Επιχειρήσεις

O «Κεντέρης» για τρίτη φορά στο σφυρί με χαμηλές προσδοκίες

tags :
O «Κεντέρης» για τρίτη φορά στο σφυρί με χαμηλές προσδοκίες
Οι ελπίδες για Seajets και το παρελθόν με το θεωρητικό ενδιαφέρον της Mediterranean Shipping Enterprises
Μετά από επτά χρόνια ακινησίας στις 18 Ιουλίου βγαίνει για τρίτη φορά στο σφυρί το επιβατηγό Αίολος Κεντέρης 1 με τις πιθανότητες να καταστεί άγονος ο πλειστηριασμός να είναι και πάλι αυξημένες.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι η επισπεύδουσα τράπεζα έβαλε νέρό στο κρασί ρίχνοντας την τιμή εκκίνησης κατά 17% και θεωρώντας ότι η Seajets μπορεί να ενδιαφερθεί να αγοράσει το υπό ακινησία πλοίο που και όταν ήταν νεότευκτο είχε παρουσιάσει πολλά προβλήματα.
Το Αίολος Κεντέρης 1 είναι θεωρητικά καινούργιο πλοίο καθώς ναυπηγήθηκε το 2000 και είχε 11 χρόνια που το χρησιμοποιούσε η Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη άγονη ηλεκτρονική δημοπρασία έγινε τον περασμένο Απρίλιο με τιμή εκκίνησης τα 6,5 εκατ. ευρώ χωρίς να εμφανιστεί αγοραστής
Τώρα η τράπεζα Πειραιώς έχει μειώσει την τιμή εκκίνησης στα 5,4 εκατ ευρώ δηλαδή κατά 17% σε σχέση με την προηγούμενη τιμή ποντάροντας ότι μπορεί να προσελκύσει ενδιαφέρον.
Άλλωστε οι όποιοι ενδιαφερόμενοι ανησυχούν για το γεγονός ότι επί επτά έτη το πλοίο είναι παροπλισμένο στη Σαλαμίνα και έχουν σοβαρές αμφιβολίες για την κατάσταση που βρίσκονται οι μηχανές του Αίολος Κεντέρης.
Πάντως στις 22 Νοεμβρίου 2017 εκπρόσωπος της ΝΕΛ είχε εμφανίσει Letter of Intent για αγορά του πλοίου έναντι του τιμήματος των 16.500.000 ευρώ από την Meditteranean Shipping Enterprises SA.
Υπάρχει βέβαια και το ιστορικό του πλοίου που η ΝΕΛ φιλοδοξούσε να είναι τόσο γρήγορο όσο ο τότε υπερπρωταθλητής του στίβου Κώστας Κεντέρης.
Το πλοίο ήταν γρήγορο αλλά είχε και προβλήματα καθώς οι μηχανές Pielstick παρουσίαζαν βλάβες με αποτέλεσμα να χρειαστεί τότε να έλθει στην Ελλάδα επιτελείο μηχανικών από τη Γαλλία για να τις επισκευάσουν. Από το 2000 που αγοράστηκε το πλοίο έως το 2005 η κατάσταση χειροτέρευε με αποτέλεσμα να απαιτηθούν σημαντικής έκτασης εργασίες αποκατάστασης.
Επισημαίνεται ότι το Αίολος Κεντέρης 1 ναυπηγήθηκε στη Γαλλία στο ναυπηγείο CANTIER NAVAL ALSTOM το 2000.
Οι τέσσερις μηχανές του έχουν συνολική ιπποδύναμη 32.400 KW, η ολική του χωρητικότητα ανέρχεται σε 6.177 κόρους, η καθαρή του χωρητικότητα σε 1.853 κόρους, το μήκος του σε 105 μέτρα και το πλάτος του σε 15,70 μέτρα. Το υλικό κατασκευής είναι χάλυβας και αλουμίνιο.
Το  πλοίο από τότε που ναυπηγήθηκε, αξιοποιήθηκε σε γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας και στη συνέχεια στη γραμμή Πάτρα – Ιταλία

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης