Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Που «κολλάνε» οι επενδύσεις της Cosco ύψους 500 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά

Που «κολλάνε» οι επενδύσεις της Cosco ύψους 500 εκατ. ευρώ στο  λιμάνι του Πειραιά
Ποιο είναι το master plan των Κινέζων για τον ΟΛΠ
Ένα μικρό «ελληνικό» έχει στήσει η γραφειοκρατική  μηχανή στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στον Πειραιά βάζοντας εμπόδια στο νέο ιδιοκτήτη την Cosco να προχωρήσει σε επενδύσεις.
Πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Captain Fu Chengqiu μιλώντας στη γενική συνέλευση των μετόχων απεύθυνε έκκληση προς την κυβέρνηση να συμβάλει  ώστε να δοθούν οι άδειες για εννέα σημαντικά έργα στο λιμάνι του Πειραιά.
Η Cosco είναι έτοιμη να κάνει επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ από το 2016  που ανέλαβε  και  επίσημα τη διοίκηση του ΟΛΠ.
Τα δύο τελευταία χρόνια η κρατική μηχανή ακόμη δεν έχει  δώσει την πολυπόθητη έγκριση για  προχωρήσει  ο κινεζικός  όμιλος σε επενδύσεις  στο λιμάνι του Πειραιά.
Το πολυσέλιδο master plan της Cosco  …πάει και έρχεται  στην Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων.
Η διοίκηση της εταιρείας προσδοκούσε ότι τα  βάσανα της θα τελείωναν στα μέσα Ιούνιου αλλά η αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με νέο  έγγραφο της ζητάει συμπληρωματικά στοιχεία από τα προγραμματιζόμενα έργα αλλάζοντας  το αρχικό  προγραμματισμό  των έργων.  
Η αναβολή της έγκρισης των έργων που να σημειωθεί βάζει στην … αναμονή περισσότερα από  500 εκατ. ευρώ  ενώ  η  ελληνική   γραφειοκρατική εφευρετικότητα  μπορεί  να ροκανίσει  και το δεύτερο  εξάμηνο  του 2018.
Στέλεχος του ΟΛΠ ήταν ιδιαίτερος επιφυλακτικός αναφορικά  με το χρόνο έκδοσης των αδειών και διατύπωσε την προσδοκία να κλείσει ο κύκλος των εγκρίσεων  για να μπορέσει η Cosco να βάλει σε εφαρμογή τα επενδυτικά της πλάνα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στα έργα που προγραμματίζονται  είναι η κατασκευή πολυτελών ξενοδοχείων και καταστημάτων μέσα στον επιβατικό σταθμό.
Η προοπτική αυτή όμως δημιουργεί αντιδράσεις από τους εμπόρους και ξενοδόχους του Πειραιά  που θεωρούν ότι οι δραστηριότητες του ΟΛΠ  πιθανόν να πλήξουν τα συμφέροντά τους.
Στέλεχος του ΟΛΠ λέει ότι πρόκειται για μία νέα αγορά και απευθύνεται σε μία άλλη κατηγορία επισκεπτών- τουριστών.  

Το master plan του ΟΛΠ

Με βάση την αρχική συμφωνία παραχώρησης  η Cosco πρέπει να υλοποιήσει τις  επενδυτικές της δεσμεύσεις μέχρι το 2021.  
Σε διάστημα τριών  ετών πρέπει να  υλοποιηθούν σημαντικά έργα  ανάπτυξης του λιμανιού. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων ανέρχεται σε 293.783.800 ευρώ.
Τα σχέδια της Cosco προβλέπουν επιπλέον  επενδύσεις  200 εκατ. ευρώ που να σημειωθεί δεν είναι υποχρεωτικές με βάση τη σύμβαση παραχώρησης.
Το αρχικό σχέδιο της εταιρείας προέβλεπε ότι εντός του 2018  θα ξεκινούσαν τα έργα διαμόρφωσης του νέου κέντρου logistics στον πρώην χώρο ΟΔΔΥ έκτασης 90 στρεμμάτων.
Το μεγαλύτερο από τα εννέα έργα που είναι σε αναμονή είναι η  επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας στη νότια ζώνη  συνολικού προϋπολογισμού 136.283.800  ευρώ.
Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο  είναι η βελτίωση υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής  ζώνης συνολικού προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ.
Η επέκταση σταθμού διακίνησης  αυτοκινήτων (λιμένας Ηρακλέους), προϋπολογισμού 20.000.000  ευρώ.
Ακόμη δρομολογείται και το έργο κατασκευής του πρώτου από τους δυο πενταόροφους χώρους στάθμευσης στο Car Terminal.
Τα υπόλοιπα  έργα είναι  μικρότερης αξίας αλλά  σημαντικά και ικανά  να αλλάξουν την εικόνα του λιμανιού και να το οδηγήσουν στις πρώτες  θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης το  λιμάνι του Πειραιά.
Πηγή  προσκείμενη στη διοίκηση  υποστηρίζει  ότι η Cosco πλέον είναι ο  …πρεσβευτής της χώρας στο εξωτερικό  και  δοκιμάζει στην πράξη πόσο φιλική είναι  Ελλάδα στις επενδύσεις.

Νίκος Θεοδωρόπουλος  
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης