Σε χαμηλό 16 μηνών η μετοχή της Tesla – Πρόβλημα βιωσιμότητας για την εταιρεία

Σε χαμηλό 16 μηνών η μετοχή της Tesla – Πρόβλημα βιωσιμότητας για την εταιρεία
Η Tesla «πληρώνει» τις ζημίες και τη χθεσινή συμπεριφορά του Elon Musk
Στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν παρατηρηθεί από τον Ιανουάριο του περασμένου έτους υποχώρησε σήμερα (3 Μαΐου 2018) η μετοχή της Tesla στις χρηματιστηριακές αγορές της Νέας Υόρκης, έπειτα από κατάρρευση της τάξεως άνω του 7%, απόρροια των απογοητευτικών οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2018.
Τον περασμένο Απρίλιο, η μετοχή της Tesla ξεπέρασε τα 389 δολάρια, έπειτα από εντυπωσιακό «ράλι».
Έκτοτε, όμως, έχει υποχωρήσει δραματικά.
Πλέον, η κεφαλαιοποίηση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανία ανέρχεται σε 51,1 δισεκ. δολάρια.
Ωστόσο, σύμφωνα με τη Goldman Sachs, η πτώση της μετοχής θα συνεχιστεί.
Επικαλούμενη την ασφυκτική οικονομική κατάσταση την οποία έχει περιέλθει η αυτοκινητοβιομηχανία, η αμερικανική τράπεζα «βλέπει» την τιμή να υποχωρεί στα 195 δολάρια το αμέσως επόμενο εξάμηνο, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για επίδοση 205 δολαρίων.




Εκτός από τις νέες ζημίες, την παράσταση «έκλεψε» (με την αρνητική έννοια…) ο ιδρυτής και επικεφαλής, Elon Musk, κατά τη χθεσινή ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων.
Ειδικότερα, όταν οι αναλυτές των Bernstein και RBC προσπάθησαν να τον ρωτήσουν σχετικά με την παραγωγή του νέου «Model 3», ο πασίγνωστος επιχειρηματίες τους διέκοψε αγενώς, χαρακτηρίζοντάς τους μεταξύ άλλων «βαρετούς και ρηχούς».
Η περίεργη συμπεριφορά του Elon Musk είναι, πιθανότατα, αποτέλεσμα των ουκ ολίγων «bearish» προβλέψεων της επενδυτικής και οικονομικής κοινότητας, για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ορισμένες εκ των σημαντικότερων παρατίθεται παρακάτω.
Σε ό,τι αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, η Tesla κατέγραψε καθαρές ζημίες ύψους 709,6 εκατ. δολαρίων, έναντι απωλειών ύψους 330,3 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα, με το EBITDA να είναι αρνητικό, στα 3,35 δολάρια ανά μετοχή.
Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν σημαντικά, στα 3,41 δισεκ. δολάρια, έναντι 2,70 το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους.
Οι απώλειες προστίθενται στις συνολικές ζημίες ύψους 2 δισεκ. δολαρίων για το σύνολο του 2017, έναντι απωλειών 666,3 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Τα έσοδα για την ίδια χρονική περίοδο, ανήλθαν σε 11,8 δισεκ. δολάρια.
Όπως αναφέρει σε σημερινή του ανάλυση το Bloomberg, ένας εκ των λόγων που η εταιρεία καταγράφει συνεχόμενες ζημίες, είναι οι πολύ υψηλές δαπάνες.
Το αμερικανικό κανάλι αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η Tesla δαπανά κατά μέσο όρο περίπου 6.500 δολάρια κάθε λεπτό!
Αν τα έξοδα συνεχιστούν με αυτόν τον ρυθμό, τότε το «μαξιλάρι» μετρητών θα αποτελεί παρελθόν έως το τέλος του τρέχοντος έτους, υπογραμμίζεται.



Ωστόσο, υπάρχουν ουκ ολίγοι αναλυτές που έχουν, επίσης, προειδοποιήσει για τη ρευστότητα της εταιρείας.
Μπορεί ο Elon Musk να επέλεξε, ως αστείο, να γνωστοποιήσει τη «χρεοκοπία» της Tesla την Πρωτοχρονιά, ωστόσο δεν είναι καθόλου ψέμα πως η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ταλανίζεται από ανεπαρκή ρευστότητα.
Όπως είχαν αναφέρει και οι αναλυτές της Moody’s, η Tesla ταλανίζεται από χρέος ύψους 10 δισεκ. δολαρίων, τη στιγμή που η ρευστότητα διαμορφωνόταν σε 3,4 δισεκ. δολάρια από μετρητά και χρεόγραφα, έως στις 31 Δεκεμβρίου 2017.
Αυτός ήταν ένας εκ των λόγων που η Moody's υποβάθμισε πρόσφατα σε «B3», από «B2», τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας, διατηρώντας, μάλιστα, το αρνητικό outlook.
Μεταξύ άλλων, οι αξιολογήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας του Elon Musk αντικατοπτρίζουν τη σημαντική υποχώρηση στην παραγωγή του «Model 3», τη μειωμένη ρευστότητα λόγω των αρνητικών ελεύθερων ταμειακών ροών και των εκκρεμών μετατρέψιμων ομολόγων (230 εκατ. τον Νοέμβριο 2018 και 920 εκατ. δολάρια το Μάρτιο του 2019).
Σε ό,τι αφορά ειδικά το χρέος, ομόλογα ύψους 1,2 δισεκ. δολαρίων πρέπει να αποπληρωθούν τους επόμενους 12 μήνες, όταν αναμένεται να καταγράψει και το τρέχον έτος.
Επί αυτού, ο Hitin Anand, αναλυτής της CreditSights, ανέφερε στο Bloomberg ότι η Tesla χρειάζεται να αντλήσει από τις αγορές περίπου 2 δισεκ. δολάρια τους αμέσως επόμενους έξι μήνες, προκειμένου να μην τεθεί σε κίνδυνο η παραγωγή του «Model 3».

Έλλειψη ρευστότητας για την Tesla αναμένει (και) η Bernstein

Η Tesla θα οδηγηθεί εκ νέου στις διεθνείς κεφαλαιαγορές ή θα επιδιώξει μία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, προκειμένου να αντιμετωπίσει την έλλειψη ρευστότητας που θα προκαλέσει η παραγωγή του «Model 3», ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Bernstein.
Παράλληλα, οι συντάκτες της έκθεσης επικεντρώνονται και στις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην παραγωγή του νέου μοντέλου της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι οι εν λόγω καθυστερήσεις «δεν θα εξαντλήσουν» την Tesla.
Η Bernstein διατήρησαν τη σύσταση «neutral» (ουδέτερη) για τη μετοχή της Tesla, χωρίς να μεταβάλλουν την τιμή-στόχο (12μήνου) των 265 δολαρίων.
Στα θετικά, η εταιρεία εκτιμά ότι μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα η Tesla μπορεί πραγματικά να επιτύχει τους στόχους για την παραγωγή του «Model 3», κατακτώντας την αγορά, λόγω της έλλειψης ανταγωνισμού στον κλάδο.

Πρώτη στις θέσεις «short» η μετοχή της Tesla, στη Wall Street

Στη μετοχή της Tesla εντοπίζονται οι περισσότερες -από πλευράς ποσών- θέσεις «short» από πλευράς επενδυτικού κοινού της Wall Street, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η S3 Partners, το ποσό ενισχύθηκε κατά 28% τον Μάρτιο 2018, στα 10,7 δισεκ. δολάρια.
«Η Tesla, η οποία έχασε τη θέση της πρόσφατα από την Apple ως η εταιρεία με τις περισσότερες θέσεις short, βρίσκεται πλέον και πάλι στην κορυφή», γράφει χαρακτηριστικά ο Ihor Dusaniwsky, επικεφαλής της έρευνας για την S3 Partners.

Vilas Capital Management: Η Tesla βρίσκεται μήνες μακριά από την κατάρρευση

Η Tesla βρίσκεται μόλις λίγους μήνες μακριά από την πλήρη κατάρρευση, εκτιμά ο επικεφαλής της Vilas Capital Management, John Thompson, σχολιάζοντας πως δεν έχει δει τίποτα «πιο παράλογο» κατά τη διάρκεια της καριέρας του.
Η μόνη περίπτωση να σωθεί η αυτοκινητοβιομηχανία, είναι ο Elon Musk «να βγάλει έναν λαγό από το καπέλο του», ανέφερε περιπαικτικά, σε σημείωμα προς τους επενδυτές που δημοσιοποιεί το MarketWatch.
«Η Tesla, χωρίς καμία αμφιβολία, βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας», εκτιμά ο John Thompson.

Προβλημάτων συνέχεια…

Μεγάλος αριθμός προβληματικών εξαρτημάτων και μηνύσεις

Η Tesla αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα με τον υψηλό αριθμό ελαττωματικών εξαρτημάτων που παράγονται στα εργοστάσιά της για το «Model 3», ανέφερε σε δημοσίευμά του το CNBC, επικαλούμενο πηγές.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία απάντησε στο κανάλι πως κάθε όχημα υποβάλλεται σε εκατοντάδες επιθεωρήσεις και δοκιμές, πριν τη διάθεσή του για πώληση.
Επίσης, όπως γνωστοποιήθηκε στις 2 Μαϊου 2018, το ποσό των 2 δισεκ. δολαρίων διεκδικεί από την Tesla η νεοφυείς επιχείρηση Nikola Motor, μηνύοντας (στο δικαστήριο της Αριζόνα) την αυτοκινητοβιομηχανία του Elon Musk για «κλοπή» στο design του Tesla «Semi», του ηλεκτροκίνητου ημιφορτηγού που παρουσιάστηκε τον περασμένο Νοέμβριο.
Όπως υποστηρίζει, το Tesla Semi αντιγράφει τον σχεδιασμό του μοντέλου Nikola «One», το οποίο λανσαρίστηκε τον Μάιο του 2016.
Παρατίθενται φωτογραφίες των δύο μοντέλων:



Η Nikola Motor εστιάζει μεταξύ άλλων στο αλεξίσφαιρο παρμπρίζ, την πόρτα εισόδου και την αεροδυναμική άτρακτο.
Μάλιστα, όπως μεταδίδουν τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, η startup είχε προτείνει, μέσω επιστολής, στην Tesla να καθυστερήσει τη δημοσιοποίηση του ημιφορτηγού, έως ότου διευθετηθεί το ζήτημα.
Ωστόσο, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν ακολούθησε τη συμβουλή, με τον Elon Musk να αποκαλύπτει το νέο μοντέλο στο Hawthorne της Καλιφόρνια, στις 16 Νοεμβρίου 2017.
Απαντώντας στο μήνυση, η Tesla «βλέπει» «αβάσιμες κατηγορίες».

Greenlight Capital: Η Tesla λανσάρει επικίνδυνα και μη δοκιμασμένα οχήματα στους δρόμους

Δριμεία επίθεση κατά της Tesla εξαπέλυσαν οι αναλυτές της Greenlight Capital -επικεφαλής της οποίας είναι ο δισεκατομμυριούχος David Einhorn-, κάνοντας μάλιστα λόγο για «επικίνδυνα οχήματα» τα οποία έχουν λανσαριστεί από την αυτοκινητοβιομηχανία του Elon Musk.
«Η Tesla είχε ένα πολύ άσχημο -δεύτερο- τρίμηνο, αλλά πιστεύουμε ότι αξίζει πολύ χειρότερα.
Η αυτόνομη οδήγηση πιθανότατα αντανακλά την προθυμία της Tesla να θέσει στο δρόμο ανεπαρκώς δοκιμασμένα και επικίνδυνα προϊόντα, παρά το σαφές τεχνολογικό πλεονέκτημα», αναφέρεται στο σχετικό σημείωμα προς το επενδυτικό κοινό.
Η Greenlight Capital συστήνει στους πελάτες της να μην αγοράσουν τις μετοχές της εταιρείας, ή να πωλήσουν όσες διαθέτουν, καθώς έπεται περαιτέρω συρρίκνωση στην τιμή.
Σε αυτό το σημείο να αναφερθεί ότι τον περασμένο Ιούλιο, σχολιάζοντας την υψηλή τεχνολογία που προσφέρει η Tesla, o κ. Einhorn είχε πει ότι «η Tesla δεν είναι Apple»...

Σε αντίθετο κλίμα…

Morgan Stanley: Πολύ μεγάλη για να χρεοκοπήσει η Tesla

Η Tesla ίσως είναι «πολύ μεγάλη για να χρεοκοπήσει», αναφέρει σε σημείωμά του ο αναλυτής της Morgan Stanley, Adam Jonas, με αφορμή τις προβλέψεις ορισμένων για περαιτέρω πίεση στη ρευστότητα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε χρεοκοπία.
«Η Tesla ίσως είναι περισσότερο "πολύ μεγάλη για να χρεοκοπήσει", από ό,τι εκτιμά η αγορά.
Οι επόμενοι τρεις μήνες θα είναι οι κρισιμότεροι στην ιστορία της», σημειώνει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι το μέγεθος του εργατικού δυναμικού ενδέχεται να αποτελέσει έναν σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τη μακροπρόθεσμη επιβίωση της εταιρείας.
Ενδεικτικά, απασχολούσε 37.543 εργαζόμενους στο τέλος του περασμένου έτους, με τον αναλυτή της Morgan Stanley να αναμένει αύξηση του αριθμού στις 50.000, έως το 2019 ή το 2020.
«Ο κανόνας του οικονομικού πολλαπλασιαστή αναφέρει ότι μια θέση εργασίας που σχετίζεται με την αυτοκινητοβιομηχανία, μπορεί να υποστηρίξει έως και επτά άλλες θέσεις εργασίας σε όλη την οικονομία», επισημαίνεται.
Μάλιστα, παρατίθεται το παράδειγμα των κολοσσιαίων Chrysler και General Motors, οι οποίες διαφυλάχθηκαν από την κατάρρευση χάρη στην αμερικανική κυβέρνηση.
Ο αναλυτής μείωσε στα 376 -έναντι 379- δολάρια την τιμή-στόχο για τη μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας του Elon Musk.

Κερδοφορία εντός του 2018 για την Tesla, αναμένει ο Elon Musk

Η Tesla αναμένεται το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να καταστεί κερδοφόρα, συγκεκριμένα το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με όσα υποστήριξε τον περασμένο Απρίλιο ο ιδρυτής και επικεφαλής της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Elon Musk.
Ο δισεκατομμυριούχος, ο οποίος έχει ιδρύσει επίσης τις SpaceX, SolarCity και PayEx, απάντησε πρόσφατα -μέσω Twitter- στα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για επιπλέον χρηματοδοτικές ανάγκες της Tesla, ύψους 2,5 δισεκ.-3 δισεκ. δολαρίων εντός του 2018, οι οποίες θα καλύπτονταν από τις διεθνείς κεφαλαιαγορές.
Ειδικότερα, απάντησε στο δημοφιλές περιοδικό «Economist», το οποίο αποκάλεσε «βαρετό», υπογραμμίζοντας ότι η αναμενόμενη κερδοφορία της εταιρείας θα καλύψει τις χρηματοδοτικές της ανάγκες.

Διαβάστε: Η Daimler κέρδισε τον Elon Musk στο δικό του παιχνίδι – Παρουσίασε πριν την Tesla ηλεκτροκίνητο φορτηγό

Διαβάστε: «Επίθεση» της Volkswagen στις πομπώδεις ανακοινώσεις και τις πρακτικές της Tesla

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS