Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Η τρίτη δέσμη μέτρων για την Κινητικότητα

tags :
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Η τρίτη δέσμη μέτρων για την Κινητικότητα
Στόχος της Ε.Ε. είναι ο ευρωπαίος πολίτης να μπορεί να κινηθεί ασφαλέστερα
Η Οδηγία 2009/103/ΕΚ σχετικά με την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων οχημάτων (MID) είναι κατάλληλη για να ρυθμίσει το θέμα της ευθύνης έναντι τρίτων που θα προκύψει από την κυκλοφορία των αυτοματοποιημένων οχημάτων.
Στις 17 Μαίου η Eυρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την τρίτη Δέσμη Μέτρων με τον τίτλο «Η Ευρώπη σε κίνηση», σε συνέχεια της πρώτης και δεύτερης το Μάιο και το Νοέμβριο του 2017 αντίστοιχα.
Με την ολοκλήρωση των μέτρων αυτών (Τhird Mobility Package) στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ο ευρωπαίος πολίτης να μπορεί να κινηθεί ασφαλέστερα χρησιμοποιώντας οχήματα που είναι λιγότερο ρυπογόνα και εξοπλισμένα με τα πιο προηγμένα συστήματα ασφάλειας.
Η παραπάνω δέσμη μέτρων περιλαμβάνει τις ακόλουθες δημοσιεύσεις :
• Aνακοίνωση μέτρων για την οδική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων νέων στόχων για τη μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων αλλά και για πρώτη φορά των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία συμβάντα μέχρι το 2030. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προέβη στην Ανακοίνωση αυτή καθώς μολονότι ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα έχει μειωθεί κατά περισσότερο από το ήμισυ από το 2001, το 2017 έχασαν τη ζωή τους τους δρόμους της ΕΕ 25.300 άνθρωποι, ενώ 135.000 άλλοι τραυματίστηκαν σοβαρά. Προτείνεται επίσης τα νέα οχήματα να είναι εξοπλισμένα με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως Αutomated Emergency Braking και η Intelligent Speed Assistance. Επίσης, η Επιτροπή βοηθά στο συστηματικό εντοπισμό των επικίνδυνων τμημάτων του οδικού δικτύου. Με αυτά τα δύο μέτρα θα μπορούσαν να σωθούν έως και 10.500 ζωές και να αποφευχθούν σχεδόν 60.000 τραυματισμοί κατά την περίοδο 2020-2030 (σύμφωνα με το σχετικό Δελτίο Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το θέμα αυτό, 17 Μαίου 2018).
• Ανακοίνωση για Αυτοματοποιημένη και Συνδεδεμένη Κινητικότητα με στόχο η Ευρώπη να καταστεί ηγετική δύναμη παγκοσμίως στον τομέα των αυτοματοποιημένων και ασφαλών συστημάτων κινητικότητας. Στο κείμενο της Ανακοίνωσης αναφέρεται το θέμα της πρόσβασης δεδομένων του οχήματος από παρόχους υπηρεσιών-τρίτα μέρη χωρίς όμως να προβλέπονται συγκεκριμένα βήματα για τη διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού μεταξύ των παρόχων και χωρίς να διασφαλίζεται το δικαίωμα των καταναλωτών να αποφασίζουν οι ίδιοι σε ποιον πάροχο θα παρέχουν πρόσβαση των δεδομένων του οχήματός τους και για ποιο λόγο.
Όσον αφορά το θέμα της ευθύνης και της αυτοματοποιημένης κινητικότητας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαιώνει ότι η Οδηγία 2009/103/ΕΚ σχετικά με την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων οχημάτων (MID) είναι κατάλληλη για να ρυθμίσει το θέμα της ευθύνης έναντι τρίτων που θα προκύψει από την κυκλοφορία των αυτοματοποιημένων οχημάτων.
• Νομοθετικές πρωτοβουλίες σχετικά με τα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα φορτηγά .
• Δύο νομοθετικές πρωτοβουλίες για την καθιέρωση ψηφιακού περιβάλλοντος για την ανταλλαγή πληροφοριών στις μεταφορές.
• Νομοθετική πρωτοβουλία για τον εξορθολογισμό των διαδικασιών αδειοδότησης για έργα που εκτελούνται στο κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης