Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Ιμιτασιόν η λύση για το χρέος χωρίς αυτόματο μηχανισμό και χωρίς «βιωσιμότητα» - Το ΔΝΤ θα εκδώσει αρνητική DSA τέλη Ιουλίου

Ιμιτασιόν η λύση για το χρέος χωρίς αυτόματο μηχανισμό και χωρίς «βιωσιμότητα» - Το ΔΝΤ θα εκδώσει αρνητική DSA τέλη Ιουλίου
Όλες οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΔΝΤ θα εκδώσει αρνητική έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος DSA τέλη Ιουλίου 2018.
Μετά τις αποκαλύψεις για το τι πραγματικά σημαίνει «καθαρή έξοδος» οι δανειστές 4 φορές τον χρόνο θα ελέγχουν με παρουσία τους στην Αθήνα την πορεία της ελληνικής οικονομίας – ότι ισχύει και με το μνημόνιο – έρχεται η σειρά της αλήθειας για το ελληνικό χρέος και την δήθεν λύση του.
Ενώ η κυβέρνηση εστιάζεται στην ημερομηνία ορόσημο που θεωρεί ότι θα κλειδώσει η συμφωνία των μέτρων για το χρέος 21 Ιουνίου 2018 δεν έχει αναφέρει εάν τα μέτρα για το χρέος θα έχουν αυτόματο μηχανισμό ενεργοποίησης ή εάν το ΔΝΤ θα εκδώσει θετική έκθεση βιωσιμότητας.  
Όλες οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΔΝΤ θα εκδώσει αρνητική έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος DSA τέλη Ιουλίου 2018.
Θα αναφέρει ότι το ελληνικό χρέος είναι βιώσιμο βραχυπρόθεσμα αλλά μη βιώσιμο μακροπρόθεσμα.

Το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει στο τρίτο πρόγραμμα και θα εκδώσει αρνητική έκθεση βιωσιμότητας για το χρέος

Το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει στο τρίτο πρόγραμμα, αυτό πρέπει να θεωρείται οριστικό.
Ο ESM ο Μόνιμος Μηχανισμός Στήριξης στην ευρωζώνη θα αποπληρώσει τα δάνεια του ΔΝΤ προς την Ελλάδα ύψους 10 δισεκ. ευρώ αλλά δεν θα αποχωρήσει.
Επειδή δεν έχει δημιουργηθεί ακόμη το Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο – μια ευρωζώνη με ενιαίο νόμισμα τι χρειάζεται το νομισματικό Ταμείο – το ΔΝΤ θα παραμείνει ως τεχνικός σύμβουλος και θα συμμετέχει σε όλους τους επιτόπιους ελέγχους που θα πραγματοποιούν οι δανειστές στην Ελλάδα 4 φορές τον χρόνο.

Το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει στο τρίτο πρόγραμμα για τους εξής βασικούς λόγους

Καταγράφεται σοβαρή διάσταση απόψεων μεταξύ του ΔΝΤ και της Γερμανίας έχει ανακύψει όσον αφορά την διευθέτηση του ελληνικού χρέους.
Το ΔΝΤ ζητάει να υπάρχει ένας αυτόματος μηχανισμός που θα ενεργοποιείται κάθε φορά που το ελληνικό ΑΕΠ αποκλίνει από το πλαίσιο που θα έχει συμφωνηθεί.
Με βάση την γαλλική πρόταση υψηλότερο ελληνικό ΑΕΠ σημαίνει ότι η Ελλάδα δεν θα λαμβάνει ελάφρυνση του χρέους, χαμηλότερο από τους στόχους που θα τεθούν θα σημαίνει ενεργοποίηση των μέτρων για το χρέος.
Το ΔΝΤ ζητάει λοιπόν για την διαδικασία αυτή να υπάρχει αυτόματος μηχανισμός, όπως ο κόφτης δαπανών που εφαρμόζεται ήδη στην Ελλάδα ή για το πρωτογενές πλεόνασμα.
Η Γερμανία δεν συναινεί με την πρόταση αυτή γιατί ένας τέτοιος μηχανισμός θα δεσμεύει όλα τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης και προφανώς ακόμη κυριαρχεί η άποψη Schaeuble του πρώην Γερμανού ΥΠΟΙΚ και στο νέο ΥΠΟΙΚ τον Scholtz ότι οι τελικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται κατά το δοκούν.
Μέχρι τώρα σύγκλιση στο χρέος δεν έχει υπάρξει οπότε ακόμη θα απαιτηθεί χρόνος για να γεφυρωθεί το χάσμα.
Το ΔΝΤ έχει ξεκαθαρίσει ότι χωρίς την ύπαρξη αυτόματου μηχανισμού απόκλισης του ΑΕΠ για το ελληνικό χρέος δεν μπορεί να εκδώσει θετική έκθεση βιωσιμότητας DSA.
Χωρίς θετική έκθεση DSA δεν μπορεί το ΤΧΣ να συμμετάσχει στο τρίτο πρόγραμμα στήριξης.

Το ΔΝΤ θα παραμείνει τεχνικός σύμβουλος στην ομάδα εποπτείας

Η ομάδα εποπτείας ή επιτροπείας της Ελλάδος θα αποτελείται από τον ESM, την ΕΕ και το ΔΝΤ με προαιρετική συμμετοχή την ΕΚΤ.
Μάλλον σε αυτή την επιτροπή η ΕΚΤ δεν θα συμμετάσχει.

Τα μέτρα για το χρέος θα είναι 2 επιπέδων…

Α)Ήπια μέτρα ελάφρυνσης του χρέους που προτείνει η Γερμανία και τα οποία θα περιλαμβάνουν μόνο τους 4 επιτόπιους ελέγχους από τους δανειστές.
Β)Εάν η Ελλάδα ζητήσει μεγαλύτερη ελάφρυνση του χρέους τότε οι θεσμοί ή Τρόικα που θα επισκέπτονται την Ελλάδα ια μπορούν να ζητούν πρόσθετα μέτρα λιτότητας και μεταρρυθμίσεις, ότι δηλαδή πράττουν με το μνημόνιο.
Να σημειωθεί ότι το ΔΝΤ έχει ζητήσει γενναία αναδιάρθρωση χρέους με 100 δισεκ. αντίκτυπο στο συνολικό χρέος ώστε να καταστεί βιώσιμο.

Ισχυρό capital buffer για την Ελλάδα έως 25 δισεκ.

Οι ξένοι οίκοι με προεξάρχοντες την Goldman Sachs και Bank of America προτείνουν το ελληνικό capital buffer να φθάσει έως τα 25 δισεκ. ευρώ ώστε η Ελλάδα να διαθέτει μεγαλύτερη αξιοπιστία στις αγορές στην μεταμνημονιακή Ελλάδα.
Η ιστορία αποδεικνύει ότι μια χώρα με βεβαρημένο παρελθόν όπως η Ελλάδα και επιρρεπή σε μεγάλη μεταβλητότητα και διακυμάνσεις διεθνώς χρειάζεται ισχυρό capital buffer κεφαλαιακό απόθεμα ώστε να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των αγορών.
Στο πλαίσιο αυτό το κεφαλαιακό απόθεμα που σχηματίζεται δομείται ως εξής.
Ο πυρήνας του κεφαλαιακού αποθέματος θα είναι τα 6 δισεκ. που θα συγκεντρώσει η Ελλάδα από τις αγορές έως τον Ιούλιο του 2018.
Ο ESM ο Μόνιμος Μηχανισμός Στήριξης θα διαθέσει 9-11 δισεκ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η δόση της 4ης αξιολόγησης είναι 11,7 δισεκ. και θα έχουν απομείνει στο τρίτο πρόγραμμα 27,4 δισεκ. ευρώ.
Η Ελλάδα διαθέτει και ένα ανεπίσημο capital buffer περίπου 10 δισεκ. από τα repos που το ελληνικό δημόσιο χρησιμοποιεί.
Τα repos όμως είναι ειδικού τύπου δανεισμός που ίσως να μην προσμετρηθούν στον πυρήνα του κεφαλαιακού αποθέματος.
Όμως είναι πιθανό άπαξ και η καθαρή έξοδος από το μνημόνιο θα είναι μια υβριδική λύση σε αυτό το capital buffer ο ESM να τοποθετήσει περισσότερα κεφάλαια ώστε το τελικό ποσό του κεφαλαιακού αποθέματος να φθάσει τα 25 δισεκ. αντί 15 δισεκ. που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις.
Οι διεθνείς επενδυτές όσο μεγαλύτερο είναι το κεφαλαιακό απόθεμα της Ελλάδος τόσο μεγαλύτερη εμπιστοσύνη θα δείχνουν στην χώρα.
Συν τοις άλλοις θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η Ελλάδα, ούτε στο ελάχιστο δεν έτυχε της ευνοϊκής μεταχείρισης της ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ ενώ και η παράταση μερικών μηνών του QE θα ευνοήσει την Ελλάδα οριακά.
 
Ο ηθικός κίνδυνος του ελληνικού χρέους

Το moral hazard ή ηθικός κίνδυνος στο ελληνικό χρέος έγκειται στο εξής.
Από τα 318 δισεκ. του ελληνικού χρέους το 74% είναι δάνειας του ESM, EFSF και διακρατικά δάνεια ενώ το ΔΝΤ έχει χορηγήσει δάνειο περίπου 10 δισεκ.
Η Ελλάδα έχει επίσης 67 δισεκ. σε ομόλογα που κατέχουν θεσμικοί ιδιώτες εκ των οποίων 53 δισεκ. κρατικά ομόλογα και 14,9 δισεκ. έντοκα γραμμάτια.
Με την διαδικασία της διευθέτησης του χρέους που θα συμφωνηθεί τους επόμενους μήνες για μια ακόμη φορά τα δάνεια του επίσημου τομέα ESM, EFSF κ.α. θα επιμηκυνθούν.
Ενώ το μεγάλο μέρος του χρέους θα επιμηκύνεται, η Ελλάδα θα βγαίνει στις αγορές να δανειστεί στηριζόμενα σε ιδιωτικά και θεσμικά κεφάλαια που θα έχουν συγκεκριμένη ημερομηνία λήξεως.
Από την μια οι δανειστές της Ελλάδος όπως ο ESM θα προσφέρει επιμηκύνσεις και από την άλλοι οι ιδιώτες επενδυτές…θα προσφέρουν νέα ιδιωτικά κεφάλαια.
Η επιμήκυνση διασφαλίζει σε κάποιο βαθμό στον ιδιώτη ότι θα αποπληρωθούν τα ομόλογα αλλά από την άλλη αποτελεί και ηθικό κίνδυνο λόγω της στρέβλωσης που δημιουργείται.
Θεωρητικά τα ιδιωτικά κεφάλαια θα πρέπει να καλύψουν τα κρατικά δανεικά του ESM και EFSF αλλά αυτό για να συμβεί θα απαιτηθούν δεκαετίες δημοπρασιών ομολόγων.
Συν τοις άλλοις όλοι κατανοούν ότι ακόμη και εάν υπάρξει διευθέτηση του χρέους θα βελτιωθεί το προφίλ βιωσιμότητας αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα καταστεί βιώσιμο το ελληνικό χρέος.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης