα της ΛΑΡΚΟ για παράδειγμα. Τι εξελίξεις μπορούμε να περιμένουμε για την ΛΑΡΚΟ;

Α.Ξ: Κοιτάξτε, η ΛΑΡΚΟ είναι ένα περιουσιακό στοιχείο που προβληματίζει την αγορά και τις εκάστοτε ηγεσίες και το Ταμείο πολλά χρόνια.
Νομίζω οι λύσεις που έχουνε πέσει στο τραπέζι και αναφέρομαι στο 2014 γιατί τότε υπήρχε ένα σχέδιο που είχε ξανά έρθει στο προσκήνιο που διαχωρίζει ουσιαστικά, το «καλό» και το «κακό» κομμάτι της ΛΑΡΚΟ είναι το μόνο βιώσιμο. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι είναι ένα πάρα πολύ ευαίσθητο θέμα, μιλάμε για πάνω από 1000 εργαζόμενους και θα πρέπει κανείς να το αντιμετωπίσει με ιδιαίτερη ευαισθησία.

Δ: Και τι βλέπετε ότι μέσα στην χρονιά πρόκειται να ξεκινήσει ο συγκεκριμένος διαγωνισμός;

Α.Ξ: Αντιλαμβάνεστε τα θέματα της ΛΑΡΚΟ έχει να κάνει με δικαιώματα εξόρυξης, ιδιοκτησιακά καθεστώτα πάνω στο εργοστάσιο, υπάρχουν και τα θέματα του προσωπικού, θα έλεγα ότι βάρος πέφτει στο αρμόδιο υπουργείο να δώσει την κατάλληλη κατεύθυνση.

Δ: Ξέρω ότι έχετε μια νέα στρατηγική σαν διοίκηση τι βλέπετε για την Εγνατία Οδό και συγκεκριμένα για το τόξο της, τις συνδυασμένες μεταφορές με λιμάνια και οδικούς άξονες;

Α.Ξ: Πράγματι, το άρωμα που θέλουμε να προσδώσουμε στο Ταμείο έχει να κάνει με το αναπτυξιακό του προφίλ, οι πωλήσεις για μας δεν είναι αυτοσκοπός, αντιλαμβάνομαι ότι στην ευρύτερη κοινωνία ο όρος ιδιωτικοποιήσεις καμία φορά «δαιμονοποιείται», αλλά νομίζω είναι σε λανθασμένη κατεύθυνση. Για εμάς το κριτήριο είναι όχι μόνο το περιουσιακό στοιχείο και το τίμημα αυτό καθεαυτό που προσφέρει, όσο περισσότερο το αναπτυξιακό αποτύπωμα και το κοινωνικό όφελος που αφήνει στην κοινωνία. Η Εγνατία Οδός στην οποία αναφέρεστε είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι ένας δρόμος ο οποίος διασχίζει όλη την Βόρειο Ελλάδα, στις απολήξεις του έχει σημαντικά λιμάνια όπως είναι της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας στην Ανατολή, της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας στη Δύση και δημιουργείται πράγματι ένα αναπτυξιακό τόξο γιατί ουσιαστικά τα λιμάνια έρχονται να προσδώσουν υπεραξία στο δρόμο μέσα από την εμπορευματική κίνηση, την οποία μπορούν να δημιουργήσουν, αλλά και ο ίδιος ο δρόμος να προσφέρει κίνηση στα λιμάνια.
Και αν κανείς κοιτάξει επίσης τους ανατολικούς και δυτικούς άξονες, αναφέρομαι στον ναυτικό τουρισμό, με την έννοια των μαρίνων που είναι από την μεριά της Κέρκυρας, δηλαδή Αργοστόλι, Ζάκυνθο, και από την ανατολική πλευρά από Χίο, Κω, Ρόδο, αντιλαμβάνεστε ότι δημιουργείται ένα αναπτυξιακό πλέγμα που περιβάλλει όλη την στρατηγική και τις κινήσεις που κάνουμε.

Δ. Όσον αφορά τα λιμάνια γνωρίζω ότι έχετε προχωρήσει στην πρόσληψη χρηματοοικονομικών συμβούλων για την Αλεξανδρούπολη, για τον διαγωνισμό να γίνει τώρα και άλλο ένα.

Α.Ξ. Δεν έχουμε προσλάβει ακόμα, είμαστε σε μια διαδικασία αξιολόγησης συμβούλων.

Δ. Ποια τέσσερα λιμάνια βλέπετε να βγαίνουν φέτος? Είπα τέσσερα γιατί έτσι λένε οι πληροφορίες μου.

Α.Ξ. Ναι ναι όχι σωστά αλλά και τα λιμάνια που σας προανέφερα από λίγο, δηλαδή Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα είναι στην προτεραιότητά μας.

Δ. Όλο το λιμάνι θα βγαίνει για αξιοποίηση ή μπορεί σε κάποια να βγαίνουν και κομμάτια του λιμανιού?

Α.Ξ. Θα αξιολογηθεί αυτό, οι τεχνικοί σύμβουλοι οι οποίοι θα προσλάβουμε θα έρθουν ακριβώς να αποτυπώσουν την βέλτιστη επιλογή που θα κάνουμε. Θα έλεγα από πολύ νωρίς ότι σίγουρα δεν θα βγαίνει το σύνολο των δραστηριοτήτων ενός λιμένα στον βαθμό που δεν προσδίδουν κάποια υπεραξία στη διαδικασία.

Δ. Οι πληροφορίες μας πάντως λένε ότι για το λιμάνι της Αλεξανδρουπόλεως ουκ ολίγοι ερίζουν. Έτσι, είναι και ο αγωγός…

Α.Ξ. Είναι ένα λιμάνι το οποίο έχει πέραν της προοπτικής και της δυναμικής, έχουν πέσει στο λιμάνι πάνω από 100 εκατομμύρια, έχει υποδομές, έχει ένα γεωπολιτικό στίγμα, μια γεωπολιτική θέση η οποία θα μπορέσει να έχει ένα καλό ενδιαφέρον και ένα καλό διαγωνισμό.

Δ. Σε συνδυασμό με τον ΟΣΕ θα μπορούσε να γίνει ένας σιδηροδρομικός Βόσπορος, εναλλακτικά θα μπορούσε.

Α.Ξ. Ναι ναι, έχετε δίκαιο.

Δ. Με το θέμα του Ελληνικού τώρα, πότε εκτιμάτε ότι θα γίνει η μεταβίβαση της Ελληνικόν Α.Ε. στη Lamda; Έχει ακουστεί κάτι για τον Ιούνιο. Ισχύει αυτό;

Α.Ξ. Όχι αυτό δεν θα γίνει τον Ιούνιο. Ο χρόνος είναι πολύ μικρός. Είχε μπει πράγματι ο Ιούνιος ως ένας αρχικός σχεδιασμός.

Δ. Ο διαγωνισμός απ’ ό,τι ξέρω θα τελειώσει το φθινόπωρο, οπότε μετά τον διαγωνισμό λογικά θα γίνει αυτό.

Α.Ξ. Θα γίνει αυτό. Να σας πω χαρακτηριστικά ότι έγινε ένα πολύ μεγάλο βήμα με την υπογραφή του προεδρικού διατάγματος που ουσιαστικά δίνει το πλαίσιο της ανάπτυξης αυτού του μητροπολιτικού πάρκου, αλλά ακολουθούν μια πληθώρα μελετών και κοινών υπουργικών αποφάσεων που πρέπει να συγκεκριμενοποιήσουν την ανάπτυξη στον ευρύτερο χώρο του Ελληνικού. Υπάρχουν θέματα μεταφοράς φορέων που είναι εντός του χωροταξικού χώρου του Ελληνικού και πρέπει να μετακινηθούν. Υπάρχουν θέματα υποδομών και θέματα δήμων, τα οποία επίσης πρέπει να επιλυθούν. Είναι πραγματικά ένας –τολμώ να πω - εφιάλτης δραστηριοτήτων και συνεργιών που πρέπει να γίνουν για να μπορέσει να ολοκληρωθεί και να ξεκινήσει το έργο. Θεωρώ η προσπάθειά μας γίνεται ώστε μέχρι τέλος του χρόνου να μπορέσουμε να μπουν τουλάχιστον οι πρώτες μπουλντόζες μέσα στο έργο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης