Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

«Καθαρές» τιμές στα ράφια των super market θέλει η ΓΓ Καταναλωτή ενώ οι πολίτες κυνηγούν τις προσφορές

tags :
«Καθαρές» τιμές στα ράφια των super market θέλει η ΓΓ Καταναλωτή ενώ οι πολίτες κυνηγούν τις προσφορές
«Καθαρές» τιμές στα ράφια των σουπερ μάρκετ θέλει η ΓΓ Καταναλωτή ενώ οι καταναλωτές κυνηγούν τις προσφορές
Σχέδια επί χάρτου για «καθαρές» τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ κάνει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, που σκοπό έχουν να φέρουν χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα και την ίδια στιγμή να περιορισθούν οι προσφορές από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι οποίες έχουν ως αρωγό τους προμηθευτές.
Η εκκίνηση της Γενικής Γραμματείας προς την κατεύθυνση αναζήτησης «καθαρών «τιμών επισημοποιείται με ερωτηματολόγιο που έχει αποστείλει στις αλυσίδες του λιανεμπορίου αναζητώντας πληροφορίες για την αποτελεσματικότητα του νόμου 4177/20013  όπως και για τις διατάξεις που περιλαμβάνει το νέο Πλαίσιο Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών ( ΔΙΕΠΠΥ).
Να σημειωθεί ότι το νέο Πλαίσιο ΔΙΕΠΠΥ συμπεριελήφθη στην ελληνική νομοθεσία με την υπουργική απόφαση ΥΑ91354/2017 καταργώντας τις αναχρονιστικές διατάξεις του Αγορανομικού Κώδικα.
Τα ερωτήματα  που έθεσε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή μεταξύ άλλων είναι: Επί της πινακίδας λιανικής πώλησης και επί των φυλλαδίων προσφορών κλπ αναγράφεται υποχρεωτικά, εκτός από την τιμή πώλησης του προϊόντος και η τιμή ανά μονάδα μέτρησης πριν και μετά την μείωση τιμής με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων της παραγράφου 3 του άρθρου 2 της  παρούσης.
Ο αποδέκτης των ερωτημάτων καλείται να διατυπώσει την άποψη του και κατά πόσο θεωρεί ικανοποιητική την εφαρμογή των διατάξεων ;  Όπως και αν υπάρχουν παραδείγματα δυσχέρειας στην εφαρμογή των διατάξεων;  
Επίσης η Γενική Γραμματεία βάζει το ερώτημα, ότι εφόσον  από την πώληση προκύπτει έμμεσα ή άμεσα μείωση της τιμής  ανά μονάδα μέτρησης, η τιμή ανά μονάδα μέτρησης  που προκύπτει πρέπει να είναι μικρότερη της αρχικής: Οι υπεύθυνοι των σημείων πώλησης θα πρέπει σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η αρχική τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Στα 15 ανέρχονται τα ερωτήματα  της Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και όλα  έχουν ως  επίκεντρο τις  προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες που κάνουν οι αλυσίδες σουπερ  μάρκετ και τα καταστήματα εμπορίου που δραστηριοποιούνται στην ένδυση και υπόδηση.
Στελέχη της  αγορά του λιανεμπορίου… αναστατώθηκαν από την πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας καθώς θεωρούν σχεδόν βέβαιο ότι  προετοιμάζονται αλλαγές στο καθεστώς των προσφορών.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΒ οι προσφορές και προωθητικές ενέργειες την περίοδο της κρίσης αναδείχτηκαν σε εργαλεία επιβίωσης και προσαρμογής τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές. Για τους μεν καταναλωτές αυτό σημαίνει ότι μπορούσαν να συνεχίσουν να αγοράζουν προϊόντα που με το εισόδημά τους μειωμένο κατά τουλάχιστον 1/3 δεν μπορούσαν πια και για τις επιχειρήσεις να αντέξουν στον ανταγωνισμό και να διατηρήσουν μερίδια και πωλήσεις. Μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι οι  καταναλωτές  περιμένουν τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες για να ψωνίσουν ενώ είναι διατεθειμένοι να μεταβούν από κατάστημα σε κατάστημα για να επωφεληθούν.
Συνολικά οι 6 στους 10 καταναλωτές προγραμματίζουν τις αγορές τους βάσει των προσφορών.
Ειδικά στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά την Nielsen Ελλάδος, το ποσοστό των καταναλωτών που μεταβάλλει τη συμπεριφορά του λόγω των προωθητικών ενεργειών και προσφορών, αυξήθηκε στο 77% το 2017 από 60% που ήταν το 2005.
Η επιρροή, μάλιστα, των προωθητικών ενεργειών και προσφορών ήταν τέτοια που «έκαμψε» μερικώς ακόμα και την πιστότητα στις μάρκες: πλέον σχεδόν 1 στους 3 καταναλωτές αγοράζει βάσει προσφορών και όχι μάρκας.

Τι ψάχνει η Γενική Γραμματεία στις προσφορές

Στέλεχος του υπουργείου με εμπειρία στον τομέα  του εμπορίου επιβεβαιώνει εν μέρει τα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας που βάζει σαν επιχείρημα το λόγο ύπαρξης των προσφορών όταν μπορούν να μειωθούν οι τιμές.
Ανέφερε ως  παράδειγμα την  κατηγορία των απορρυπαντικών που οι προσφορές δεν σταματούν… ποτέ.
Πριν τη κρίση ένα απορρυπαντικό με 44 μεζούρες είχε πάνω από 15 ευρώ και  στην περίοδο της κρίσης έχει μειωθεί στα 8 ευρώ.
Το ίδιο στέλεχος ανέφερε ότι τα νομοθετικά εργαλεία της Γενικής Γραμματείας είναι σχετικά  περιορισμένα αλλά μπορεί να βάλει ένα τέλος στις προσφορές που δεν τελειώνουν στην προσπάθεια της να αναζητηθεί η τελική «καθαρή» τιμή του προϊόντος.
Πάντως στοιχεία της Nielsen Ελλάδος βεβαίωναν ότι η αγορά κινείται με προσφορές και τα επώνυμα προϊόντα σε ποσοστό 50% πωλούνται σε καθεστώς προσφορών.
Το bankingnews επικοινώνησε με το γραφείο του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Δημήτρη Αυλωνίτη και η απάντηση που μας δόθηκε ήταν ότι δεν υπάρχει θέμα αλλαγής στο καθεστώς των προσφορών.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr    
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης