Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Moody's: Σταθερό το outlook για την παγκόσμια ναυτιλία το 2018

tags :
Moody's: Σταθερό το outlook για την παγκόσμια ναυτιλία το 2018
Σταθερές προοπτικές για την παγκόσμια ναυτιλία το 2018, σύμφωνα με τη Moody's
Σε σταθερές όρισε τις προοπτικές (outlook) για την παγκόσμια ναυτιλία τους επόμενους 12 μήνες, ο οίκος αξιολόγησης Moody's Investors Service, αναμένοντας μέση αύξηση (EBITDA) κερδών της τάξεως του 4%-5% για τις εταιρείες του κλάδου, το σύνολο του τρέχοντος έτους.
Ο αμερικανικός οίκος κάνει λόγο για βελτίωση της σχέσης προσφοράς και ζήτησης στους τομείς των ξηρών φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων.
Ωστόσο, οι προοπτικές για το τμήμα δεξαμενόπλοιων παραμένουν αρνητικές, καθώς η προσφορά παραμένει υψηλή και τα ποσοστά ναύλωσης χαμηλά.
«Οι πρόσφατοι δασμοί από πλευράς Ηνωμένων Πολιτειών και τα αντίποινα που ακολουθούν, αποτελούν κίνδυνο για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο», υπογραμμίζεται.
Στο τμήμα ξηρού φορτίου, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών έως τον Απρίλιο του 2018, το μέγεθος του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε κατά μόλις 1%.
Στον τομέα της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η ευρεία μακροοικονομική ανάπτυξη σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του εμπορίου, θα στηρίξουν τη ζήτηση.
Η μεγάλη αύξηση της προσφοράς, όμως, ιδίως κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018, πιθανότατα θα αποτρέψει σημαντικές περαιτέρω αυξήσεις των ναύλων.
Σε έκθεσή της στα τέλη του περασμένου έτους, η Moody's εκτιμούσε ότι η ενοποίηση των εταιρειών, μέσω συνεργασιών ή συγχωνεύσεων, αναμένεται να στηρίξει τον ναυτιλιακό κλάδο, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ενισχύσουν το μερίδιο αγοράς, να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και να χειριστούν τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και την υπερπροσφορά.
«Η ενοποίηση θα συμβάλει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και θα επιτρέψει στις εταιρείες να συγκεντρώσουν πόρους για να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα, χωρίς την ανάγκη αύξησης των χρεών και μεταβολής των ισολογισμών, επισημαίνεται.
Βέβαια, αν και οι πρόσφατες συγχωνεύσεις, μεταξύ των οποίων αυτή των Hapag-Lloyd και CSAV, αλλά και των CMA και NOL, έχουν οδηγήσει σε συνέργειες, η επιτυχία των μελλοντικών συγχωνεύσεων δεν εγγυάται παρόμοιο αποτέλεσμα».
Η Moody's σημείωνε ότι τα κέρδη EBITDA για τις ναυτιλιακές εταιρείες, συρρικνώθηκαν περαιτέρω το 2017, κατά περίπου 3%.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης