Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Ελάχιστος ο αντίκτυπος του εμπορικού πολέμου στην παγκόσμια ναυτιλία

tags :
Ελάχιστος ο αντίκτυπος του εμπορικού πολέμου στην παγκόσμια ναυτιλία
Δεν εντοπίζεται σημαντικός αντίκτυπος στην παγκόσμια ναυτιλία από τον εμπορικό πόλεμο, σύμφωνα με τη Singapore Shipping Association 
Προς το παρόν δεν έχει γίνει αντιληπτός κάποιος σημαντικός αντίκτυπος στην παγκόσμια ναυτιλία από τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και εταίρων, εκτιμά ο πρόεδρος της Singapore Shipping Association, Esben Poulsson.
Μιλώντας στο κανάλι «CNBC», ανέφερε πως μία στις δύο ναυτιλιακές έχουν υποστεί συρρίκνωση της χωρητικότητας κατά το τρέχον έτος, ωστόσο η εξέλιξη δεν αποδίδεται απαραίτητα στις εμπορικές εντάσεις που προκαλούν οι πολιτικές της Ουάσιγκτον.
Βέβαια, διαπιστώνεται κάποια μείωση στις εξαγωγές σόγιας από τις ΗΠΑ προς την Κίνα, καθώς και περικοπές στις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος, εξαιτίας των δασμών που επιβλήθηκαν από τις δύο πλευρές, επισήμανε.
Ο αντίκτυπος στον τομέα των δεξαμενόπλοιων κρίνεται, επίσης, περιορισμένος.
Ήτοι μόλις 7,7 εκατομμύρια τόνους πέρυσι, οι εξαγωγές αργού πετρελαίου στην Κίνα αποτελούσαν το 17% των συνολικών εξαγωγών αργού πετρελαίου παγκοσμίως, υπενθυμίζεται.
«Η εμπορική δραστηριότητα στην Ασία παραμένει ισχυρή», διαβεβαίωσε ο Esben Poulsson.
Τον περασμένο μήνα, η Moody's Investors Service έθεσε σε σταθερές όρισε τις προοπτικές (outlook) για την παγκόσμια ναυτιλία τους επόμενους 12 μήνες, αναμένοντας μέση αύξηση (EBITDA) κερδών της τάξεως του 4%-5% για τις εταιρείες του κλάδου, το σύνολο του τρέχοντος έτους.
Ο αμερικανικός οίκος κάνει λόγο για βελτίωση της σχέσης προσφοράς και ζήτησης στους τομείς των ξηρών φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων.
Ωστόσο, οι προοπτικές για το τμήμα δεξαμενόπλοιων παραμένουν αρνητικές, καθώς η προσφορά παραμένει υψηλή και τα ποσοστά ναύλωσης χαμηλά.
«Οι πρόσφατοι δασμοί από πλευράς Ηνωμένων Πολιτειών και τα αντίποινα που ακολουθούν, αποτελούν κίνδυνο για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο», υπογραμμίζεται.
Στο τμήμα ξηρού φορτίου, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών έως τον Απρίλιο του 2018, το μέγεθος του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε κατά μόλις 1%.
Στον τομέα της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η ευρεία μακροοικονομική ανάπτυξη σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του εμπορίου, θα στηρίξουν τη ζήτηση.
Η μεγάλη αύξηση της προσφοράς, όμως, ιδίως κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018, πιθανότατα θα αποτρέψει σημαντικές περαιτέρω αυξήσεις των ναύλων.
Σε έκθεσή της στα τέλη του περασμένου έτους, η Moody's εκτιμούσε ότι η ενοποίηση των εταιρειών, μέσω συνεργασιών ή συγχωνεύσεων, αναμένεται να στηρίξει τον ναυτιλιακό κλάδο, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ενισχύσουν το μερίδιο αγοράς, να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και να χειριστούν τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και την υπερπροσφορά.
«Η ενοποίηση θα συμβάλει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και θα επιτρέψει στις εταιρείες να συγκεντρώσουν πόρους για να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα, χωρίς την ανάγκη αύξησης των χρεών και μεταβολής των ισολογισμών, επισημαίνεται.
Βέβαια, αν και οι πρόσφατες συγχωνεύσεις, μεταξύ των οποίων αυτή των Hapag-Lloyd και CSAV, αλλά και των CMA και NOL, έχουν οδηγήσει σε συνέργειες, η επιτυχία των μελλοντικών συγχωνεύσεων δεν εγγυάται παρόμοιο αποτέλεσμα».
Η Moody's σημείωνε ότι τα κέρδη EBITDA για τις ναυτιλιακές εταιρείες, συρρικνώθηκαν περαιτέρω το 2017, κατά περίπου 3%.

Fitch: Δύσκολο να παραμείνουν κερδοφόρες οι ναυτιλιακές εμπορευματοκιβωτίων το 2018

Η βελτιωμένη κερδοφορία που παρουσίασαν οι ναυτιλιακές εμπορευματοκιβωτίων κατά το περασμένο έτος κρίνεται αμφίβολο αν συνεχιστεί εντός του 2018, εκτιμά σε έκθεσή της η Fitch Ratings, υπογραμμίζοντας πως, το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες παρέμειναν ζημιογόνες το 2017, υπογραμμίζει την εκτεταμένη αδυναμία των θεμελιωδών οικονομικών λόγω της συνεχιζόμενης πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.
Επισημαίνεται ότι, για το σύνολο του 2017, η ηγέτιδα του κλάδου, η δανική Maersk Line, παρουσίασε κέρδη προ φόρων ύψους 634 εκατ. δολαρίων το 2017, σε σύγκριση με ζημίες 421 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι υψηλότεροι ναύλοι υποστήριξαν τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου το 2017, ωστόσο οι δαπάνες αυξήθηκαν λόγω των υψηλότερων τιμών καυσίμων. Ωστόσο, δεν είναι σαφές ότι θα διατηρηθούν υψηλότερα ναύλα.
Επίσης, ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων -Shanghai Containerized- ήταν κατά μέσο όρο 27% υψηλότερος το 2017 από ό,τι το 2016.
Ο αμερικανικός οίκος έχει ορίσει σε αρνητικές τις προοπτικές (outlook) για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο, καθώς δεν αναμένει σημαντική βελτίωση των θεμελιωδών οικονομικών μεγεθών της αγοράς κατά το 2018.
Ο οίκος ανέφερε τον περασμένο Δεκέμβριο πως τόσο στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων όσο και στα δεξαμενόπλοια, παρατηρείται μία ανάκαμψη της δραστηριότητας τους τελευταίους μήνες χάρη στο βελτιωμένο οικονομικό κλίμα παγκοσμίως.
Ωστόσο, η διατήρηση της τάσης παραμένει αβέβαιη, επισημαίνεται.
Ο τομέας των δεξαμενόπλοιων (στις μεταφορές και τις κατασκευές) αναμένεται να αντιμετωπίσει αυξημένη πίεση το 2018, σε συνέχεια των μη ικανοποιητικών επιδόσεων του τρέχοντος έτους.
Ο οίκος αναμένει η ζήτηση για δεξαμενόπλοια να αυξηθεί κατά περίπου 4% το 2018, στηριζόμενη από την αύξηση της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου, τις υψηλότερες εξαγωγές των Η.Π.Α. και τη μείωση των αποθεμάτων πετρελαίου.
Η Fitch προβλέπει πως η αύξηση της συνολικής προσφοράς θα υπερβεί το 5,5% το 2018, ξεπερνώντας κατά πάσα πιθανότητα την αύξηση του όγκου των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, κατά 4,5%.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης