Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τα διόδια στους αυτοκινητοδρόμους μειώνει η κυβέρνηση μέσω επεκτάσης των συμβάσεων

tags :
Τα διόδια στους αυτοκινητοδρόμους μειώνει η κυβέρνηση μέσω επεκτάσης των συμβάσεων
Ειδικά για το θέμα της Αττικής Οδού, το Υπουργείο αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο της διετής παράτασης.
Τη  μείωση των διοδίων στους μεγάλους οδικούς άξονες εξετάζει η κυβέρνηση μέσω της επέκτασης των συμβάσεων διαχείρισης και εκμετάλλευσης τους, στους υφιστάμενους παρόχους.
Μερικά από τα έργα που εξετάζεται η επέκταση των συμβάσεων όπως άλλωστε δήλωσε και ο Υπουργός Υποδομών κατά την διάρκεια συζήτησης που είχε στην εκδήλωση για την ολοκλήρωση του έργου της Ολυμπίας Οδού είναι η επέκταση της Αττικής Οδού σε Λαύριο και Ραφήνα, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη Κακαβιά, η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού μέχρι την Ολυμπία, η σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον Μορέα, της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου με τη Ναύπακτο καθώς και η ολοκλήρωση του Ε-6.
«Το επόμενο βήμα είναι η λειτουργική και περιβαλλοντική ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της χώρας. Οι επεκτάσεις όλων των αυτοκινητοδρόμων μπορούν να συνοδευτούν από μείωση των διοδίων και μετατροπή του χρόνου κάθε παραχώρησης.
Αυτή είναι η πρόκληση που έχουμε για το μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Ειδικά για το θέμα της Αττικής Οδού, το Υπουργείο αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο της διετής παράτασης.
Η σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου λήγει το 2024 (οπότε το έργο επιστρέφει στο Δημόσιο) και σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο η σύμβαση να παραταθεί μέχρι το 2026.
Σύμφωνα και με δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, για να γίνει κάτι τέτοι δεν απαιτείται κύρωση από τη Βουλή, ωστόσο πρέπει να εγκριθεί από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.
Ως αντάλλαγμα για την διετή παράταση του αυτοκινητοδρόμου θα είναι οι μελέτες τόσο για τις επεκτάσεις του προαστιακού, όσο και για το νέο μεγάλο διαγωνισμό με επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή των επεκτάσεων η κυβέρνηση αφενός μεν επιτυγχάνει την μείωση των διοσόων για τους χρήστες των αυτκινητοδρόμων και αφτέρου εξασφαλίζει την μελέτη και κατασκευή της επόμενης μεγάλης γειά έργων στην χώρα μας.
Είναι ενδεικτικό ότι όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της PwC οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν στην έλλειψη χρηματοδότησης των έργων υποδομής είναι ο κακός σχεδιασμός, η αργή διαδικασία πολιτικής συναίνεσης και οι καθυστερήσεις.
Ζωτικής σημασίας για την αναζωογόνηση των επενδύσεων σε έργα υποδομών είναι η αποτελεσματική απορρόφηση των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ, η δημιουργία κινήτρων για τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα με τη μορφή παραχωρήσεων και η σταδιακή αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης. Μέσω του νέου ΕΣΠΑ, από το 2014 έως το 2020 αναμένεται να αντληθούν 8,7 δισ. ευρώ για χρηματοδότηση έργων υποδομών.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης