Τελευταία Νέα
Οικονομία

Νίκος Μαυραγάνης (υφυπουργός Μεταφορών): Η ανάπτυξη του σιδηρόδρομου το στοίχημα της κυβέρνησης

Νίκος Μαυραγάνης (υφυπουργός Μεταφορών): Η ανάπτυξη του σιδηρόδρομου το στοίχημα της κυβέρνησης
Τι είπε ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Σωτήριος Θεφάνης για τις επενδύσεις στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Οι μεταφορές είναι το μεγάλο στοίχημα για την ελληνική οικονομία, οι οποίες τη χρονιά που πέρασε κατέγραψαν αύξηση 18% που να σημειωθεί ήταν μεγαλύτερη σε σχέση με την ενίσχυση του Τουρισμού.
Υψηλές προσδοκίες για την ανάπτυξη των μεταφορών στη χώρα διατύπωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νικόλαος Μαυραγάνης που συμμετείχε σε συζήτηση στο Συνέδριο του ΣΕΒ που είχε ως θέμα «Επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα λιμάνια και αεροδρόμια».
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι σε διάστημα 45 ημερών θα ξεκινήσει διαδικασία ανάθεσης του εμπορευματικού κέντρου του Γκόνου Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για πρώην στρατόπεδο το οποίο θα δοθεί προς αξιοποίηση.
Ο υφυπουργός κ. Μαυραγάνης αναμένει την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τόνισε  ότι το τεύχος δημοπράτησης είναι έτοιμο.
Το υπουργείο θα προχωρήσει σε δύο φάσεις δημοπράτησης του έργου αναζητώντας τον προσωρινό ανάδοχο  μέχρι τον Οκτώβριο του 2018.
Ο κ. Μαυραγάνης ανέφερε ότι η σύμβαση θα περάσει από τη Βουλή και την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Κομισιόν.
Επίσης αναφέρθηκε στην αξιοποίηση του Θριάσιου πεδίου.
Πάντως ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για την ανάπτυξη των μεταφορών είναι σιδηροδρομική γραμμή από Αθήνα η οποία θα είναι ολοκληρωμένη μέχρι το σταθμό της Ειδομένης.
Να σημειωθεί ότι σήμερα οι μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων με το σιδηρόδρομο καλύπτουν μόλις το 1,5% των συνολικών μεταφορών, ενώ το 47% καλύπτεται από τα φορτηγά και το υπόλοιπο 47%  πραγματοποιείται  από τη Ναυτιλία.
Η συμμετοχή των μεταφορών στο ΑΕΠ διαμορφώνεται στο 11% και μπορεί να ανέλθει στο 15% με την ολοκλήρωση των αναγκαίων υποδομών, επισήμανε ο κ. Ν. Μαυραγάνης.
Στο πάνελ της συζήτησης συμμετείχε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ κ. Σωτήριος  Θεοφάνης, ο οποίος επικρότησε την τοποθέτηση του υφυπουργού κ. Μαυραγάνη για την ενίσχυση των υποδομών και ειδικότερα του σιδηροδρόμου
Αναφερόμενος ο κ. Θεοφάνης στις επενδύσεις του ΟΛΘ, είπε ότι το πρόγραμμα προβλέπει συνολικά 180 εκατ. ευρώ στην επόμενη επταετία.
Τα επενδυτικά σχέδια περιλαμβάνουν την επέκταση της προβλήτας και την εμβάθυνση της στα 16,5 μετρά από 12 μέτρα που είναι σήμερα έτσι ώστε να αυξηθούν οι ποσότητες εμπορευματοκιβωτίων από κύριες γραμμές έτσι ώστε ο ΟΛΘ να αποκτήσει ένα πιο ενεργό ρόλο στον τομέα των μεταφορών.
Πάντως ο κ. Θεοφάνης τόνισε ότι το κλίμα με την κυβέρνηση αλλά και με το ΤΑΙΠΕΔ είναι σε πολύ καλό επίπεδο
Ο ίδιος εμφανίσθηκε εν μέρει ανήσυχος αναφορικά με τις επενδύσεις που πρέπει να κάνει το κράτος σε  υποδομές έτσι ώστε να έχουν απόδοση και οι επενδύσεις του ΟΛΘ.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ είπε ότι στις επενδύσεις ο χρόνος σημαντικός παράγοντας  και θα επιθυμούσε ότι τα δύο χρόνια που προβλέπει σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ για την ωρίμανση των  έργων να μπορούσαν να γίνουν σε έξι μήνες, υπονοώντας τις υποχρεώσεις του κράτους έναντι της  επένδυσης.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr   
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης