Επιβεβαίωσε την εξαγορά της Προμηθευτικής η Μασούτης - Τι σημαίνει η «κάθοδος» στην Αθήνα

Επιβεβαίωσε την εξαγορά της Προμηθευτικής η Μασούτης - Τι σημαίνει η «κάθοδος» στην Αθήνα
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει η εταιρεία στα 42 χρόνια τής αναπτυξιακής πορείας
Την εξαγορά της αλυσίδας καταστημάτων Προμηθευτική Τροφίμων ΑΕ ανακοίνωσε και επίσημα η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του bankingnews.gr.
Ειδικότερα, η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ εξαγόρασε την αλυσίδα καταστημάτων Προμηθευτική Τροφίμων ΑΕ, που βρίσκεται στον νομό Αττικής, με 57 σημεία πώλησης σε λειτουργία και δύο νέα που ανοίγουν με τον πρότυπο σχεδιασμό καταστημάτων Μασούτης.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει η εταιρεία στα 42 χρόνια τής αναπτυξιακής πορείας της.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της, Γιάννη Μασούτη, είχε εκφράσει την επιθυμία για επέκταση του δικτύου Μασούτης στην Αττική, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, οι οποίες είναι προφανές ότι βρέθηκαν και ευνόησαν μία επιτυχημένη εξαγορά.
Η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ είναι market leader του κλάδου στη Βόρεια Ελλάδα. Διαθέτει δίκτυο καταστημάτων με 273 καταστήματα, 251 καταστήματα λιανικής και 22 καταστήματα χονδρικής Cash & Carry.
Αναπτύσσεται γεωγραφικά σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας, Θράκης, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Φθιώτιδας, Αιτωλοακαρνανίας, Εύβοιας και τα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Χίο και Θάσο.
Για το 2017, το προσωπικό που απασχολήθηκε από την εταιρεία, στο σύνολό του ήταν 7.479 άτομα.
«Τώρα, η Διαμαντής Μασούτης θα βρίσκεται και στην Αττική και την Άνδρο και θα δώσει την ευκαιρία στους καταναλωτές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τα "ελληνικά και οικονομικά" σούπερ μάρκετ Μασούτης.
Η διοίκηση της εταιρείας καλωσόρισε θερμά τους εργαζόμενους και τους διαβεβαίωσε ότι θα φροντίσει για την ομαλή μετάβασή τους στην αλλαγή εργοδοσίας, διασφαλίζοντας όλα τα εργασιακά δικαιώματά τους.
Η εταιρεία που διακρίθηκε για 7η συνεχή χρονιά ανάμεσα στις 10 πρώτες εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα, υποδέχεται σε αυτό το ξεχωριστό περιβάλλον εργασίας, που λειτουργεί με σεβασμό και προτεραιότητα στο προσωπικό και τους καταναλωτές, τους 1.050 εργαζόμενους της Προμηθευτικής Τροφίμων ΑΕ, για μία νέα πορεία στον χώρο.
Η εταιρεία διαθέτει ιδιόκτητο Logistics Center υψηλών προδιαγραφών με πολλές δυνατότητες που μπορεί να υποστηρίξει και αυτό το μεγάλο βήμα ανάπτυξης της εταιρείας. Επίσης, αναπτύσσει δίκτυο franchise με την επωνυμία "express market" με 245 μέλη σε όλη την Ελλάδα» σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Πώς η κάθοδος της Μασούτης στην Αθήνα αλλάζει το τοπίο στο λιανεμπόριο - Τί γίνεται με Σκλαβενίτη, ΑΒ, My Market και Lidl

Πριν ακόμη καταλαγιάσει η σκόνη από τις σημαντικές ανακατατάξεις που επέφερε στον κλάδο του λιανεμπορίου η εξαγορά της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης, μία νέα κίνηση έρχεται να ταράξει τα νερά του κλάδου.
Η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης κατεβαίνει στην Αθήνα μέσω της εξαγοράς της Προμηθευτικής, μία μεσαίας τάξης αλυσίδα σουπερμάρκετ που διαθέτει 57 καταστήματα και απασχολεί περί του 1.000 εργαζόμενους.
Η Μασούτης η οποία συμπλήρωσε 40 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, διαθέτει 272 καταστήματα, 250 σούπερ μάρκετ, 22 καταστήματα χονδρικής Cash & Carry, και ένα κέντρο αποθήκευσης και διανομής και είχε παρουσία μέχρι τώρα από την Θράκη μέχρι και την Αιτωλοακαρνανία, εξέταζε τα τελευταία χρόνια τον τρόπο με τον οποίο θα έμπαινε στην αθηναϊκή αγορά.
Αν και πολλές φορές τέθηκε επί τάπητος το ενδεχόμενο της αυτόνομης ανάπτυξης, εντούτοις αυτό απορρίφθηκε καθώς απαιτούνταν πολύ περισσότερα κεφάλαια.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συζητήσεις της Μασούτης με την Προμηθευτική ξεκίνησαν στις αρχές του έτους και πριν από μερικές ημέρες υπήρξε οριστικοποίηση της συμφωνίας.
Η Μασούτης, η οποία είχε βρεθεί στο στόχαστρο εξαγοράς άλλων μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ, όχι μόνο δεν υπέκυψε στις προτάσεις, αντίθετα έκανε το μεγάλο βήμα, να μπει στην αθηναϊκή αγορά όπου έχουν ισχυρή παρουσία η Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος, τα Lidl αλλά και τα My Market και ως εκ τούτου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.
Η Μασούτης η οποία τουλάχιστον στην Βόρεια Ελλάδα έχει ένα πολύ ισχυρό brand, έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να αποσπά συνεχώς μερίδια αγοράς.
Είναι ενδεικτικό ότι την τελευταία πενταετία όταν η αγορά έχασε 18%, η συγκεκριμένη εταιρεία πρόσθεσε στα ποσοστά της επιπλέον 22%.
Σήμερα, το μερίδιο της Μασούτης, πανελλαδικά βρίσκεται κοντά στο 12%, ενώ στη βόρεια Ελλάδα είναι ο αδιαμφισβήτητος leader με μερίδιο 34%.
 
Αυξάνεται ο ανταγωνισμός

Η έλευση της Μασούτης στην Αθήνα ταράζει εκ νέου τα νερά, σε μία στιγμή που ο τζίρος των πωλήσεων ανακάμπτει - σημείωσαν άνοδο 1,6% το 2017 ενώ ανοδικά αναμένεται να κινηθούν και φέτος.
Η εξέλιξης αυτή, σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς, εντείνει το ήδη αυξημένο ανταγωνισμό που επικρατεί ανάμεσα στις αλυσίδες σουπερμάρκετ καθώς το 2018 εκτιμάται ότι θα είναι το έτος ξεκαθαρίσματος στον κλάδο.
Και αυτό γιατί από την 1η Μαρτίου 2017, ο όμιλος Σκλαβενίτη αποτελεί τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα, έχοντας πλέον 560 καταστήματα στο δίκτυό του, ενώ μέσω της αυτόνομης ανάπτυξης η ΑΒ Βασιλόπουλος, έχει καταφέρει να έχει παρουσία σε όλη σχεδόν την ελληνική επικράτεια, ενώ όσον αφορά τα My Market φέτος αναμένεται να ολοκληρωθεί η πλήρη ενσωμάτωση του δικτύου της πρώην Βερόπουλος.
Σήμερα, το δίκτυο των My market αριθμεί πλέον περισσότερα από 230 σημεία σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί περίπου 9.200 εργαζόμενους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Ισχυρος παίκτης και η Lidl η οποία τα τελευταία χρόνια βγήκε ενισχυμένη σημαντικά από την οικονομική κρίση, αλλά και απ την κατάρρευση του δικτύου της Μαρινόπουλος.
Το συγκριτικό της πλεονέκτημα, άλλωστε, όπως δήλωσαν πρόσφατα και τα στελέχη της είναι οι χαμηλές τιμές και το γεγονός ότι αποτελεί τον μοναδικό hard discounter στην ελληνική αγορά.
Σήμερα το δίκτυο της Lidl αριθμεί 219 καταστήματα, ενώ η εταιρεία έχει δημιουργήσει και 5 κέντρα logistics.
Συνολικά τα 17 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα η εταιρεία έχει υλοποιήσει επενδύσεις άνω του 1,2 δισ. ευρώ.
Με φιλόδοξους στόχους μπήκε στην ελληνική αγορά και η Spar η οποία προχώρησε σε συμφωνία με την Αστέρας.
Η συμφωνία αυτή προβλέπει το rebranding καταστημάτων του ομίλου αγορών, όπως και την πλήρη αναδιοργάνωσή τους βάσει των προδιαγραφών λειτουργίας της SPAR.
Στόχος της SPAR Hellas είναι να δημιουργήσει και να διαχειριστεί το μεγαλύτερο συνεταιριστικό δίκτυο καταστημάτων λιανικής από ανεξάρτητους retailers στη χώρα.
Σε βάθος τετραετίας θα αναπτύξει περισσότερα από 350 καταστήματα SPAR σε όλη την επικράτεια, με 1.400 είδη ιδιωτικής ετικέτας

Πού θα κριθεί η μάχη μεταξύ των αλυσίδων

Μπορεί η τακτική των προσφορών που κορυφώθηκε με την εξαγορά του δικτύου της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης προκειμένου να διατηρήσουν τους πελάτες τους, να  προβλημάτισε τα στελέχη των μεγάλων αλυσίδων και να δήλωναν ότι θα πρέπει να περιοριστεί, εντούτοις η κάθοδος του Μασούτη στην Αθήνα, αλλάζει τις όποιες σχετικές σκέψεις.
Και αυτό γιατί όλοι γνωρίζουν ότι ο ανταγωνισμός θα είναι μεγάλος και τα χρήματα που θα πρέπει να πέσουν στην αγορά για την χρηματοδότηση των προσφορών θα είναι πολλά.
Μόνο για το 2018 οι αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν προϋπολογίσει να ρίξουν περί τα 200 εκατ. ευρώ προκειμένου να πριμοδοτήσουν τις προσφορές τους.
Αν και όλοι συμφωνούν ότι η τακτική των προσφορών εκπαιδεύει «λάθος τον καταναλωτή», η τακτική των προσφορών από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ δεν θα κοπάσει.

Ανακάμπτουν οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο - Υποχωρεί το καλάθι

Μπορεί σύμφωνα με τις έρευνες να αναμένεται αύξηση 2,6% στις πωλήσεις λιανεμπορίου κατά δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ωστόσο σύμφωνα με έρευνα της IRI το μέσο  μηναίο καλάθι αναμένεται  να μειωθεί φέτος κατά 5 ευρώ  και να υποχωρήσει στα 312 ευρώ από 317 ευρώ  πέρυσι.
Η περιοχή  της Αττικής που αποτελεί το 50%  της συνολικής αγοράς  διατηρεί το καλάθι αγορών στα 317 ευρώ, ενώ οι καταναλωτές επιδίδονται στο «κυνήγι»  των προσφορών και γι’  αυτό επισκέπτονται  τουλάχιστον 6 δίκτυα  λιανικής  πώλησης. Το 50%  των καταναλωτών επισκέπτεται  τουλάχιστον 3 φορές  την εβδομάδα μία αλυσίδα σούπερ  μάρκετ.
Η έρευνα αποκαλύπτει  μεταξύ άλλων ποια αλυσίδα σούπερ  μάρκετ  έρχεται  πρώτη στη σκέψη των καταναλωτών.
Φέτος η έρευνα ανέδειξε στην πρώτη θέση τον όμιλο Σκλαβενίτη  με ποσοστό 35%  μετά  την απορρόφηση του δικτύου Μαρινόπουλου.
Ακολουθεί η  αλυσίδα  ΑΒ  Βασιλόπουλος  με ποσοστό 30%, η οποία πέρυσι  προηγούνταν  με δέκα ποσοστιαίες μονάδες  διαφορά από τον  όμιλο Σκλαβενίτη.
Στη Βόρεια Ελλάδα ο όμιλος Μασούτη διατηρεί την κυριαρχία του.
Μένει να δούμε αν θα καταφέρει να κερδίσει και το στοίχημα της αθηναϊκής αγοράς,

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS