Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση και αναμόρφωση των πανελλαδικών εξετάσεων, εισηγείται ο ΟΟΣΑ

tags :
Αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση και αναμόρφωση των πανελλαδικών εξετάσεων, εισηγείται ο ΟΟΣΑ
Μεταρρυθμίσεις στην ελληνική εκπαίδευση εισηγείται ο ΟΟΣΑ
Την ανάγκη διορισμών, τον εξορθολογισμό του επαγγελματικού περιβάλλοντος για τους αναπληρωτές, την αναμόρφωση των πανελλαδικών εξετάσεων, την αντιμετώπιση της παραπαιδείας και την αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση, εισηγείται σε έκθεσή του ο Ο.Ο.Σ.Α, με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα».
Παράλληλα, υπογραμμίζεται η ανάγκη για αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και η αυτονομία των σχολικών μονάδων.
«Η έκθεση είναι, χωρίς αστερίσκους, εξαιρετικά βελτιωμένη σε σχέση με εκείνη του 2011» τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, κατά την παρουσίαση της έκθεσης νωρίτερα σήμερα, 19 Απριλίου 2018, στο κτίριο του υπουργείου.
Σημείωσε ότι όταν ξεκίνησαν οι συζητήσεις με τον οργανισμό, τον Ιανουάριο 2016, «υπήρχαν πολλές αποκλίσεις και ελάχιστες συγκλίσεις, ενώ τώρα (σ.σ. στη νέα έκθεση) υπάρχουν πολλές συγκλίσεις και ορισμένες αποκλίσεις».
«Η έκθεση θεωρεί ότι το θέμα της παραπαιδείας υπονομεύει τους εκπαιδευτικούς θεσμούς.
Δεν είναι θέμα φροντιστηρίων.
Το έχω πει δημόσια, το ξαναλέω.
Εδώ λοιπόν θεωρούμε ότι πρέπει να προχωρήσουμε αυτή τη συζήτηση γιατί είναι μια συζήτηση που γίνεται και σε άλλες χώρες, ότι η παραπαιδεία έχει οδηγήσει στην ακύρωση των εκπαιδευτικών θεσμών.
Και βεβαίως μαζί μ' αυτό έχει ενδιαφέρουσες επισημάνσεις, ακριβώς στη δική μας λογική ως προς τα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων για τα πανεπιστήμια, όχι μόνο πώς επηρεάζουν μ' αυτό τον εξαιρετικά αρνητικό τρόπο την καθημερινότητα των νέων ανθρώπων, αλλά ακόμη και για την αποτελεσματικότητα αυτών των εξετάσεων», δήλωσε σχετικά ο κ. Γαβρόγλου.
Από την πλευρά του Ο.Ο.Σ.Α, η Gabriela Ramos, διευθύντρια προσωπικού του Οργανισμού και επικεφαλής της Μικτής Διευθύνουσας Επιτροπής Ο.Ο.Σ.Α.-Ελλάδας, ο ρόλος του Ο.Ο.Σ.Α είναι να καθορίσει άξονες πολιτικής, όχι να επιβάλει πολιτικές.
«Θεωρούμε ότι όσα περιλαμβάνονται στην έκθεση αποτελούν καλές προτάσεις για το πώς θα μπορέσει να αναπτυχθεί το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα», είπε και συμπλήρωσε πως είναι ενθαρρυντικό ότι η ελληνική οικονομία επανέρχεται και εξέφρασε την ελπίδα η εκπαίδευση να ακολουθήσει τα ίδια χνάρια.
«Θεωρήστε μας ως μέρος της ομάδας σας για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος».
Επεσήμανε ότι η παραπαιδεία στην Ελλάδα λειτουργεί περισσότερο ως ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα και εκτίμησε ότι «θα πρέπει να αυξηθεί η ποιότητα προσφοράς των σχολικών μαθημάτων στο σχολείο για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση, όπως επίσης να υπάρχει υποστήριξη στους μαθητές που δεν έχουν τόσο υψηλές επιδόσεις με μαθήματα μετά το τέλος του σχολικού ωραρίου».
Η κα Ramos σημείωσε ότι «εάν η ελληνική οικονομία επανέρχεται στην κανονικότητα και οι συμβάσεις των καθηγητών και δασκάλων, θα πρέπει να επανέλθουν στην κανονικότητα.
Και αυτό είναι επείγον.
Είναι επείγουσας σημασίας ζήτημα.
«Δεν μπορεί η υπάρχουσα κατάσταση να συνεχίσει με ένα συνεχώς αυξανόμενο ποσοστό αναπληρωτών καθηγητών να είναι στα σχολεία μας με συμβάσεις που είναι πραγματικά εξαιρετικά προβληματικές, με ανθρώπους που δίνουν όλο τους το είναι χρόνια για να στηρίξουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα, που νομίζω σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχει άλλο εκπαιδευτικό σύστημα που ποσοστιαία να βασίζεται σε τόσο μεγάλο ποσοστό αναπληρωτών καθηγητών, με ένα πληθυσμό των μονίμων εκπαιδευτικών με πολύ μεγάλο μέσο όρο ηλικίας και τα λοιπά.
Η λύση σε αυτό είναι οι μόνιμοι διορισμοί, ένας σημαντικός αριθμός. Έχουμε κάνει μια μελέτη γι' αυτό, προχωρήσουμε σε ένα σημαντικότατο αριθμό μόνιμων διορισμών», ανάφερε ο κ. Γαβρόγλου, αναφερόμενος στο θέμα των διορισμών στην εκπαίδευση.

Πανελλαδικές και παραπαιδεία

Στη «μείωση του ειδικού βάρους των πανελληνίων εξετάσεων» και στην «επανεξέτσαση των επιπτώσεων της παραπαιδείας στο δημόσιο σχολείο», αναφέρεται η έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α..
Για τον οργανισμό, στην τρέχουσα ατζέντα των μεταρρυθμίσεων θα πρέπει να ενσωματωθεί μία χάραξη πολιτικής που θα οδηγήσει στην ενίσχυση της ποιότητας των μαθημάτων στο σχολείο, ώστε να καταπολεμηθεί η παραπαιδεία.

Αύξηση χρηματοδότησης

«Η Ελλάδα, για να μπορέσει να εφαρμόσει τις αλλαγές και πολλές από τις συστάσεις που περιέχονται στην έκθεση, θα πρέπει οι επενδύσεις που θα κάνει στον τομέα της εκπαίδευσης να είναι ανάλογες της σημασίας που αυτός ο τομέας έχει» αναφέρει ο Ο.Ο.Σ.Α. σχετικά με τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης.
Μάλιστα, χαρακτηρίζει «απαραίτητη» την ανάκαμψη των δημόσιων πόρων σε αυτόν τον τομέα.
«Είναι αναγκαίο να δοθούν τα χρήματα εκεί που είναι και οι προτεραιότητες.
Και η εκπαίδευση είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα για κάθε κράτος.
Την τελευταία δεκαετία οι δημόσιες δαπάνες στην εκπαίδευση μειώθηκαν κατά 36% σε ονομαστικές τιμές.
Οι περικοπές ουσιαστικά επηρέασαν τους καθηγητές, τους δασκάλους και το διδακτικό προσωπικό, ιδιαίτερα στα ζητήματα προσλήψεων και μισθών.
Οι προσλήψεις πάγωσαν στον δημόσιο τομέα τα τελευταία 8 χρόνια και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την πρόσληψη νέων καθηγητών μέσω βραχυπρόθεσμων συμβάσεων, μια κατάσταση η οποία έχει αρνητική επίπτωση στην ποιότητα που παρέχεται στα σχολεία και στο εκπαιδευτικό σύστημα συνολικά», τόνισε η κ. Ramos.

Δείτε την έκθεση εδώ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης