Palisade Research: Τα subprime δάνεια αυτοκινήτου στις ΗΠΑ είναι η νέα μεγάλη «φούσκα»

Palisade Research: Τα subprime δάνεια αυτοκινήτου στις ΗΠΑ είναι η νέα μεγάλη «φούσκα»
Palisade Research: Τα subprime δάνεια αυτοκινήτου στις ΗΠΑ είναι η νέα μεγάλη «φούσκα»
Την περασμένη εβδομάδα, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, σημείωσαν την μεγαλύτερη πτώση τους από το 2009 - αμέσως μετά την κατάρρευση της χρηματοπιστωτικής αγοράς το 2008.
Αυτή τη στιγμή, η αγορά αυτοκινήτων στις παρουσιάζει ενδείξεις απίστευτης ανησυχίας σύμφωνα με report της Palisade Research.
Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια για αγορά αυτοκινήτου στη δευτερογενή αγορά (subprime auto-loans) είναι υψηλότερα από ότι στην τελευταία ύφεση (2008).



Αυτό που είναι ενδιαφέρον - και ανησυχητικό - είναι ότι οι καταναλωτές αθετούν τα δάνεια αυτοχρηματοδοτήσεων χαμηλού κινδύνου όταν η οικονομία υποτίθεται ότι «πηγαίνει πολύ καλά».
Αφού η οικονομία των ΗΠΑ βρίσκεται στην σωστή τροχιά γιατί οι αθετήσεις των δανείων για αγορά αυτοκινήτου βρίσκονται σε υψηλά 22 ετών;
Αυτή ήταν η ίδια κατάσταση που οδήγησε στην κρίση κατοικιών του 2008. . .
Πρώτον, υπήρξε μαζική αύξηση των ενυπόθηκων χρεογράφων και των χρεών ενυπόθηκων δανείων.
Στη συνέχεια, η Fed - με επικεφαλής τον Alan Greenspan - άρχισε επιθετικά να αυξάνει τα επιτόκια μετά από χρόνια χαμηλών επιτοκίων.
Λίγο αργότερα, άρχισαν να εκτοξεύονται οι αθετήσεις πληρών στα ενυπόθηκα δάνεια και τελικά ακολούθησε το χάος.
Χάρη στην Fed, με σχεδόν μια δεκαετία πολιτικών μηδενικού επιτοκίου (ZIRP) και τρεις κύκλους ποσοτικής χαλάρωσης (που ανήλθαν σε πάνω από 3,8 τρισ. δολάρια), τα νοικοκυριά έγιναν όμηροι των φθηνών δανείων.



Οι πολιτικές αυτές καθιστούν όλο το οικονομικό σύστημα εύθραυστο, καθιστώντας τους καταναλωτές εθισμένους στο φτηνό χρέος.
Στη συνέχεια άρχισαν να γίνονται αυστηρότερες οι πιστώσεις - οι οποίες περιπλέκουν τους δανειολήπτες.
Απλά κοιτάξτε την κατάρρευση της αύξησης των δανείων για αγορά αυτοκινήτου από το 2015 - όταν η Fed άρχισε να συσφίγγει τον ισολογισμό της με το τέλος του  QE και να μιλά για αυξήσεις επιτοκίων.



Σαφώς τα υψηλότερα ποσοστά είχαν αντίκτυπο στα νέα δάνεια αυτοκινήτων.
Αλλά ένα μεγαλύτερο - και πιο πιεστικό - πρόβλημα είναι ότι οι βραχυπρόθεσμες αυξήσεις των επιτοκίων της Fed καθιστούν αυτά τα τρέχοντα δάνεια αυτοχρηματοδότησης χαμηλού κινδύνου ακατάλληλα.
Οι δανειολήπτες δυσκολεύονται να πληρώνουν περισσότερους τόκους για ένα περιουσιακό στοιχείο.
Σαφώς, η οικονομική προσιτότητα γίνεται πρόβλημα. . .



Η Fed δημιούργησε μια φούσκα στα δάνεια αυτοκινήτων, διατηρώντας τα ποσοστά χαμηλά και εκτυπώνοντας τρισεκατομμύρια δολάρια.
Και τώρα πρόκειται να αλλάξουν άρδην τα δεδομένα με τις αυξήσεις των επιτοκίων.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS