Τελευταία Νέα
Οικονομία

Η κυβέρνηση «ξεπούλησε» την Μακεδονία για να πάρει στις 21/6 έωλα οικονομικά ανταλλάγματα και χωρίς λύση στο χρέος

Η κυβέρνηση «ξεπούλησε» την Μακεδονία για να πάρει στις 21/6  έωλα οικονομικά ανταλλάγματα και χωρίς λύση στο χρέος
Ο αμερικανικός παράγοντας έχει παρέμβει ζητώντας να στηριχθεί η Ελλάδα και προφανώς αυτό θα συμβεί μερικώς όπως θα αποκαλυφθεί στις 21 Ιουνίου στο Eurogroup.
Η αγωνία της ελληνικής κυβέρνησης να επισπεύσει τις διαδικασίες για το Μακεδονικό πριν το περίφημο Eurogroup στις 21 Ιουνίου δημιούργησε πολλές υποψίες.
Με ανόητα επιχειρήματα ότι θα καταλυθεί η δημοκρατία, ότι σχεδιάζεται πραξικόπημα και άλλα ευφάνταστα σενάρια επιστημονικής φαντασίας, επίσπευσαν και την διαδικασία πρότασης μομφής η οποία δεν πέρασε αφού 153 βουλευτές ψήφισαν αρνητικά.
Όλα είχαν ένα σκοπό, στις 17 Ιουνίου ο έλληνας πρωθυπουργός να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό της FYROM στις Πρέσπες - όπως και έγινε - και να υπογράψουν μια κατάπτυστη συμφωνία της ντροπής.
Η Ελλάδα ξεπουλάει την Μακεδονία και δωρίζει το όνομα στην FYROM.
Γιατί τέτοια βιασύνη;
Η απάντηση είναι ξεκάθαρη.
Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι τόσο ο αμερικανικός παράγοντας όπως εκφράζεται από το State Department και τον πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα, όσο και με τον ESM και ΕΕ που εκφράζουν Regling και άλλοι θεσμικοί παράγοντες έχουν εμπλακεί στην υπόθεση του Μακεδονικού.
Ο αμερικανικός παράγοντας έχει παρέμβει ζητώντας να στηριχθεί η Ελλάδα και προφανώς αυτό θα συμβεί μερικώς όπως θα αποκαλυφθεί στις 21 Ιουνίου στο Eurogroup.
Η ελληνική κυβέρνηση θα εμφανιστεί στο Eurogroup – που θεωρητικώς δεν σχετίζεται με πολιτικά ή εθνικά ζητήματα – έχοντας κλείσει μια διμερή συμφωνία η οποία θα επιτρέψει στην FYROM να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ αργότερα.
Η Ελλάδα, ο Τσίπρας θα εμφανιστούν με θετική συνεισφορά στην ευρωπαϊκή ενοποίηση και με την στήριξη των ΗΠΑ και των Βρυξελλών θα πάρει οικονομικά ανταλλάγματα.
Ουσιαστικά παραδόθηκε η ελληνική ιστορία της Μακεδονίας για έωλα ανταλλάγματα γιατί;
Η Ελλάδα στην συμφωνία που θα πετύχει στις 21 Ιουνίου θα πάρει μια συμφωνία με 3 βασικές παραμέτρους
1)Θα λάβει ένα αξιόλογο κεφαλαιακό απόθεμα περί τα 35 δισεκ. μαζί με την ίδια συμμετοχή της χώρας.
Δηλαδή η ελληνική κυβέρνηση θα μπορεί να υποστηρίζει ότι δεν πήρε προληπτική πιστωτική γραμμή και ότι τα μνημόνια τελείωσαν.
2)Το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει στο τρίτο μνημόνιο αλλά θα παραμείνει ως τεχνικός σύμβουλος από Σεπτέμβριο του 2018 και εν συνεχεία.
3)Θα πάρει μια υποτυπώδης λύση για το χρέος που δεν θα διασφαλίζει την Ελλάδα.

Πιθανότατα δύο κεφαλαιακά μαξιλάρια για την Ελλάδα

Όταν το 2015 ανακοινώθηκε το τρίτο πρόγραμμα στήριξης ή τρίτο μνημόνιο είχε καθοριστεί το ύψος του δανείου από τον ESM σε έως 86 δισεκ. ευρώ.
Το έως 86 δισεκ. ευρώ δεν ετέθη τυχαία.
Φθάνοντας στο σήμερα μια πρόταση που έχει κατατεθεί είναι το τελικός ύψος του δανείου να επανακαθοριστεί σε 80 δισεκ. ευρώ από έως 86 δισεκ. ευρώ που αρχικώς είχε ανακοινωθεί.
Το στοιχείο αυτό είναι πολύ ουσιώδες για με βάση το τελικό ύψος του δανείου θα καθοριστεί και το κεφαλαιακό απόθεμα που τελικώς θα δημιουργηθεί για να συνδράμει στην στήριξη της Ελλάδος.
Εφόσον το ύψος του δανείου του τρίτου προγράμματος στήριξης θα είναι 80 δισεκ. ισχύουν τα εξής.
80 δισεκ. το ύψος του δανείου - 42 δισεκ. που έχουν χορηγηθεί = 38 δισεκ. – 11 δισεκ. που θα δοθούν στο πλαίσιο της 4ης αξιολόγησης 27 δισεκ. οπότε απομένουν 27 δισεκ.

Θα δημιουργηθούν δύο κεφαλαιακά μαξιλάρια – Στο ένα την διοίκηση θα την έχει η Ελλάδα και στο άλλο ο ESM

Με βάση πηγή προσκείμενη στον ESM που μίλησε ανεπίσημα στο bankingnews υπάρχουν διάφορα σχέδια για την δημιουργία του κεφαλαιακού αποθέματος για την Ελλάδα.
Με βάση μια πρόταση που εσχάτως εξετάζεται είναι να δημιουργηθούν δύο κεφαλαιακά μαξιλάρια δύο capital buffers.
Στο ένα κεφαλαιακό μαξιλάρι την ιδιοκτησία θα την έχει ο ESM αλλά την διαχείριση για το πώς θα χρησιμοποιηθεί θα το έχει η Ελλάδα.
Αυτό το κεφαλαιακό μαξιλάρι μπορεί να έχει 20-22 δισεκ. κεφαλαιακό απόθεμα.
Στο άλλο κεφαλαιακό μαξιλάρι την άμεση ιδιοκτησία θα την έχει η Ελλάδα και θα διαθέτει 11 δισεκ. η δόση της 4ης αξιολόγησης και 6,2 δισεκ. που ήδη έχει ταμείο η Ελλάδα.
Συνολικά τα δύο κεφαλαιακά μαξιλάρια 20 με 22 δισεκ + 18 δισεκ. = 38 δισεκ. ευρώ τουλάχιστον.

Ποιοι οι σκοποί των δύο κεφαλαιακών μαξιλαριών;

Με βάση την πηγή προσκείμενη στον ESM τα δύο κεφαλαιακά μαξιλάρια θα έχουν τριπλό ρόλο
-Να αποπληρωθεί μέρος των δανείων του ΔΝΤ προς την Ελλάδα με στόχο τα 10 δισεκ. που είναι τα δάνεια να μειωθούν στα 3 ή 4 δισεκ. δηλαδή να αποπληρωθούν 7 ή 6 δισεκ. ευρώ.
Εάν τα δάνεια του ΔΝΤ προς την Ελλάδα μειωθούν σε 3-4 δισεκ. τότε το ΔΝΤ θα βγάλει την Ελλάδα από την κατηγορία των υπερδανεισμένων χωρών – quota δηλαδή ποσόστωση X 3 – και έτσι θα μπορούσε να αλλάξει και την μεθοδολογία αξιολόγησης της DSA της αξιολόγησης για την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.
-Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να υπάρξει πρόνοια για τις τράπεζες δηλαδή να σχηματιστεί ένα κεφάλαιο 6 ή 8 δισεκ. που θα αφορά τις ελληνικές τράπεζες ως δικλείδα ασφαλείας.
-Η Ελλάδα θα αποπληρώσει ληξιπρόθεσμες οφειλές
-Τα κεφαλαιακά αποθέματα θα καλύπτουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες έως το 2022 αν και ακόμη αυτό δεν έχει οριστικοποιηθεί γιατί κάποιοι προτείνουν έως το 2020 και άλλοι έως το 2022.
-Η Ελλάδα άπαξ και τα δάνεια του ΔΝΤ – έχουν το υψηλότερο επιτόκιο 3,55% - δεν μπορεί να δανείζεται με υψηλότερα επιτόκια καθώς θα περάσει λάθος μήνυμα στις αγορές
-Η Ελλάδα θα ήταν σκόπιμο να χρησιμοποιήσει όχι τα κεφάλαια των 2 κεφαλαιακών αποθεμάτων αλλά να δανειστεί από τις αγορές με επιτόκια κάτω από 3,55% για να αποπληρώσει μέρος των δανείων του ΔΝΤ.
Αυτό θα ήταν ιδανικό σενάριο αλλά ανέφικτο σε αυτή την φάση αλλά και για το ορατό μέλλον.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης