Στην Καρδίτσα το τελευταίο αντίο στον πιλότο του Mirage, Γ. Μπαλταδώρο

Στην Καρδίτσα το τελευταίο αντίο στον πιλότο του Mirage, Γ. Μπαλταδώρο
Συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι αποχαιρέτησαν σήμερα τον αδικοχαμένο πιλότο στην ιδιαίτερη πατρίδα του, στο Μορφοβούνι Καρδίτσας
(upd8) Στο Μορφοβούνι Καρδίτσας πραγματοποιήθηκε η κηδεία του σμηναγού Γ. Μπαλταδώρου, χειριστή του Mirage 2000-5 που κατέπεσε εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου την Πέμπτη 12/4.
Στην κηδεία παρίσταντο πλήθος κόσμου, αλλά και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ήτοι ο  Π. Καμμένος και ο Φ. Κουβέλης, όπως επίσης και ο πρόεδρος της ΝΔ, Κ. Μητσοτάκης, ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Β. Λεβέντης και ο τομεάρχης Άμυνας της ΝΔ, Β. Κικίλιας και ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Αδ. Γεωργιάδης, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Β. Κόκκαλης, βουλευτές και αυτοδιοικητικοί  παράγοντες.
Συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι αποχαιρέτησαν σήμερα τον αδικοχαμένο πιλότο στην ιδιαίτερη πατρίδα του, στο Μορφοβούνι Καρδίτσας, όπου η σορός του σκεπασμένη με τη γαλανόλευκη, εκτέθηκε νωρίτερα στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου σε λαϊκό προσκύνημα.
Τραγικές φιγούρες η σύζυγός του, η οποία  κατέρρευσε λίγο πριν αρχίσει η κηδεία και μεταφέρθηκε σε  ασθενοφόρο που βρισκόταν στην εκκλησία για να της παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες, αλλά και τα δυο ανήλικα παιδιά του.
Τον επικήδειο  εκφώνησε ο Σμηναγός (Ι) και συμμαθητής του Σπ.Καρέλης, ο οποίος μίλησε για έναν θαυμάσιο άνθρωπο και συμμαθητή, σημειώνοντας ότι είναι τεράστιο το κενό που αφήνει.
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής 'Αμυνας, Φ. Κουβέλης, σε δηλώσεις του ανέφερε ότι  έφυγε από τη ζωή ένας "άξιος αγωνιστής, άνθρωπος του υψηλού καθήκοντος, γενναίος", σημειώνοντας ότι τον ήξερε από  μικρό παιδί, πριν  από 20 ημέρες τον συνάντησε κατά την επίσκεψή του στη Σκύρο και σήμερα τον αποχαιρετά "έχοντας κατά νου ότι είναι βέβαιη η συμμετοχή του στο πάνθεον των ηρώων της χώρας".

Την Παρασκευή 13/4 το bankingnews έγραφε:

Τριήμερο εθνικό πένθος έχει κηρυχθεί στις Ένοπλες Δυνάμεις για τον Γεώργιο Μπαλταδώρο, τον πιλότο του μαχητικού αεροσκάφους τύπου Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας που έχασε τη ζωή του όταν το αεροσκάφος κατέπεσε στο Αιγαίο, βορειοανατολικά της Σκύρου, στις 12:15 το μεσημέρι της Πέμπτης 12/4.
Όπως έγινε γνωστό, ψαράδες από τη Σκύρο εντόπισαν τη σωρό του Γ. Μπαλταδώρου.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι το πλήρωμα αλιευτικού που συμμετείχε στις έρευνες ανοιχτά της Σκύρου, εντόπισε την σορό του ήρωα πιλότου ενώ δίπλα στην σορό εντοπίστηκαν και συντρίμμια του Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Η σορός του πιλότου έχει μεταφερθεί ήδη στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τη διακρίβωση των συνθηκών και αιτίων της συντριβής του MIRAGE-2000-5 , εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, που είχε ως αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό κατά την εκτέλεση του καθηκοντος, του ηρωικού σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου.
Στην περιοχή βρίσκονται τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συλλέγουν στοιχεία,όπως επίσης και τα εξειδικευμένα σε θέματα καταδύσεων σε μεγάλα βάθη, στελέχη της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που υποστηρίζουν το έργο της.
Ανάμεσα στις αποστολές της ΚΟΣΥΘΕ είναι και η ανέλκυση αεροσκαφών από το βυθό.
Προς το παρόν οι έρευνες επικεντρώνονται στον εντοπισμό του αεροσκάφους και κατ' επέκταση του καταγραφέα πτήσης που υπάρχει σε αυτό και στα στοιχεία πτήσης του δευτέρου Mirage 2000-5.

Τι συνέβη τα τελευταία λεπτά της πτήσης

Βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά, ο σμηναγός Γ. Μπαλταδώρος έλαβε εντολή απογείωσης στις 11:30 χθες το πρωί από τη Σμηναρχία Μάχης της Σκύρου για αναχαίτιση ζεύγους τουρκικών αεροσκαφών σε περιοχή μεταξύ της Χίου και της Λέσβου.
Ωστόσο αερομαχία δεν υπήρξε, καθώς τα τουρκικά είχαν επιστρέψει στον τουρκικό εναέριο χώρο και τα δύο ελληνικά Mirage 2000 - 5 άρχισαν την επιστροφή τους στη Σκύρο.
Τα δύο μονοθέσια πετούσαν σε χαμηλό ύψος, περίπου 3.000 πόδια, και προσεγγίζοντας τη βάση τους άρχισαν να κατεβαίνουν.
Στην περιοχή αν και επικρατούσαν καλές καιρικές συνθήκες, επικρατούσε χαμηλή νέφωση με υγρασία και θολούρα που επηρεάζουν την ορατότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σμηναγός Μπαλταδώρος πρέπει να είχε παραισθήσεις ή και απώλεια προσανατολισμού, κάτι που δεν είναι ασυνήθιστο υπό αυτά τα καιρικά δεδομένα και ενώ το μαχητικό του βρισκόταν μερικές δεκάδες μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Ίσως για αυτό το λόγο και δεν πρόλαβε να ενημερώσει τη βάση του.
Το δεύτερο Mirage μόλις διαπίστωσε ότι είχε απώλεια επικοινωνίας με το πρώτο, ανέβηκε ψηλά και ενημέρωσε τη βάση της Σκύρου ότι δεν είχε επαφή με το πρώτο Mirage, το οποίο φέρεται να συνετρίβη στις 12:15.
Σε κάθε περίπτωση, οι αρμόδιοι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας που έχουν αναλάβει τη διερεύνηση του ατυχήματος, θα αξιοποιήσουν όλα τα στοιχεία που προκύπτουν από τα συντρίμμια που έχουν περισυλλεγεί για να διακριβώσουν τα αίτια της πτώσης, ενώ σημειώνεται πως δεν αποκλείεται κανένα ενδεχόμενο, συμπεριλαμβανομένης της αιφνίδιας μηχανικής βλάβης.

Mirage 2000-5: Άλλη μια απώλεια στον ακύρηχτο πόλεμο του Αιγαίου

Η Ελλάδα συνεχίζει να πληρώνει βαρύ φόρο αίματος σε ένα πόλεμο που ξεκίνησε το 1974 και συνεχίζεται με αμείωτη ένταση.
Οι Έλληνες πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας, είναι στα μάτια μας σαν μηχανές πολέμου, αποστασιοποιημένοι από τα γήινα κι ανθρώπινα.
Κάτι τέτοιες στιγμές καταλαβαίνουμε ότι είναι άνθρωποι που ταλαιπωρούνται και κουράζονται, όχι τόσο σωματικά από τις εξαντλητικές απαιτήσεις των πολεμικών πτήσεων που κάνουν, αλλά και ψυχολογικά από το διαρκές στοίχημα που αναγκάζονται να παίζουν, χωρίς να υπολογίζουμε και τα τυχόν προσωπικά-οικογενειακά τους προβλήματα. Στοιχηματίζουν κάθε μέρα την ίδια τους τη ζωή και κάποιες φορές δυστυχώς χάνουν…
Από χθες θρηνούμε το χαμό ενός ακόμη ικανού πιλότου του Σμηναγού (Ι) Γιώργου Μπαλταδώρου.
Η Πολεμική Αεροπορία, επίσης, έχασε κι ένα από τα καλύτερα μαχητικά της, ένα Mirage 2000-5 με τον οπλισμό του, απώλεια όχι μόνο οικονομική -σε μια τόσο δύσκολη περίοδο- αλλά κυρίως επιχειρησιακή. Μέσα στο κλίμα πολέμου που έχει διαμορφωθεί, η απώλεια ενός αεροσκάφους, που αποτελεί και συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι της τουρκικής αεροπορίας, δεν είναι μικρό πράγμα.
Όλη η χώρα αναρωτιέται σήμερα "Τι έφταιξε;".
Σε μια χώρα όπου όλοι μιλούν και ειναι "ειδικοί" επί παντός επιστητού, το καλύτερο θα είναι να περιμένουμε τις επιτροπές των εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας να εξετάσουν όλα τα στοιχεία και να βγάλουν το τελικό τους πόρισμα.
Μέχρι τότε, όμως, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μερικές εικασίες, σύμφωνα με τις πληροφορίες που καταφέραμε να συλλέξουμε μέχρι τώρα.

Το ατύχημα

Τα δύο Mirage 2000-5 βρίσκονταν σε κατάσταση ετοιμότητας "readiness" στη Σμηναρχία Μάχης της Σκύρου. Γύρω στις 11:30 χθες το πρωί, έλαβαν εντολή απογείωσης οπλισμένα, για αναχαίτιση ζεύγους τουρκικών αεροσκαφών σε περιοχή μεταξύ της Χίου και της Λέσβου.

mirage--4

Ωστόσο αερομαχία και αναχαίτιση δεν υπήρξαν, καθώς τα τουρκικά είχαν εγκαταλείψει τον ελληνικό εναέριο χώρο. '
Ετσι τα δύο ελληνικά Mirage 2000 - 5 άρχισαν την επιστροφή τους στη Σκύρο.
Στην περιοχή αν και επικρατούσαν καλές καιρικές συνθήκες, υπήρχε χαμηλή νέφωση με υγρασία και θολούρα που επηρεάζουν την ορατότητα.
Τα δύο μαχητικά πετούσαν σε χαμηλό ύψος, περίπου 3.000 πόδια και προσεγγίζοντας τη βάση τους άρχισαν την κάθοδό τους προς τον αεροδιάδρομο.



Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την κάθοδό τους για προσγείωση τα δύο Mirage 2000-5, μπήκαν στο σύννεφο που υπήρχε μπροστά τους, με κλίση καθόδου 15 μοιρών και μεγάλη ταχύτητα.
Στο πρώτο, χειριστής ο Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος.
"Κλειδωμένος" πίσω του ο Νο 2 του σχηματισμού με το δεύτερο Mirage 2000-5.

Αποτέλεσμα εικόνας για σμηναγός γεώργιος μπαλταδώρος

Ο Σμηναγός (Ι) Μπαλταδώρος ήταν έμπειρος πιλότος με περίπου 1.000 ώρες πτήσης. Τι πήγε στραβά σε αυτή την τελευταία φάση της προσγείωσης μέσα στο σύννεφο;  Κακός υπολογισμός του μεγέθους της νέφωσης; Αποπροσανατολισμός; Λάθος επιλογή να μη χρησιμοποιηθεί ο αυτόματος πιλότος που διαθέτουν τα Mirage 2000-5; Υπερβολική κούραση από τις πτήσεις και τις πολυήμερες υπηρεσίες; Αστοχία υλικού;
Όλα μαζί και το καθένα ξεχωριστά έχει τη σημασία του και το ρόλο του. Τα πραγματικά αίτια θα τα βρουν οι εμπειρογνώμονες της ΠΑ που έχουν αναλάβει τη διερέυνηση της τραγωδίας.
Ο δεύτερος χειριστής γλίτωσε σχεδόν από θαύμα.
Ένα θαύμα που οφείλεται, βέβαια, στην εκπαίδευσή του που τον έσωσε.
Σε κλάσμα δευτερολέπτου αντιλήφθηκε ότι κάτι συνέβη με το αεροσκάφος του συναδέλφου του.
"Τράβηξε" και απαγκιστρώθηκε 300 πόδια από την επιφάνεια της θάλασσας.
Ένα δευτερόλεπτο αργότερα αν λειτουργούσε ο εγκέφαλος και τα αντανακλαστικά του, θα θρηνούσαμε και δεύτερο νεκρό.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η καταπόνηση ανθρώπων και μηχανών

Η ΠΑ έχει "χτυπηθεί" κι άλλες φορές από δυστυχήματα που μπορεί να έμοιαζαν ακατανόητα, αλλά είχαν πολύ απλοϊκές εξηγήσεις. Να θυμηθούμε τι έγινε με το Yakovlev το 1997;
Εξαντλήσαμε σε χρόνο ρεκόρ όλα τα πληρώματα των ιπταμένων μέσων και είχαμε τη τραγωδία της πτώσης ενός C-130.
Η συντριβή του Mirage 2000-5 για άλλη μια φορά κατέδειξε ότι η μεγάλη απειλή αυτών των δύσκολων ημερών που διανύουμε δεν είναι οι Τούρκοι!
Είναι η καταπόνηση των ανθρώπων αλλά και των μέσων σε αυτή τη παρατεταμένη αυξημένη επιφυλακή, που πλέον προσομειάζει με πολεμική αναμέτρηση
Τον κίνδυνο να υπάρξουν ατυχήματα, τον είχαν επισημάνει από τις πρώτες ημέρες αυτής της παρατεταμένης επιφυλακής έμπειροι στρατιωτικοί. Δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν με ένα τραγικό δυστύχημα.
Οι εμπειρογνώμονες της ΠΑ που έχουν αναλάβει τη διερεύνηση της χθεσινής τραγωδίας θα πρέπει να προσμετρήσουν και αυτόν το παράγοντα. Θα περιμένουμε το τελικό πόρισμα για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, βασιζόμενη σε αυτά τα συμπεράσματα η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία θα πρέπει πρώτ' απ' όλα να φροντίζει ώστε η διαχείριση του πολύτιμου ανθρώπινου δυναμικού μας και του εξοπλισμού τους, να γίνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και να τους εξασφαλίζει ότι στην περίπτωση του απευκταίου, οι οικογένειές τους θα έχουν την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση από την Πολιτεία.

Σχετική εικόνα

Αυτές οι γραμμές γράφονται στη μνήμη του χθεσινού πεσόντα και όλων των άλλων "Ιπποτών των Αιθέρων" της Πολεμικής μας Αεροπορίας, που είτε θυσίασαν τη ζωή τους ή συνεχίζουν να μάχονται εκεί ψηλά...

Τάσος Τσιπλάκος - Σύμβουλος Στρατηγικής
C4I Strategy Consultants

Όπως μετέδιδε νωρίτερα το bankingnews.gr:

Τη θλιβερή εξέλιξη του θανάτου του νεαρού πιλότου, Γ. Μπαλταδώρου ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος.


«Σήμερα χάσαμε ένα σπουδαίο πιλότο της πολεμικής μας αεροπορίας, που έφυγε την ώρα του καθήκοντος», δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος εξέφρασε ταυτόχρονα τη βαθιά ευγνωμοσύνη και τα ειλικρινά συλλυπητήριά του, στην οικογένεια και τους συναδέλφους του.
«Σήμερα χάσαμε ένα σπουδαίο πιλότο της Πολεμικής μας Αεροπορίας, που έφυγε την ώρα του καθήκοντος. 
Η οδύνη όλων μας είναι μεγάλη.
Η σκέψη μας βρίσκεται στην οικογένεια και τους συναδέλφους του.
Εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας, εκφράζω τη βαθιά μου ευγνωμοσύνη και τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια», αναφέρεται στην ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού.
Τα συλλυπητήρια του Recep Tayyip Erdogan για τον θάνατο του Έλληνα πιλότου εξέφρασε στον έλληνα πρωθυπουργό ο τούρκος ομόλογός του, Binali Yıldırım, σε τηλεφωνική τους επικοινωνία.
Τη βαθιά του θλίψη για τον θάνατο του πιλότου εξέφρασε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης:
«Εκφράζω τη βαθιά μου θλίψη για τον θάνατο του Σμηναγού μας Γιώργου Μπαλταδώρου.
Έδωσε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος, για την προάσπιση της εθνικής μας κυριαρχίας», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.
«Του οφείλουμε ευγνωμοσύνη, τον τιμούμε ως ήρωα και θα σταθούμε δίπλα στους δικούς του.
Η μνήμη του ας γίνει πηγή θάρρους για τις Ένοπλες Δυνάμεις μας.
Και έμπνευση συνετής αποφασιστικότητας για ολόκληρο το λαό μας», πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΝΔ.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπιος Παυλόπουλος, εξέφρασε τη βαθύτατη οδύνη του:
«Εκφράζω τη βαθύτατη οδύνη μου για την απώλεια του Σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου, ο οποίος έπεσε κατά την επιτέλεση εθνικού καθήκοντος.
Και στην οικογένειά του εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια, διαβεβαιώνοντάς την ότι η Πολιτεία δεν πρόκειται να ξεχάσει την ανεκτίμητη προσφορά του Σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου», δήλωσε ο κ. Παυλόπουλος.
«Επιπλέον συμμετέχω ειλικρινώς στο βαρύτατο πένθος της Πολεμικής μας Αεροπορίας», κατέληξε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Τη θλίψη του για την απώλεια του Έλληνα πιλότου εξέφρασε και ο τομεάρχης Άμυνας της ΝΔ, Βασίλης Κικίλιας.

«Θρήνος για την Ελλάδα και τις Ένοπλες Δυνάμεις μας. Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του πιλότου μας και στην Πολεμική Αεροπορία. ΑΘΑΝΑΤΟΣ!», έγραψε στο λογαριασμό το
Στο Πεντάγωνο βρίσκεται και ο πρέσβης των ΗΠΑ Geoffrey Pyattt, ο οποίος παρακολουθούσε μαζί με τον υπουργό τις πορείες των ερευνών.
Ο Pyatt συμμετείχε στη συμβουλευτική επιτροπή επιπέδου Ελλάδας - ΗΠΑ.
Όπως μετέδιδε νωρίτερα το bankingnewsgr, το αεροπλάνο μαζί με ένα δεύτερο είχε απογειωθεί από την αεροπορική βάση της Σκύρου, που σταθμεύει η 331 Σμηναρχία Μάχης για αποστολή readiness για την αναχαίτιση τουρκικών αεροσκαφών.
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ενημερώθηκε άμεσα για το συμβάν από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Καμμένο.
Κατά την επιστροφή από την αποστολή, η επαφή με τον Νο 2 του σχηματισμού χάθηκε σε απόσταση 9 - 10 ναυτικών μιλίων.
Πρόκειται για την πρώτη απώλεια τέτοιου τύπου αεροσκάφους Mirage 2000-5.
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, το Νο2 του σχηματισμού δεν επεσήμανε αλεξίπτωτο που θα μπορούσε να σημαίνει χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος.
Ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά τα αίτια της πτώσης του μαχητικού, ενώ σε εξέλιξη είναι η επιχείρηση εύρεσης - διάσωσης του πιλότου του αεροσκάφους.
Ήδη προς τη θαλάσσια περιοχή όπου έπεσε το μαχητικό έχουν σπεύσει από την πρώτη στιγμή μια φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού για τον εντοπισμό και τη διάσωση του χειριστή του μαχητικού αεροσκάφους.
Στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης (Search and Rescue) συμμετέχει ελικόπτερο S-70B του Πολεμικού Ναυτικού, ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας και πλωτό του Λιμενικού (με τον κωδικό 602) που απέπλευσε από τον Μόλυβο της Λέσβου.  
"Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου.
Διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό του" αναφέρει σε ανακοίνωση του το ΓΕΑ.

Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας

Την πτώση του Mirage αλλά και το όνομα του άτυχου κυβερνήτη ανακοίνωσε η Πολεμική Αεροπορία.
Ειδικότερα, η ανακοίνωση είναι η εξής:
«Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, μονοθέσιο αεροσκάφος M2000-5 της 114ΠΜ/331Μ, στην φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους Σμηναγού (Ι) Γεώργιου Μπαλταδώρου.
Συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος».

Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις

Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις κηρύχθηκε σήμερα (12/4/2018) με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου, με αφορμή τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του Mirαge 2000-5 σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου, ο οποίος έπεσε υπέρ πίστεως και πατρίδος, όταν το αεροσκάφος του συνετρίβη 9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.
Κατά τη διάρκεια του τριημέρου οι σημαίες θα κυματίζουν μεσίστιες σε όλες τις μονάδες.

Αυτός είναι ο ήρωας-πιλότος του μοιραίου Mirage 2000 που χάθηκε ανοιχτά της Σκύρου




Η αντίδραση της Τουρκίας

Πάντως, η Τουρκία -θέλοντας να διαψεύσει οποιεσδήποτε φήμες αλλά και προς απάντηση όσων συνδέουν την πτώση του ελληνικού αεροσκάφους με την αναχαίτιση των τουρκικών μαχητικών που είχε προηγηθεί- διαρρέει ότι η Άγκυρα δεν έχει καμία σχέση.
«Στην περιοχή που επέσε το ελληνικό μαχητικό δεν υπήρχε τουρκικό μαχητικό» διαρρέουν πηγές της τουρκικής κυβέρνησης στα τοπικά ΜΜΕ.

Συνομιλία Τσίπρα - Yıldırım 

Το θέμα των δύο Ελλήνων αξιωματικών έθεσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά την συνομιλία που είχε σήμερα (12/4) με τον ομόλογό του Β. Yıldırım , ο οποίος του τηλεφώνησε για να εκφράσει τα συλληπητήρια του Τ. Erdogan για τον της πολεμικής αεροπορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Τούρκος πρωθυπουργός ενημέρωσε τον κ. Τσίπρα για την εξέλιξη της δικαστικής έρευνας για τους δύο αξιωματικούς και δεσμεύθηκε πως θα τον κρατά ενήμερο.
Επιπλέον, οι δύο πρωθυπουργοί συζήτησαν για τη συνεργασία για την εξάρθρωση του δικτύου Gullen.
Σύμφωνα με τις ίδιες κυβερνητικές πηγές οι δύο Πρωθυπουργοί συμφώνησαν να διατηρήσουν ανοιχτούς τους διαύλους επικοινωνίας κατά την επόμενη περίοδο και να ενισχύσουν το διάλογο των δύο χωρών στο μέλλον.

Τι μεταδίδουν τα τουρκικά ΜΜΕ

Με τη μορφή «έκτακτης είδησης» μετέδωσαν τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης το συμβάν της πτώσης του αεροσκάφους της πολεμικής αεροπορίας βορειοανατολικά της Σκύρου, τη στιγμή που επέστρεφε από επιχείρησης αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών.
Ωστόσο, ο ανταποκριτής του Haber Turk μεταδίδοντας πληροφορίες της τουρκικής κυβέρνησης τόνισε ότι στην περιοχή που συνέβη η πτώση δεν υπήρχε τουρκικό αεροσκάφος.

Haber Turk - Έκτακτο: Έπεσε στο Αιγαίο ελληνικό πολεμικό αεροσκάφος!

Εκτός από τις «διαρροές» της τουρκικής κυβέρνησης, η Haber Turk αναμεταδίδει και τις πληροφορίες των ελληνικών ΜΜΕ σχετικά με την πτώση του Mirage.

Hurriyet - Έκτακτο: Ελληνικό αεροσκάφος έπεσε στο Αιγαίο


Η Hurriyet αφού αναμεταδίδει τις πληροφορίες των ελληνικών ΜΜΕ (περί επιχείρησης αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών) επισημαίνει ότι αεροσκάφη και από τις δύο χώρες επιχειρούν συχνά στο Αιγαίο, στο πλαίσιο αναχαιτίσεων.

Sabah - Έκτακτο: Ελληνικό πολεμικό αεροσκάφος έπεσε στο Αιγαίο


Η Sabah αναφερόμενος στο γεγονός επισημαίνει ότι το πολεμικό αεροσκάφος τύπου Mirage 2000-5 έχει εξαφανιστεί κοντά στη Σκύρο και πως ο πιλότος αγνοείται.
Επίσης αναφέρεται και στις πληροφορίες της τουρκικής κυβέρνησης ότι στην περιοχή όπου έπεσε το ελληνικό αεροσκάφος δεν υπήρχε τουρκικό.

(Αρχική δημοσίευση Πέμπτη 12 Απριλίου 2018, ώρα 13:25)
www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS