Ευθύνες στη Fraport Greece για την αποχώρηση της Ryanair από τα Χανιά ρίχνει ο Δήμαρχος Ι. Μαλανδράκης

Ευθύνες στη Fraport Greece για την αποχώρηση της Ryanair από τα  Χανιά ρίχνει ο Δήμαρχος Ι. Μαλανδράκης
Ευθύνες στη Fraport Greece για την αποχώρηση της Ryanair από τα  Χανιά ρίχνει ο Δήμαρχος Ι. Μαλανδράκης
Φωτιές ανάβει η αποχώρηση της εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair από τα Χανιά αφήνοντας στο… έλεος το Θεού την επιχειρηματική τουριστική κοινότητα των Χανίων και γενικότερα της Κρήτης που ήλπιζε  και φέτος σε αφίξεις τουριστών από την Ευρώπη.
Ο Δήμαρχος Πλατανιάς (μεγαλύτερος δήμος των Χανιών) κ. Ιωάννης Μαλανδράκης μιλώντας στο bankingnews αφήνει σαφείς αιχμές κατά της Fraport που ανέβαλε τη διαχείριση του αεροδρομίου των Χανιών.
Ο Δήμαρχος Πλατανιάς ασκεί έντονη κριτική για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται το αεροδρόμιο η γερμανική εταιρία.
Θέτει θέμα μονοπωλιακής διαχείρισης της βασικής πύλης τουρισμού της περιοχής, αλλά και βελτίωσης των όρων της σύμβασης παραχώρησης.
Επίσης σημειώνει ότι «κατά τη διάρκεια του χειμώνα – και ενώ δεν προβλεπόταν στη σύμβαση – η Fraport Greece προχώρησε σε διακοπή της 24ωρης χειμερινής λειτουργίας του Αεροδρομίου των Χανίων, βγάζοντας στην ουσία από τους αεροπορικούς χάρτες των εταιρειών για τη χειμερινή περίοδο, με αποτέλεσμα να εξαφανίζεται η ποθούμενη επέκταση της περιόδου και παράλληλα να μην μπορεί να λειτουργεί και ως αεροδρόμιο εναλλαγής σε περίπτωση που το επί 24ώρου λειτουργίας αεροδρόμιο Ηρακλείου "κλείνει, κάτι που είναι σύνηθες εξαιτίας της ευπαθούς θέσης του τελευταίου».
Ο κ. Ι.  Μαλανδράκης αποδίδει και ευθύνες στην εταιρεία Ryanair, η οποία όμως μπορεί να αντέδρασε στην συμπεριφορά της Fraport Greece που με βάση την πολιτική δεν «θέλει» να εξυπηρετήσει τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
Η αποχώρηση της από τα Χανιά θα πλήξει τις μικρές και μεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις που εξυπηρετούσαν την συγκεκριμένη κατηγορία τουριστών ενώ τα μεγάλα ξενοδοχεία της περιοχής δεν πρόκειται να έχουν απώλειες χάρη στη συνεργασία τους με τους Tour Operator.
Πάντως η αποχώρηση της Ryanair από τα Χανιά από τις αρχές Ιουνίου εκτιμάται ότι θα μειωθεί η τουριστική κίνηση κατά 500.000  τουρίστες καθώς η εταιρεία  πραγματοποιούσε  εσωτερικά δρομολόγια από τα Χανιά προς άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Η συμβολή της Ryan air στον ελληνικό Τουρισμό

Η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους έχει συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του τουρισμού ειδικά του εκτός πακέτων επισκεπτών.
Η δραστηριότητά της στην Ελλάδα, ξεκίνησε το 2010 πραγματοποιώντας διεθνείς πτήσεις στην Ευρώπη από τους περιφερειακούς αερολιμένες του Βόλου και της Κω.
Η μεγάλη όμως είσοδος στην ελληνική αγορά έγινε το 2014 όταν η εταιρεία δημιούργησε 3 βάσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Χανιά με συνολικά 6 αεροπλάνα στην Ελλάδα, «μια επένδυση πάνω από 600 εκατ. δολαρίων, όπως έχει αναφέρει η διοίκηση της εταιρίας στο παρελθόν.
Να σημειωθεί ότι την ερχόμενη εβδομάδα είναι προγραμματισμένη μια εορταστική εκδήλωση από τη διοίκηση του ΔΑΑ Ελ. Βενιζέλος και της Ryanair για το σπάσιμο του φράγματος των 10 εκατ. επιβατών στα δρομολόγια από και προς την  Αθήνα από το 2014 μέχρι σήμερα.

Οι  νέοι μνηστήρες

Σε κάθε περίπτωση εφόσον παραμείνει σε βάθος χρόνου αυτή η απόφαση της Ιρλανδικής εταιρίας δεν αποκλείεται να υπάρξουν επίδοξοι αντικαταστάτες στα δρομολόγια εσωτερικού.
Εταιρίες όπως η Ellinair, η Skyexpress, η  Volotea ήδη ενεργοποιούνται στην εσωτερική αγορά κι αναμένουν το τι θα πράξει η Rynair για να διαμορφώσουν στρατηγική.
 Επίσης με ενδιαφέρον παρακολουθεί και η ακτοπλοΐα τις εξελίξεις καθώς η παρουσία τηςRyanair είναι βαρόμετρο για την κίνηση ειδικά προς Κρήτη. Σε επίπεδο διεθνών δρομολογίων η έλευση της Wizz Air φέρνει ένα μεγάλο low cost παίκτη στην Αθήνα που ακολουθεί κατά πόδας τους Ιρλανδούς.
Οπότε είναι προφανές ότι το παιχνίδι είναι ανοικτό εφόσον βέβαια παραμείνει στην τουριστική αγορά ισχυρή η ζήτηση για την Ελλάδα.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingjnews.gr
www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS