Το υγροποιημένο φυσικό αέριο εισέρχεται ως καύσιμο στην ακτοπλοΐα από το 2020

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο εισέρχεται ως καύσιμο στην ακτοπλοΐα από  το 2020
Να σημειωθεί  ότι η ΕΕ προέκρινε πέντε Ευρωπαϊκά λιμάνια, (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) για διαμορφωθούν οι κανόνες λειτουργίας ώστε να γίνεται η τροφοδοσία των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο
Διεθνές κέντρο τροφοδοσίας πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο μπορεί να γίνει η Ελλάδα στη λεκάνη της ανατολικής Μεσογείου, καθώς είμαστε μια χώρα που γεωπολιτικά ευνοεί κάτι τέτοιο, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής σε συνέντευξη Τύπου.
Αναφερόμενος στην προώθηση σχετικού προεδρικού διατάγματος που αφορά την εφαρμογή κανονισμού για τον ασφαλή ανεφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο.
 Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, είπε ότι  η χώρα μας θα αποκτήσει το ανάλογο θεσμικό πλαίσιο για να μπορέσει να ανταποκριθεί σε διεθνείς υποχρεώσεις της που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος και με τις εκπομπές αερίων των πλοίων αλλά και με τις πολιτικές που στοχεύουν  για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
Για το θέμα των υποχρεώσεων της χώρας μας, ο κ.Κουρουμπλής ανέφερε ότι η εσωτερική νομοθεσία της Ελλάδας έπρεπε να προσαρμοστεί με την οδηγία 2014/94 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που εντάχθηκε στο σχετικό νόμο 4439/2016 περί καυσίμων των πλοίων και με την προοπτική να προχωρήσει η έκδοση ενός διατάγματος που να εμπεριέχει όλους τους κανόνες λειτουργίας αυτού του νέου πλαισίου για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου.  
Υπογράμμισε ότι στο πλαίσιο και των υποχρεώσεων της χώρας μας που από το 2020 γίνεται υποχρεωτική η χρήση καυσίμων στα πλοία χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κάτω του 0,5%.
Ανέφερε ότι για τη σύνταξη του σχετικού προεδρικού διατάγματος υπήρξε συνεργασία των φορέων, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλιας (ΣΕΕΝ), του πολυτεχνείου, του τεχνικού επιμελητηρίου, νηογνωμόνων και άλλων.
Να σημειωθεί  ότι η ΕΕ προέκρινε πέντε Ευρωπαϊκά λιμάνια, (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) για διαμορφωθούν οι κανόνες λειτουργίας ώστε να γίνεται η τροφοδοσία των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Η τροφοδοσία  των πλοίων θα γίνεται  με τέσσερις τρόπους.
Από πλοίο σε πλοίο, από βυτίο σε πλοίο, από οργανωμένες εγκαταστάσεις όπως είναι η Ρεβυθούσα σε πλοίο και από φορητές δεξαμενές σε πλοίο.
Ο υπουργός είπε επίσης ότι υπήρξε ένα πολύ δύσκολο ζήτημα που είχε θέσει η ακτοπλοΐα, για το αν μπορεί να γίνεται η τροφοδοσία πλοίων  όπως στο πετρέλαιο και στο υγροποιημένο φυσικό αέριο κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, προκειμένου να μπορεί να τηρούνται πιστά οι ώρες των αφιξοναχωρήσεων των πλοίων.
"Με το προεδρικό διάταγμα πρόσθεσε αντιμετωπίζεται και αυτή η περίπτωση"
Το  πρόγραμμα Ρoseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία  η Μαρία Φωτιάδου Διευθύντρια Αναπτυξιακών Δραστηριοτήτων.
Η ΔΕΠΑ – Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ΑΕ είπε  ότι η συγχρηματοδότηση του προγράμματος αφορά υποδομές σταθερών εγκαταστάσεων  μικρής κλίμακας στα βασικά λιμάνια Πάτρα, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο Κρήτης.
Για τον Πειραιά σε αρχική φάση πρόσθεσε δεν προβλέπεται εγκατάσταση γιατί ο ανεφοδιασμός θα γίνεται απευθείας με μικρές φορτηγίδες που θα παρέχουν το καύσιμο.
Η κα Ιωσήφ Φλωρεντίν Συντονιστής Διευθυντής Νέων έργων του ΔΕΣΦΑ δήλωσε ότι η επόμενη φάση του προγράμματος θα αφορά στην κατασκευή στη Ρεβυθούσα σταθμού ανεφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων.
Ο σχεδιασμός πρόσθεσε χρηματοδοτήθηκε από το Poseidon med 2 και η κατασκευή από το ΕΣΠΑ 2014 -2020 ενώ έχει ήδη προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και ευελπιστούμε να λειτουργεί μέχρι το 2020.
Ο Παναγιώτης Μήτρου ο υπεύθυνος του τομέα Ναυτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Lloyd's Register του Πειραιά είπε ότι για το Poseidon II έχουν προβλεφθεί από το ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών 53 εκατ. ευρώ ενώ το υπόλοιπο 50% συγχρηματοδοτείται από τους εταίρους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση για το ελληνικό κράτος και τον Έλληνα φορολογούμενο.
Η Άννα Αποστολοπούλου υπεύθυνη του προγράμματος Poseidon Med II από τους Lloyd's είπε υπάρχει δυνατότητα μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων  να γίνει η χρηματοδότηση ναυπήγησης νέων πλοίων ενώ τόνισε ότι στα πλαίσια του προγράμματος γίνεται και ο σχεδιασμός ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρεβυθούσα  στα άλλα λιμάνια.
Επίσης υπογράμμισε ότι γίνεται παράλληλα αναλυτικός σχεδιασμός σε πέντε πλοία από τα 10 που έχουν  επιλεγεί για τη μετατροπή τους από το καύσιμο που καίνε σήμερα να χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο και μεταξύ αυτών είναι τα πλοία Festos palace, Nήσος Μύκονος και Τera jet.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
wwww.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS